Programa 687 - The Changes: Isa Mirallas & Rai Paz, Néstor Giménez i Irene Reig, dimecres 24 de juny de 2026.
0 comentarisEnllaç a l'audio del Programa:
Aquest
programa i qui us parla, diu això: «Ei, vosaltres dos, atureu les
guerres, mala gent». Molt bona nit a tothom, benvinguts a Jazz
Club de Nit
aquí a Ràdio
Sant Vicenç 90.2
aquí a Ràdio
Abrera 107.9
aquí a Ràdio
Joventut aquí
a Ràdio
Molins de Rei 91.2
aquí a Eixample
Barcelona Ràdio
aquí a Ràdio
Celrà
amb un programa de Jazz per a vosaltres que us agrada el Jazz, com
deia el nostre amic Cifu.
A ell li dediquem el programa avui i cada setmana que el fem, o sigui
que un petó ben gran Cifu.
Aquí Miquel
Tuset i Mallol
qui us parla, presenta i realitza aquest programa i com sempre amb
les novetats de músics i editorials. I ja sabeu que aquest programa
forma part de la plataforma col·lectiva i internacional anomenada
“Esfera
Jazz”,
i que al blog hi trobareu l’enllaç.
I
aquesta setmana de nou amb un programa dedicat a una de les
discogràfiques més joves de casa nostra, The
Changes. Escoltarem
temes de tres dels seus projectes, el primer, l’ultimíssim disc
alhora que primer d’ells dos, Isa
Mirallas & Rai Paz, «Oh, The Tricks Your Mind Can Play».
També el darrer del pianista Néstor
Giménez, «Anthropic Principles» per
acabar amb l’«Ánima»
de
Irene
Reig.
I
començaré el programa amb el disc de l’Isa
Mirallas & Rai Paz featu. Giusepppe Campisi, «Oh, The Tricks
Your Mind Can Play».
Publicat el 22 de maig de 2026. Enregistrat el 23 de Febrer de 2025 a
l’Espai
Sonor Montoliu (Montoliu de Segarra).
Gravació i mescla, David
Casamitjana.
Màstering, Ferran
Conangla.
Disseny gràfic, Júlia
Neddermann.
Amb Isa
Mirallas, veu i percussió (#7); Rai Paz, guitarra i Giuseppe
Campisi, contrabaix. Al
blog hi trobareu l’enllaç al Bandcamp del disc.
El
repertori de l’àlbum, aparentment heterogeni però amb el jazz com
a eix central, transita des de Broadway
fins a Bill
Evans,
passant per petites incursions en la música brasilera i la cançó
d’autor. Tot plegat acaba configurant un relat cohesionat al
voltant de les múltiples maneres de viure l’amor i les relacions
humanes, per acabar rendint-nos —resignats o fascinats— davant la
inevitable ignorància que envolta les grans preguntes de la vida.
Així
doncs que també hi ha diversitat de ritmes i tempos, havent-hi
balades precioses i temes amb tot el Swing del món, i és clar que
també un amb tota la calidesa de la música del Brasil,
«A Rita», de tempo vital. De balades a tempo delicat n’hi ha
diverses com és ara la preciosa «Both Sides Now», tema de la
psicodèlia dels anys 60s, compost per la gran Joni
Mitchell.
També és així de delicat un tema de la parella creativa Oscar
Hammersteim II i
Jerome
Kern,
«The Folk Who Lives on The Hill». I encara més tendra és «The
Two Lonely People», de Bill
Evans amb
lletra de Carol
Hall,
del 1971. Però n’hi ha una que sempre m’ha captivat i aquesta és
«Where or When», d’una altra parella de màsters, Richard
Rodgers
& Lorenz
Hart aquest
a un pèl més de delicat tempo.
I
ves per on que per començar a escoltar-los, ho farem amb aquesta
preciosa cançó on ells en fan una magnífica recreació..
1.2.-
Where or When (Rodgers & Hart) 6:08.
Doncs
quina versió ens han fet d’aquest preciós tema «Where or When»
de Rodgers
& Hart
del 1937, i encabit en el musical de
Broadway, «Babes in Arms».
De
fet, l’han iniciat amb una Intro molt delicada a veu i guitarra, i
encara sense albirar la qüestió rítmica. Aquesta ha aparegut amb
les primeres notes greus del contrabaix de Giuseppe,
i
ja la coneguda i molt bonica melodia i amb els acords de Rai
acaronant-nos
ja d’entrada. I què maco el canvi a tot Swing en el pont o la B
del tema. I sí que Rai
ha
iniciat la seva improvisació molt melòdica amb el Walking del
contrabaix de Giuseppe,
ells dos, en uns moments magnífics de sobrietat, d’elegància. És
clar que d’elegant, la veu de l’Isa,
alhora que amb una perfecte afinació, la que té Isa,
i també bonica veu. I el final ha estat per emmarcar, de dolç,
ideal tema per començar-los a escoltar.
I
no deixaré de dir-vos que entreu als webs de:
Fresh
Sound Records: www.freshsoundrecords.com,
Quadrant
Produccions: www.quadrantproduccions.es
Temps
Record: https://tempsrecord.cat,
Youkali
Music: http://youkalimusic.com,
Club
del Disco: https://www.clubdeldisco.net
Sedajaz
Records:
Origin
Records: https://originarts.com/,
Errabal
Jazz:
UnderPool:
https://www.underpool.org
Etc,
etc...enllaços que trobareu al blog.
Isa
Mirallas & Rai Paz feat. Giuseppe Campisi recullen
en aquest primer treball conjunt, part del repertori que han anat
desenvolupant sobre els escenaris, amb la voluntat de captar i
transmetre a l’àlbum la frescor, la proximitat i el so de la
interpretació en directe. Alhora, el disc és també fruit d’un
treball minuciós al voltant del sentit dels textos, les melodies i
els seus acompanyaments, buscant vestir cada peça amb la màxima
cura.
I
la resta dels temes ja tenen tots ells una determinada vitalitat.
Així són «I Didn’t What Time Is Now», també de
Rodgers & Hart a
tot delicat Swing i Scat d’Isa
després
de fer la melodia. Més o menys al mateix tempo i Swing hi podrem
escoltar el més que conegut «Pennies From Heaven» del 1937 i
compost per Arthur
Johnston & Johnny Burke,
aquest darrer el lletrista. I el primer track «I Hear Music» de
Burton
Lane & Frank Loesser és
també així, tempo mèdium i a tot Swing.
I
els podríem escoltar en «I Didn’t What Time Is Now», tema també
de Rodgers
& Hart,
però per canviar de compositors els escoltarem en el magnífic..
2.1.-
I Hear Music (Lane & Loesser) 4:27.
I
sí que aquest tema del 1940 estava dins del musical Dancing
on a Dime.
I ves que el tema ja ha entrat amb les primeres notes de la guitarra
de
Rai
i la veu i melodia d’Isa
i ja després a tot Swing en la improvisació d’Isa
a
tot Scat. I què bé ho ha fet, amb solvència i seguretat, la d’una
cantant que ha treballat la veu, també donant classes al
Conservatorium
van Amsterdam on
hi va estar una colla d’anys. Afortunadament ja la tenim entre
nosaltres formant aquesta parella musical amb en Rai.
Una improvisació amb tota la «classe» d’una màster. Com també
amb en Rai
improvisant,
amb elegància amb les notes i també amb els acords. Profund el so
del contrabaix de Giuseppe
en
la seva més que brutal improvisació. Quina seguretat que dóna
poder disposar d’una base rítmica tan sòlida com la de Giuseppe.
Gran tema de nou d’aquest trio un tan atípic de veu, guitarra i
contrabaix.
I
sí que The
Changes és
un projecte endegat pel Joan
Casares, Oriol Vallès i
una colla més com en Lluc,
Héctor Floría, etc i
amb elles també, que en són unes quantes entre les quals Irene
Reig, Alba Pujals, etc. És
per això un col·lectiu de músics joves, dones i homes, que potser
siguin elles i ells els únics embarcats en una història de
producció discogràfica a casa nostra i fins i tot també a la
península ibèrica. O sigui que els hi fem des d’aquí un fort
aplaudiment.
I
dels temes més vitals tenim «Three Little Words» de Harry
Ruby & Bert Kalmar del
1930, a tot
Broadway
com la majoria dels anteriors. És clar que també és així de vital
«A Rita» de
Chico Buarque,
però ara amb tota la sabrosura brasilera.
I
ja els deixarem d’escoltar en aquests dos temes seguits...
3.7.-
A Rita (Chico Buarque) 3:08.
4.4.-
Three Little Words (Ruby & Kalmar) 3:14.
I
què be ha cantat «A Rita» en portuguès Isa;
i quina marxeta de tema de Buarque.
El tema l’ha iniciat Isa
delicadament
amb les delicades percussions, i ja la melodia. Un tema vital, on
després de cantar-la, car ben aviat s’ha acabat, de nou Isa
ens
ha encantat tot improvisant en Scat. Ímpro melòdica però amb
l’harmonia ben a prop. I és clar que Giuseppe
igualment
l’ha clavat en el seu solo, i tema de nou amb la veu d’Isa
per
ja acabar-lo de cop.
I
què vital el tema «Three Little Words» ja d’entrada amb un Swing
impressionant de Giuseppe.
I ha estat Rai
qui
ha donat la veu de «som-hi amb el tema» amb els seus acords a mode
d’Intro. Isa
ha
acabat la melodia ben aviat, pel tempo, i ja s’ha posat a
improvisar de nou en Scat, i és clar que de nou l’ha clavat.
Tècnica, sí, però també bon gust interpretatiu alhora que també
amb les noves melodies. I sí que Rai
i
Giuseppe
l’han
acompanyat la mar de bé mentre ella ha cantat. Però és que després
ells dos han clavat uns solos magnífics, primer el de Rai
més
llarg, amb notes i acords, però després amb en Giuseppe
fent
tots dos uns «quatres compassos» compartint improvisació. I és
clar que de nou la melodia i final d’aquest gran tema, ideal per ja
deixar-los d’escoltar o sigui que felicitats Isa
Mirallas, Rai Paz i
Giuseppe
Campisi.
I
segueixo amb aquestes músiques de creadors de casa nostra, i ara
deixant de banda les veus i centrant-nos en temes instrumentals, els
del disc de Néstor
Giménez, «Anthropic Principles».
Publicat el 23 de gener de 2026. Enregistrat a Sol
de Sants Studio.
Mesclat i masteritzat per Vic
Moliner.
Amb Néstor
Giménez, piano; Camil Arcarazo, contrabaix; Andreu Moreno, bateria.
Tota la música composta per Néstor
Giménez.
Treball d'art gràfic de Laura
Carbonell.
Al blog hi trobareu l’enllaç al Bandcamp del disc.
I
si la música pogués anar més enllà dels límits de la física?
Així comença el paràgraf d’un text que escoltareu després.
I
ves per on que farem un canvi estilístic, car passarem de temes i
projecte encabit en el Jazz Clàssic, per data de composicions dels
temes, a un amb temes propis i estil de Jazz força contemporani.
Aquesta és la sensació que a un li queda després d’haver-los
escoltat detingudament. Dels
8 temes, només dos tenen el tarannà de les balades, o temes a tempo
Slow. Un d’aquests és el que titula l’àlbum «Anthropic
Principles», amb espurnes melòdiques avançades. L’altre de dolç
és el «A Million Light Years Away», tema que t’enganya, car
d’entrada sembla que hagi d’anar súper tranquil, però no, car
té uns canvis força entremaliats. Com aquest darrer és el primer
track «Speed Of Light», i també amb la seva melodia
estratosfèrica.
Escoltem-los
ja en aquest magnífic tema....
5.1.-
Speed Of Light (Néstor Giménez) 4:39.
Doncs
i quin canvi musical que acabem de percebre, oi? La veritat és que,
a mi, en escoltar-lo aquests dies tot i preparant el programa em va
passar el mateix que ha vosaltres. Quina modernitat; quina visió més
oberta la seva, la del Néstor
en concebre aquest, aquests temes del seu disc. Hi ha de manera
evident, pels títols dels temes, una orientació científica, una
admiració científica per com n’és d’immens i majestuós
l’univers i les seves lleis. Ell ho ha sabut plasmar, ha sabut
trobar les melodies adequades alhora que també l’aspecte dels
ritmes i tempos dels temes. I és que la melodia és brillant, amb
uns intervals força atípics que també ens situen el tema en el
Jazz Contemporani. I de quina manera més delicada ha començat la
seva inversemblant improvisació, quasi que amb un «Break», on a
partir d’aquí, ell s’ha anat esplaiant desenvolupant la seva
creativitat. I quin suport de Camil
al
contrabaix i més incisiu l’Andreu
a
la bateria. Gran solo del primer, del qual ja en coneixem les
virtuts, com a baixista però també com a guitarrista; un putu crac,
vaja. Gran tema de Néstor
ideal
per començar-los a escoltar.
I
no deixaré de dir-vos que entreu als webs de:
Discordian
Records: www.discordianrecords.bandcamp.com,
Moonjune
Records: www.moonjunrecords.com,
Auand
Records: https://auand.com/,
A.MA
Records: https://www.amaedizioni.it/
Notami
Jazz: https://www.edizioninotami.it/
Dodicilune:
https://www.dodicilunestore.com/
Segell
Microscopi: https://www.microscopi.cat/,
The
Changes Music: https://thechangesmusic.com/
CRU
Records: https://alcrurecords.com/,
Etc,
etc...enllaços que trobareu al blog.
El
nou trio de Néstor
Giménez
transforma el so en una experiència poderosa i immersiva, on cada
nota desafia les lleis de l’univers i convida l’oient a
endinsar-se en un territori musical inexplorat. Impulsat per una
visió artística innovadora i valenta, Néstor
Giménez,
músic experimentat i amb una mirada cap al futur, al capdavant de la
Barcelona
Art Orchestra,
reuneix dos intèrprets excepcionals: el prodigiós Camil
Arcarazo
al contrabaix i l’aclamat Andreu
Moreno a
la bateria. Junts creen un diàleg vibrant entre composició i
improvisació, estructura i llibertat. Aquest trio convida el públic
a un viatge metafísic ple d’emoció, intensitat i sorpresa, on el
jazz contemporani, l’experimentació i la profunditat expressiva
convergeixen per crear una experiència veritablement memorable.
I
temes potents pel marcatge de l’Andreu
a
la seva bateria n’hi ha una colla, com per exemple el «Speed of
Sound», a tempo un pèl més viu que els anteriors. També és així
de sorprenent per canvis rítmics i melodies més enllà de la nostra
galàxia és «Wormhole», tot i que un pelet més lent que
l’anterior. I un altre d’aquests temes que et deixen amb l’ai
al cor és el sorprenent «Rondo Lumina».
Doncs
encara els escoltarem en aquest darrer....
6.7.-
Rondo Lumina (Néstor Giménez) 4:53.
De
nou un tema sorprenent, i aquest encara més per com n’és la seva
entremaliada melodia, amb uns arpegis del pianista mentre Camil
al
contrabaix feia també de les seves. I el tema té uns canvis
melòdics i rítmics força increïbles, car l’Andreu
a
la bateria també s’ha esplaiat més que bé fent un solo brutal.
Quins moments d’ells dos, car semblava no ser-hi Camil.
I de nou un «Break» primer a piano sol, del líder Néstor,
i ja un altre desenvolupament a un nivell estratosfèric per com
ell mateix ha fet la seva improvisació; de fet sembla que hagi creat
una altre melodia galàctica. I com els dos de la base rítmica l’han
acompanyat; que més sembla que hagin també improvisat. Realment és
força complicat comentar un tema com aquest, car et deixa sense
paraules. També per la diversitat de canvis, melòdics, rítmics i
de tempo, tot i romandre-hi sempre aquest darrer. Brutal tema de nou
de Néstor.
Us
recordo també que entreu a les següents pàgines web dels locals on
es fa Jazz..
23
Robadors, Barcelona:
Jamboree
Jazz Club, Barcelona:
Sunset
Jazz Club, Girona:
etc,
etc....al blog hi trobareu l’enllaç a la seva programació.
I
més temes súper interessants que segueixen aquests preceptes
estratosfèrics són «Black Hole», que segueix el tarannà de
l’anterior, a més a més d’afegir-hi breaks diversos on sembla
que s’aturi tot, però no, tot segueix si més no amb la mateixa
trempera rítmica a tempo mèdium. I sí que el tema més potent m’ha
semblat que és el segon track del disc «CTC», també amb canvis
diversos.
Doncs
ja els acabarem d’escoltar en aquest gran tema de l’amic Néstor
Giménez...
7.2.-
CTC (Néstor Gimènez) 6:19.
I
quina paleta de colors més increïble que té Néstor
Giménez
al seu abast, i com els utilitza; d’una manera increïble. De nou
un tema per emmarcar per conceptes, per la qüestió rítmica, per
melodies, i és clar per les interpretacions, la magistral del líder
al piano, però també la de Camil
Arcarazo al
contrabaix i de l’Andreu
Moreno a
la bateria. El primer ha fet un solo de «traca i mocador», com ja
fa temps que ens té acostumats. Pulsió, ritme, llenguatge a tot
Jazz en un tema tan complex. I ves que el líder també s’hi ha
posat fent-ne un altre d’increïble, de brillant per com puja al
registre agut, per com de puntillista és la seva digitació,
prístina i pura. I com domina l’execució dels diferents arpegis
que ha fet. El que més sobta és la seva visió improvisant en
aquests temes intergalàctics. També flipa la perfecta compenetració
entre tots tres. Com de bé han treballat conjuntament abans
d’enregistrar el disc, cosa evident. De nou una dificultat immensa
la de seguir i comentar aquest tema, els temes d’aquest magnífic
projecte de Néstor,
ideal tema per ja deixar-los d’escoltar o sigui que felicitats nois
Néstor
Giménez, Camil Arcarazo i
Andreu
Moreno.
Doncs
ara ja encarem el final del programa amb el disc «Ànima»
d’Irene
Reig. Publicat
per The
Changes
el 14 de novembre de 2025. Enregistrat a Heartwork
Studios
per Gerard
Porqueres.
Mesclat i masteritzat per
Jan Valls.
Amb Irene
Reig, saxo alt/soprano i composicions; Xavi Torres, piano; Pau Sala,
contrabaix; Andreu Pitarch, bateria. Disseny
de COURE.
Fotos de Clara
Ruiz.
Ànima
reflecteix les possibles etapes que experimentem com a individus:
moments en què la nostra ànima lluita, es lamenta, es cura i
evoluciona davant les adversitats de la vida. És un viatge que
desperta una àmplia gamma d'emocions i ens crida a seguir endavant i
nodrir el creixement de la nostra pròpia ànima.
Dir-vos
que dels 7 temes que hi ha, només dos són delicades composicions,
la que més, i també més curta és «La bassa» de només 2
minutets. L’altre de delicada i més llarga de més de 6 minuts és
«Centauras» amb un gran solo de Sala
al
contrabaix ja després d’escoltar la melodia a càrrec d’Irene.
El primer track té també un tarannà tranquil tot i els diversos
canvis encabits en ell, i aquest és «Felicitat continguda».
Doncs
ja la començarem a escoltar a ella i a ells en el preciós
8.3.-
Centauras (Irene Reig) 6:32.
I
sí que tornem a les melodies després d’haver viatjar per la
Galàxia, sí. I és que amb aquest Ànima
d’Irene Reig
tornarem a situar-nos en un Jazz més melòdic; això no vol dir que
els temes i improvisacions no siguin contemporànies, que sí, però
de manera diferent als del projecte anterior. I
el tema l’ha començat
Xavi
al piano fent el motiu principal a partir del qual ha sorgit la
bonica melodia. Què
maco el so que n’extreu del seu saxo alt Selmer.
I
ves per on que qui primer ha improvisat ha estat el bo de Pau
Sala al
contrabaix, ell, un gran màster, com la resta del grup. I si la
melodia ha estat molt bonica, també ho ha estat la seva
improvisació, la d’Irene
al
saxo alt. Quin solo més increïble que ens ha fet, amb quina
musicalitat, amb quina tècnica més inversemblant. Brutal solo,
magnífic so. Impressionant per la calidesa, també. Sorprenent però
ha estat el final del tema, ella a saxo alt solo fent una Impro final
espaterrant alhora que molt sentida, de sentiment, carregada també
d’una gran bellesa i dificultat interpretativa.
«Ànima»
és
el nou àlbum d'Irene
Reig Quartet,
una obra que reuneix més que mai les diverses influències de
l'artista i culmina en la composició de la seva primera suite:
«Suite Ànima». Juntament amb el jazz, la música clàssica és una
part essencial de la naturalesa d'Irene
Reig,
per això aquest projecte s'inspira directament en harmonies
arrelades en el contrapunt i melodies amb matisos tradicionals i
folklòrics que evoquen la imatgeria pròpia de la compositora. Tota
l'obra està teixida amb elements musicals que reapareixen al llarg
de l'experiència d'escolta, convidant el públic a un viatge sonor
ple d'energia i expressivitat. La interacció i la química lentament
construïda entre els músics del quartet donen lloc a improvisacions
dinàmiques i estimulants que proporcionen l'espontaneïtat
necessària per consolidar el nou so d'Irene
Reig.
I
sí que la resta de temes tenen tots una determinada trempera, amb
més vitalitat també rítmica. Alguns d’aquests són «Mai vaig
pensar en tu», ja d’entrada amb una melodia força entremaliada a
càrrec de la líder al saxo alt, i grans sons en el registre agut.
Tema de ritme trencat, com el tenen la majoria. Un altre així de
sorprenent és el darrer del disc, «Dins d’un somni», amb la
particularitat que el toca amb el saxo soprano, a més de tenir
ambdós més de 9 minuts, a més de situar-nos a tot Swing en la seva
improvisació.
I
per això encara la escoltarem a ella i a ells en aquest gran tema
amb el soprano..
9.7.-
Dins un somni (Irene Reig) 9:26.
I
amb aquest tema ens han deixat noquejats. I quin so amb el soprano
més inversemblant. Una melodia feta a duet de soprano i piano en les
As, mentre que ella l’ha fet sola en el pont del tema. Andreu
Pitarch a
la bateria ha estat increïble, i amb quin Swing ell i Pau
Sala
en la més que increïble improvisació d’Irene
al
soprano. I sempre, sempre, en Xavi
Torres acompanyant
amb acords increïbles. Ell mateix que s’ha posat a improvisar
després d’Irene.
És clar que estem parlant d’un dels pianistes més solvents de
l’escena europea, ell resident entre Amsterdam
i
Tarragona.
És posseïdor d’una gran tècnica, alhora que gust musical del més
alt nivell. Creatiu com el que més. Tècnic com el que més. I quin
«Break» després d’aquests moments solistes intensos de ritme i
tempo. Sembla haver aparegut un altre tema. Quina delicadesa
interpretativa. I sí que Irene
ha
seguit creant unes línies melòdiques tan i tan maques, que se’ns
posa la pell de gallina. Quina bellesa. I com ha canviat tot de nou,
amb més empenta dels de la base rítmica. Què impressionant aquest
llarg tema d’Irene
Reig
i com n’han recuperat la melodia a duet, saxo i piano, increïble
tema aquest «Dins un somni».
Us
recordo també que entreu a les següents pàgines web dels locals on
es fa Jazz..
Llibreria
Byron: Barcelona
Nova
Jazz Cava: Terrassa
Jazz
Club Sant Vicenç: Sant Vicenç dels Horts
https://jazzclublavicentina.blogspot.com/,
i nosaltres ja fins el 18 de juliol que començarem el 17è
Festival de Jam Sessions a SvdH
a l’Auditori
del Molí dels Frares
amb alumnes de G.S. de quatre de les millors escoles de música de
casa nostra, ESM
Jam Session, ESEM Taller de Músics, ESMUC i Conservatori del Liceu.
Entrada gratuïta a partir de les 20h. Us hi esperem.
I
dels dos restants, dir-vos que «L’Atzucac» va a un tempo més o
menys com algun dels anteriors, alhora que acaronar-nos de nou amb el
so del seu saxo alt i melodies precioses que ella crea tot i
improvisant. I també «Release» té una gran vitalitat rítmica
sobretot en la improvisació de Xavi
Torres al
piano.
I
per això ja els deixarem d’escoltar, a ella i a ells en aquest
tema, i nosaltres acabarem el programa d’avui.
10.4.-
Release (Irene Reig) 5:17.
I
sí que acabar el programa d’avui amb aquest increïble tema ha
estat el més adequat. Un tema amb una melodia un tant entremaliada,
primer amb el marcatge a la bateria de Pitarch,
també amb el contrabaix de Sala.
Melodia entremaliada, gens trillada, i ja el solo de Torres
al
piano, primer tranquil de tempo, i després a tempo doblat i amb un
Swing que hi és, tot i no d’una manera evident per cap Walking. Sí
que ha aparegut en la improvisació d’Irene
al
saxo alt, i no sempre, vaja, a moments, quan Sala
ha
fet el Walking i Pitarch
l’ha
acompanyat amb la seva particular solvència. Uns moments solistes de
la líder que ens la situen com una de les veus més personals en
això de tocar el saxo alt, i avui també amb el soprano, en un altre
dels grans temes d’aquest disc, que per cert, us recomano adquirir
des del seu Bandcamp, cosa que amplio als altres dos projectes
d’aquesta nit. Gran tema d’Irene
ideal
per ja deixar-los d’escoltar i nosaltres acabar el programa d’avui
que com sempre, espero que us hagi agradat tant com a mi, o sigui que
felicitats Irene
Reig, Xavi Torres, Pau Sala i
Andreu
Pitarch.
Doncs
ara sí, ho deixem aquí, gràcies per ser-hi aquí o al blog del
programa que ja sabeu què és www.jazzclubdenit.blogpspot.com.es
i jo mateix Miquel
Tuset i Mallol qui
l’ha realitzat, xerrat pels descosits d’interessos comuns,
espero, i seleccionat les seves músiques, us espero la setmana
vinent, si podeu, voleu i en teniu ganes i us desitjo molt bona nit i
bon Jazz Club de nit en el Jaç de cadascú. Miquel Tuset i Mallol.
Programa 686: Hasard Noir, José Luís Santacruz i Dinbi Danba, dimecres 17 de juny de 2026.
0 comentarisEnllaç a l'àudio del programa:
Aquest
programa i qui us parla, diu això: «Ei, vosaltres dos, atureu les
guerres, mala gent».
Molt
bona nit a tothom, benvinguts a Jazz
Club de Nit
aquí a Ràdio
Sant Vicenç 90.2
aquí a Ràdio
Abrera 107.9
aquí a Ràdio
Joventut aquí
a Ràdio
Molins de Rei 91.2
aquí a Eixample
Barcelona Ràdio
aquí a Ràdio
Celrà
amb un programa de Jazz per a vosaltres que us agrada el Jazz, com
deia el nostre amic Cifu.
A ell li dediquem el programa avui i cada setmana que el fem, o sigui
que un petó ben gran Cifu.
Aquí Miquel
Tuset i Mallol
qui us parla, presenta i realitza aquest programa i com sempre amb
les novetats de músics i editorials. I ja sabeu que aquest programa
forma part de la plataforma col·lectiva i internacional anomenada
“Esfera
Jazz”,
i que al blog hi trobareu l’enllaç.
I
avui farem un altre programa dedicat a les produccions independents,
de gent d’aquí, i d’allà. I sí perquè podrem escoltar un disc
que tot just acaba de sortir el 12 de juny, i aquest és el de la
formació ubicada a Lille
i liderada pel pianista Luis
Galceran,
formació anomenada Hasard
Noir i
disc «l’Adversaire».
Seguirem amb el darrer treball del saxofonista Jose
Luis Santacruz
i disc «Nostalgic
Evolution»
per acabar amb una formació a tot Jazz
Rock ubicada
al País
Basc, Donosti, anomenada
Dinbi
Danba i
disc «lasai,
presarik gabe»
i avui amb un micro conte de Carme
de la Fuente.
I
començarem amb Hasard
Noir i
disc «l’Adversaire».
No tinc dades de l’enregistrament, què hi farem. I sí que el trio
inicia és Luis
Galceran, piano i composicions; Victor Lay, contrabaix; Xavier
Pernett, bateria
i amb
Baptiste Horcholle, flauta, saxo tenor, soprano.
https://www.hasardnoir.com
I
ves per on que aquest disc és força tranquilet pel que fa als
tempos dels temes, car, dels 9 que hi ha, 4 són la mar de delicats,
amb algunes diferències. Així doncs tenim el preciós tema «Plus
personne» força delicat amb en Baptiste
al
saxo soprano i un molt bonic solo de Galceran
al piano. El tema «Invincible» té aquest tarannà també, tot i
que amb un puntet més de tempo i ara amb el saxo tenor de Baptiste.
I «Bleu Rêve» té un marcatge al canto de la caixa, tot i que a
tempo lent, que el diferencia dels dos primers, per més incisiu, i
de nou amb el saxo tenor. També és així «Spirale» de bonica, i
ara amb el saxo soprano fent la melodia. I sí que «La chute» té
un tarannà més vital, amb una bonica Intro de Galceran
al
piano, i ja la melodia a duet d’ell i el saxo de Baptiste
i
improvisació del líder al piano.
I
els començarem escoltant en els temes més vitals tot i la seva
delicadesa, i per això ara mateix l’anomenat....
1.7.-
La chute (Luis Galceran) 4:35.
I
sí que el tema ha començat dolçament amb el piano de Luis,
sí,
i també amb la melodia a duet amb ell i el saxo tenor de Baptiste.
I ja amb la magnífica improvisació de Luis
al
piano, i una base rítmica marcada per la gestió a la bateria de
Pernett i
la de Lay
al
contrabaix. Solo bonic i rítmic, com n’és el tema. I ves per on
que Baptiste
ha
fet un solo de traca i mocador ara però amb el saxo soprano. I de
nou, melodia preciosa a duet d’ells dos i final preciós, ideal i
bonic tema per començar-los a escoltar.
Hasard
Noir és
un projecte de jazz contemporani liderat pel pianista i compositor
Luis
Galceran.
Des del seu primer àlbum, Luna
(2023),
el grup va establir les bases d'un univers musical on la composició
i la improvisació s'entrellacen amb l'elegància. Amb Fortuna
(2025), aquesta recerca es va aprofundir, revelant una música íntima
i generosa alhora, on cada peça sembla explicar una història,
oscil·lant entre la dolçor malenconiosa i l'energia contagiosa. Per
al seu tercer àlbum, Hasard
Noir s'obre
a una nova dimensió acollint un saxofonista, transformant el trio en
un quartet. Aquesta evolució els permet explorar textures sonores
més riques alhora que es mantenen fidels a l'esperit del projecte:
un jazz contemporani que s'inspira en artistes com Tord
Gustavsen i
Espen Berg,
però que conrea una identitat pròpia, alhora reflexiva i
espontània.
I
la resta de temes ja són un pèl més vitals, i amb el ritme marcat
per les notes de la mà esquerra del líder, també amb les del
contrabaix, comença «Désert» per ja aparèixer la melodia amb el
saxo tenor de Baptiste.
I amb la improvisació del pianista hi ha també la pulsió
persistent del baixista Lay,
i
posteriors i brutals solos de pianista i saxofonista. I més vital és
el tema iniciat amb piano i saxo soprano, «Sur le fil», tema
únicament interpretat a duet per ells dos. I ja els restants tenen
més trempera, tot i que «Carnyx» comença amb arpegis del pianista
i melodia a càrrec del saxofonista, que sembla doblar-se amb el
tenor i una flauta. Tema potent per com li fot Pernett
a
la bateria tot i moments delicats entremig i tempo tranquilet. És
doncs un tema majestuós.
I
ara els escoltarem en dos temes seguits, i anomenats...
2.4.-
Désert (Luis Galceran) 3:23.
3.8.-
Sur le fil (Luis Galceran) 3:33.
I
quin canvi rítmic en aquest primer «Désert» de Luis.
Com deia abans, marcat per la mà esquerra del pianista i seguint-li
el contrabaix. I de nou Baptiste
fent
parts de la melodia amb el saxo tenor, unes ziga-zagues amunt i avall
increïbles. I com el contrabaix de Lay
segueix
amb el motiu principal mentre saxo i piano van fer de les seves, car,
no es pot dir que hagin improvisat, no. I si ho han fet, ha estat com
d’una impro col·lectiva, de dos. El cert però, és que en els
moments més sublims, tots s’han enlairat emocionalment, saxo
tenor, piano, contrabaix i bateria, arribant a una mena clímax
impactant, i ja recuperar el motiu principal i recurrent i acabar el
tema de cop.
I
amb el segon tema «Sur le fil» ja d’entrada hem constatat un
canvi de sonoritat i ritme evident. I quin so ara el de la flauta de
Baptiste,
què bonica la melodia feta per ell, en un tema on ells dos n’han
estat els protagonistes, car, ja ben aviat, Luis
s’ha
esplaiat la mar de bé executant un solo molt delicat i bonic, ell a
piano solo. I després, quins moments més macos amb el solo de la
flauta de Baptiste,
quina bellesa d’interpretació i so. I és clar que mentre ell
volava vers les altures, Luis
l’ha
acompanyat amb els acords al piano. Magnífics els dos temes que
acabem d’escoltar.
Al
voltant de Luis
Galceran,
músics de diversos orígens aporten la seva sensibilitat a aquesta
aventura.
Victor Lay,
al contrabaix, desplega un estil orgànic i precís, mentre que Léo
Darras,
a la bateria, hi infon una dinàmica subtil, entre el groove i la
llibertat. L'arribada del saxofonista Baptiste
Horcholle
afegeix una nova dimensió, entre el lirisme i la improvisació,
enfortint la paleta expressiva del grup. Cada concert, cada gravació,
és un nou pas en aquesta exploració col·lectiva, on l'escolta i
l'audàcia es troben. Hasard
Noir
ofereix així un jazz que sedueix pel seu equilibri: prou accessible
per atraure un públic ampli, prou exigent per captivar els oients
més exigents.
I
no deixaré de dir-vos que entreu als webs de:
Quadrant
Produccions: www.quadrantproduccions.es
Club
del Disco: https://www.clubdeldisco.net
Sedajaz
Records:
Errabal
Jazz:
UnderPool:
https://www.underpool.org
Etc,
etc...enllaços que trobareu al blog.
I
sí que «L’Adversaire» és potent pel marcatge al canto de la
caixa per Pernett,
tot i mantenir-se el tempo dintre d’uns marges força tranquils.
Doncs
ja els acabarem d’escoltar en el tema que titula el disc, i
anomenat...
4.1.-
L’Adversaire (Luis Galceran) 4:11.
I
tot i que no és el tema més viu, sí que és el més potent pel
marcatge del bateria Pernett
i també per la profunditat del so del contrabaix, alhora que amb els
acords del piano de Luis.
I quins moments amb notes llargues i so reverberat el del saxo tenor,
i acords repetitius del piano de Luis.
Uns acords a mode de motiu principal que ell ha executat una bona
part del tema, en les As i en la B o el pont del tema. Notes llargues
i so lànguid el del saxo tenor que dóna al tema una dimensió
afegida, la estratosfèrica. I sí que la melodia segueix aquest
tarannà rítmic i repetitiu durant tot el tema. No he albirat els
moments clau on els músics improvisen, car, m’ha semblat un tema
col·lectiu i no tant personal per a lluïment dels solistes, tal és
la idiosincràsia d’aquesta formació, els Hasard
Noir.
Tot i això, sí que
Baptiste
ha fet un curtet solo. Magnífic tema per ja deixar-los d’escoltar,
car ara canviaran les tornes, les músiques, els ritmes, amb el Jose
Luis Santacruz
i els seus. O sigui que felicitats nois Luis
Galceran, piano i composicions; Victor Lay, contrabaix; Xavier
Pernett, bateria
i amb
Baptiste Horcholle, flauta, saxo tenor, soprano.
I
després d’aquestes magnífiques músiques sembla un bon moment per
escoltar el micro conte de Carme
de la Fuente.
Gràcies Carme
per
sempre acaronar-nos amb la teva dolça musicalitat, la del programa.
I
segueixo amb més música produïda de manera independent, amb el
difícil que això representa. I serà el darrer disc de Jose
Luis Santacruz, «Nostalgic Evolution».
Enregistrat per Miguel
Fernández al
Teatro
de Ciudad Quesada el
17 de abril de 2026. Amb Jose
Luis Santacruz, saxo soprano, composicions; Pierre León, saxo tenor;
Marcos Aguliar, saxos baríton i soprano; Kike Vidal, teclat; S. P.,
baix; Miguel Ángel Orenjo, bateria. Jose Luis Santacruz,
arranjaments
de la part C del «Jaco Blues», on
Steve Gadd
i
Max Suñer
han arranjat l’Interludi.
Produït
per Miguel
Fernández
i Jose
Luis Santacruz.
I
aquest és un treball intens, per qüestions filosòfiques i
psicològiques, alhora que també per la intensitat de les només
quatre composicions, a mode de Suite, crec que en podríem dir. I jo
diria que l’ha publicat en vinil, per com estan distribuïts els
temes, dos, semblen a la Cara A, i dos a la Cara B. Coincideix que
tres dels temes són llargs, arribant el que més als 15m i pico,
mentre n’hi ha un de curtet, d’uns 5 minutets. I sí que un dels
temes llargs va a un tempo força delicat, i aquest és la composició
«Tasmània» amb un so magnífic del saxo tenor de León.
Els altres tres ja són més vitals, havent-hi diversitat entre ells
pel que fa a ritmes i tempos, i per això el «Jaco Blues» està
molt marcat per la bateria d’Orenjo
tot i el tempo mèdium, car, no va així la melodia a duet del
soprano de Santacruz
i
tenor de León,
ells
dos aparellant-se una bona estona a base de la melodia doblant-ne el
tempo, i ja la primera improvisació del líder al soprano. I amb més
marcatge rítmic hi tenim el tema més llarg, de més de 15 minuts i
anomenat «Suite Honestly». Tema amb breaks inclosos, com quan
apareix el baríton i posterior solo del tenor, i tempo més
tranquilet. I sí que el més vital és també el més curtet,
«Changes»
que ves per on és un Rhythm&Changes, que per això Jose
Luis sempre
ha admirat i estimat a Sonny
Rollins,
i darrerament el va plorar, literal, molt més que nosaltres. Que al
cel siguis, Sonny.
I doncs ja els escoltarem en el magnífic..
5.B1.-
Jaco Blues (Jose Luis Santacruz) 11:50.
I
10-n’hi-C de canvi musical que hem fet, oi? El tempo però s’ha
mantingut més o menys en el mèdium. Una formació més contundent,
tot i no haver-ho demostrat gaire, car amb el baix elèctric les
músiques tenen aquest plus de «power» afegit per aquest
instrument. I el tema ha acabat de cop, i amb la melodia amb la qual
l’han començat, a duet de saxos, el tenor de
León i
el soprano del líder. I sí que el tema té unes evolucions
complexes i diverses, car, quan te l’escoltes, et sembla que ja
estan a punt d’improvisar, però no, segueixen en una altre part
del «Jaco Blues». I després de més de 2 minuts i mig fent
melodies diverses, Jose
Luis ha
començat la seva inversemblant improvisació amb el saxo soprano. I
quin so més maco que li extreu, fins i tot en el registre agut. I
quins moments en el pont o la B del tema, més intensos, més
potents, una part del tema que ens ha recordat a un tema del qual en
tenim la melodia guardada, però no el títol. Moments magnífics
també de Vidal
al
teclat, amb acords preciosistes i so estratosfèric, alhora que mà
dreta lleugera i gràcil; moments a trio de la base rítmica. I ves
que de nou motiu principal i melodia principal, la qual ens ha
acompanyat en el rerefons. Break delicat i so controlat de saxo tenor
i baix. I és clar que León
ens
ha deixat clavats a la cadira per la majestuositat del seu so i
improvisació que ens ha fet. I sempre baix i bateria dient-li,
tranquil nen, que estem aquí. Llenguatge a tot Jazz, el d’ell, el
del Jose
Luis, el
de tots ells, tot i que hi ha també la Fusió.
Brutal tema del líder, i què maco és el canvi tonal en el pont o
la B del tema, d’aquest magnífic «Jaco Blues».
I
no deixaré de dir-vos que entreu als webs de:
A.MA
Records: https://www.amaedizioni.it/
Notami
Jazz: https://www.edizioninotami.it/
Dodicilune:
https://www.dodicilunestore.com/
The
Changes Music: https://thechangesmusic.com/
Etc,
etc...enllaços que trobareu al blog.
I
es pot llegir aquesta reflexió de Paco
Marín
que hi ha al llibret interior del CD:
«La
Nostàlgia és una reacció psicològica: L’Evolució és una
condició biològica.
Difícilment
evolucionarem si no recuperem, a mode de revulsiu emocional, la
nostre identitat històrica, el nostre llegat existencial. Tot és
psicosomàtic en la nostra constitució animal»
I
com que són així de llargs, ja els acabarem d’escoltar en el tema
més llarg i anomenat..
6.A1.-
Suite Honestly (Jose Luis Santacruz) 15:39.
I
és clar que acabem d’escoltar un increïble i llarg tema de prop
de 16 minuts. Increïble composició per com els dos vents fan la
melodia, com si fossin ocells mentre els de la base rítmica marquen
un tempo i ritme ben consistent tot i que no massa potent. I quin
Break amb el so del saxo baríton de Aguilar
per
ja deixar pas al solo de León
al
saxo tenor, que de nou ha estat brutal. Improvisació melòdica feta
amb molt gust musical. El mateix que ha tingut el líder al soprano.
Melodies aparegudes en la improvisació seguint les evolucions de
l’harmonia del tema. So càlid tot i situar-se al registre agut.
Quins moments més harmoniosos. Llavors, un canvi melòdic, com si
aparegués un altre tema, amb els dos vents fent una nova melodia,
impressionant. I més ens ha impressionat el moment on el teclista
Kike i
baixista han fet de les seves, un amb sons estratosfèrics, i l’altre
fent un solo impressionant pel so obtingut, el bo de P.
S.
al baix, que no sabem qui és. I fins aquí, a la meitat del tema,
quina meravella de tema, per com l’ha ideat el líder. I quins
moments solistes d’ell amb el saxo soprano més intensos, amb el
suport dels altres dos vents, saxo tenor i baríton, els de León
i
Aguilar.
I el tema va seguint amb més evolucions, amb el solo de León
al
saxo tenor, què impressionant aquests moments, amb la base rítmica
impertorbable marcant el tempo matemàticament. Duet amb el soprano;
duet del tenor i baríton; increïbles. Evolucions solistes allà a
dalt de tot del líder al soprano. Nou motiu melòdic fet per tots
tres; increïble. So estratosfèric del teclat de Kike
que
ens ha deixat sense respiració, ell situat en l’ona d’aquells
anys de Corea
i
Hancock
els de la Fusió
més
electrònica i rítmica, a tot Funk. En fi, un brutal tema del líder
ideal per ja deixar-los d’escoltar o sigui que felicitats nois Jose
Luis Santacruz, saxo soprano, composicions; Pierre León, saxo tenor;
Marcos Aguilar, saxos baríton i soprano; Kike Vidal, teclat; S. P.,
baix; Miguel Ángel Orenjo, bateria.
I
nosaltres ja encarem el final del programa d’avui amb el darrer
projecte a tot Jazz-Rock, amb tota la Fusió
que
s’inventà el bo de Miles
Davis
en aquells magnífics anys finals dels 60s i primers 70s, amb la
formació Dinbi
Danba i
disc «lasai,
presarik gabe», «tranquil, sense pressa».
Enregistrat als estudis Tumatxa
el
2025-2026 per ells mateixos. I aquí hi tenim a Joserra
Lorenzo, guitarra i teclats; Imanol Lorenzo, baix; Roge García,
bateria.
Amb la col·laboració de Ibon
Irijoa, saxos;
Iñaki Alberro, violoncel. Tots
els temes són de Dinbi
Danba.
Produït per ells mateixos.
I
sí que la majoria dels temes tenen força trempera, sí; n’hi ha
però un parell que van
força delicats, i el que més l’anomenat «Slow & Martial»,
que tot i els copets al canto de la caixa, la seva sonoritat és
força agradable com també el seu tarannà amb el so delicat de la
guitarra de
Joserra.
Un
pèl més vital és «One for Elder» amb una melodia un tant
entremaliada a la B del tema, i més popular en les As. Un altre tema
mantingut de tempo i ritme és «Hala Bada Badu», iniciat per
l’esotèrica guitarra de Joserra
i ja el solo al baix de l’Imanol
i
més incisives interpretacions de tots ells, ara amb el saxo alt
d’Irijoa
i
posterior i brutal solo del guitarrista. I sorprenent és pel ritme i
melodies el «Mundutik Kaleratua» amb el violoncel d’Alberro.
A partir d’ara els temes ja van amb una bona trempera i a tot Funk,
a tot Fusió.
O
sigui que els començarem escoltant en un dels temes més
tranquilets, l’anomenat...
7.9.-
Hala Bada Badu (Dinbi Danba) 6:04.
I
sí que hem fet una passa endavant pel que fa al context musical, sí.
I ja us he avisat que aquesta formació ha volgut fer en aquest el
seu tercer CD, un treball amb els aires del Jazz-Rock, els aires de
la Fusió
més
electrificada. Aquí va tot elèctric, menys la bateria, o potser
també, ves a saber. I sí que el tema l’han repassat una bona
estona per ja aparèixer el so de Jazz-Rock
de
la guitarra de Joserra.
I quin tros de solo que ens ha fet més impressionant, per tècnica
emprada, sense utilitzar massa recursos d’efectes. I després uns
«vuits» compassos compartint improvisacions amb el bateria García
la guitarra de Joserra
i el baix de Imanol,
que ves per on, va ser ell qui em va enviar aquest disc. Moments
intensos, per ja aparèixer de nou la melodia del tema i anar-lo
acabant d’una manera força maca, tot i la contundència de la
bateria de García,
ideal tema per començar-los a escoltar, que les coses canviaran
força.
Us
recordo també que entreu a les següents pàgines web dels locals on
es fa Jazz..
23
Robadors, Barcelona:
Jamboree
Jazz Club, Barcelona:
Sunset
Jazz Club, Girona:
etc,
etc....al blog hi trobareu l’enllaç a la seva programació.
I
de la resta de temes, tots tenen una determinada trempera, com per
exemple l’anomenat «Niaro Korurih» iniciat pel guitarrista amb el
motiu principal, i també amb el baix i bateria amb la qüestió
rítmica i amb la seva sonoritat estratosfèrica. I també el tema
«Bi Zahar» comença esotèricament i delicada, per ja amb un
marcatge potent però contingut, el del bateria i ja el baix fent la
melodia. Tema que tindrà diversos canvis rítmics i potències
diverses.
Doncs
encara els escoltarem en el primer track del disc, tota una
declaració d’intencions on hi tenim la col·laboració de Irijoa
al
saxo tenor i
tema anomenat...
8.1.-
Beste 13 (Dinbi Danba) 5:10.
I
ves quina altre passa endavant hem fet amb aquest tema que ves per on
han acabat de cop. Ha començat amb el baix i guitarra, i ja la
melodia a duet de saxo i guitarra. Quins sons més estratosfèrics
que hem escoltat de la guitarra i saxo, aquest amb un so un tant
metàl·lic que potser ha passat per alguns efectes electrònics. Un
tema amb diversos canvis encabits, mostra també de la seva
creativitat compositiva. I quina base rítmica més potent, i quin
canvi tonal en la B del tema. I és clar que el solo de Joserra
a
la guitarra i sons estratosfèrics passats per sedassos electrònics
diversos, ens ha deixat noquejats i clavats a la cadira. Què bèstia,
com sembla titular-se el tema, «Beste 13». I Break entremig amb el
solo de Irijoa
al
saxo tenor, jo diria, per so, tot i estar modificat electrònicament,
suposo. Uns acompanyants d’una gran solvència rítmica li han
donat tot el seu suport. I recuperant el motiu principal hem arribat
al final d’aquest potent tema, brutal tema col·lectiu de tota la
formació, com ho són tots.
Us
recordo també que entreu a les següents pàgines web dels locals on
es fa Jazz..
Llibreria
Byron: Barcelona
Nova
Jazz Cava: Terrassa
Jazz
Club Sant Vicenç: Sant Vicenç dels Horts
https://jazzclublavicentina.blogspot.com/,
i nosaltres ja aquest divendres 19 de juny amb el Xavier
Casellas Quintet
amb ell mateix a la veu,
Dani
Pérez, guitarra; Jaume Vilaseca, teclat; Matías Míguez, baix i
Josep
Cordobés, bateria
a partir de les 22h a la Sala
Xica.
Entrades a taquilla i a Entrapolis.
I
dels quatre restants tots van amb una trempera impressionant i el que
menys és «Edgar Katua», tot i els copets al canto de la caixa de
la bateria a càrrec de Roge
García, tema
on hi col·labora Ibon
Irijoa
al saxo alt i brutals solos que hi escoltarem. I el marcatge del
bateria també el tenim en el tema «Hemen Ibiltzen» on també hi
escoltarem el saxo alto de l’Ibon
i
posterior guitarra a tot Jazz-Rock, primer, per ja després endolcir
el seu so sense les punyents distorsions. Però el tema més potent
rítmicament és «Ushuer Etxean Bizi» i de nou amb una canya
tremenda amb el saxo alt i també per la guitarra estratosfèrica de
Joserra.
Doncs
ja els acabarem d’escoltar i nosaltres el programa d’avui, amb
aquest potent tema...
9.8.-
Usher Etxean Bizi (Dinbi Danba) 5:06.
I
quin final més brutal d’aquest darrer tema, i també de cop, i amb
l’ai al cor. Tema iniciat ja amb la qüestió rítmica a tot drap
amb el motiu principal fet pel baix elèctric de l’Imanol.
I més motius d’ell per dessota mentre Joserra
ha
desenvolupat el seu brutal i curtet moment solista. La cosa però
s’ha enlairat de potències i energies en un moment solista a
càrrec del saxo, per ja aparèixer de nou el so
estratosfèric de la guitarra de Joserra
ara
sí fent un brutal i més llarg solo. Espaterrant solo, és clar.
Break i moments solistes a càrrec del saxo tenor de Irijoa
el qual de nou ha tornat a brillar amb intensitat sonora i creativa.
De
nou uns moments potents i més vitals amb la guitarra i el saxo per
ja aparèixer la calma en el solo d’Imanol
al
baix elèctric. Moments que s’han anat estirant per insistències
dels de la base rítmica, sobretot baix i bateria, per ja acabar
aquest brutal tema de cop, ideal per ja deixar-los d’escoltar i
nosaltres acabar el programa que com sempre, espero que us hagi
agradat tant com a mi, o sigui que felicitats nois Joserra
Lorenzo, guitarra i teclats; Imanol Lorenzo, baix; Roge García,
bateria.
Amb la col·laboració de Ibon
Irijoa, saxos; Iñaki Alberro, violoncel.
Doncs
ara sí, ho deixem aquí, gràcies per ser-hi aquí o al blog del
programa que ja sabeu què és www.jazzclubdenit.blogpspot.com.es
i jo mateix Miquel
Tuset i Mallol qui
l’ha realitzat, xerrat pels descosits d’interessos comuns,
espero, i seleccionat les seves músiques, us espero la setmana
vinent, si podeu, voleu i en teniu ganes i us desitjo molt bona nit i
bon Jazz Club de nit en el Jaç de cadascú. Miquel Tuset i Mallol.
Subscribe to:
Missatges (Atom)











.jpg)



