Programa 200 amb Joan Margarit, Carles Margarit, Xavier Algans, Miquel Àngel Cordero, Núria Cols, "No era lluny ni difícil"; Yexza Lara, Lina Lomanto, Anna Tobias, "Colores"; Yexza Lara, Miguel Crespo, Iago Marta, Alejandro Tamayo, Jon Robles, Félix Rossy, Rubén Fernández, Marisol Cordero, Fulvia Fossati, Jordi Bonell, Arnau Barrios, Sara Balasch, Pepi Izquierdo, Núria Galvan, "Encuentros"; Sabina Witt, Guillermo Rizzotto, Míriam Fèlix, Marc Egea, Joan Antoni Pich, Pablo Giménez, Aleix Tobías, "Vistes al Mar"; Carme Canela, Joan Monné, Marko Lohikari, David Xirgu, "Granito de Sal"...i amb Quadrant Produccions, Raices Producciones, Olga Records i Fresh Sound Records New Talent.



Molt bona nit a tothom des d’aquí Ràdio Sant Vicenç i el programa Jazz Club de Nit. Ja sabeu que aquest programa el fem els dimecres i els dijous en diferit a la mateixa hora. Ens podeu escoltar en directe per online a radiosvh.info i des d’allà prement el botó del directe. Qui us parla, Miquel Tuset i Mallol mirarà de fer-vos gaudir amb la selecció de músiques i poesies que avui escoltareu en motiu de celebrar el Programa nº 200 a Jazz Club de Nit, un programa que tindrà una proposta variada d’estils, alguns de Jazz i d’altres de no Jazz.

Aquest programa i tots els programes de JCdN, estan dedicats a la persona que ens va ensenyar el Jazz, Juan Claudio Cifuentes, “Cifu”, pels amics, que ens va deixar un malaguanyat dimarts 17 de març de 2015 després de tota una vida dedicada al Jazz. Pioner i mestre, serà insubstituïble. El seu Jazz entre amigos a TVE2 i els programes de ràdio “Jazz Porque Sí” i “A todo Jazz”, són el seu llegat que mai oblidarem.

He parlat de músiques i poesies i això és el que escoltareu avui i demà a partir de les 22h i fins les 23h30m. La proposta d’avui és agosarada, però també sé que us agradarà força. La sensibilitat de la poesia és necessària per tirar endavant en aquest món tan inhòspit, vaja, que els mateixos humans ens fem inhòspit els uns als altres. Prou pena té el món per haver-nos de suportar.

Avui escoltarem a Joan i Carles Margarit, Yexza Lara, Sabina Witt i Carme Canela, amb poesia i música....Comencem doncs amb el primer disc de la nit, editat per Quadrant Produccions i amb la família Margarit, pare i fill, Joan i Carles. Joan Margarit ja sabem que és un gran poeta, i en aquest treball l’acompanya el seu fill Carles, als saxos i composicions...som-hi amb aquest projecte un tan melancòlic però segur que el gaudirem.


“NO ERA LLUNY NI DIFÍCIL”
Joan Margarit & Carles Margarit

Editat per Quadrant Produccions        QJ00052J
Enregistrat per Carles Ribera el 29 de novembre de 2013 al Teatre Ateneu de Cerdanyola.
Producció artística: Carles Margarit
Producció executiva: Josep Ramon Jové.

Joan Margarit, recitat i poemes
Carles Margarit, saxo tenor, composició i direcció
Xavier Algans, piano
Miquel Àngel Cordero, contrabaix
Núria Cols, veu  

..recordeu però que podeu trobar el millor del jazz que es fa a casa nostra entrant a la web de Quadrant Produccions www.quadrantproduccions.es, allà tindreu la possibilitat d’adquirir els discos que vulgueu i veure tot el catàleg d’aquesta editorial del Lleida dirigida pel Josep Ramon Jové, des d’aquí una forta abraçada.

Escoltem ja el primer tema de la nit...el conegut Loverman de J. Davis i R. Ramírez, arranjaments de Carles Margarit i lletra de Joan Margarit.

3.- Loveman              (J. D & R. R. I J. M & C. M.)            7m11s

Una magnífic balada amb una magnífica veu, la de la Núria, i lletra homenatge a Parker i demés, i una magnífica interpretació d’en Xavi Algans al piano i ves per on que descobrim a un saxofonista amb un bon fraseig i també un bon so, en Carles Margarit.

Anem ara ja pel segon tema de la nit també amb la preciosa veu de la Núria Cols, tema composat pel Carles Margarit amb lletra del seu pare Joan, anomenat...

5.- Mare Rússia        (C. i J. Margarit)                   3m10s

Aquí hem tingut un protagonisme quasi total de la profunda sonoritat del contrabaix del Miquel Àngel Cordero, i la veu de la Núria, en aquest Mare Rússia.

I acabem aquest projecte amb un altre tema composat per la família Margarit, pare i fill, lletra i música, anomenat...

10.- Autoretrat           (C. i J. Margarit)                   6m27s

Una preciosa melodia cantada i interpretada al piano, amb espurnes de saxo i la paraula del mestre i poeta. Doncs amb aquesta cançó tan preciosa acabem aquest projecte per continuar amb la resta de projectes, com ara el que escoltarem de la Yexza Lara i Lina Lomanto anomenat Colores....


“COLORES”
Yexza Lara i Lina Lomanto
Auto-editat i produït per Yexza Lara i Lina Lomanto
Enregistrat a Estudis Laietana per Jordi Vidal el 2013, a Barcelona

Yexza Lara, veu, flauta, quatre, percussions, músiques i lletres
Lina Lomanto, veu, piano, músiques, lletres i arrangaments
Anna Tobías, baix i percussions.

D’aquesta cantant, flautista i compositora que em va fer arribar els seus dos discos, aquest i l’anomenat Encuentros, dir-vos que és una noia veneçolana que ha acabat el G.S. al C. del Liceu i que dels dos discos, posaré més temes de l’altre projecte que d’aquest, del qual us en posaré només un per problemes de temps, el primer, un tema de Jobim amb arranjaments de Lina Lomanto, en clau de balada-bossa, anomenat...

1.- Fotografia            (A. C. Jobim)             4m12s



Doncs ves per on que d’una poesia hem passat a una altra, i amb una música a ritme de bossa-nova, la del gran mestre Jobim i amb unes veus precioses, les de la Yexza i Lina, la primera és també una gran flautista amb un llenguatge jazzístic impressionant i un preciós so, i la segona també toca el piano en alguns dels temes, no masses. Us recomano que mireu de posar-vos en contacte amb la Yexza Lara per mirar d’aconseguir aquest treball i el que ara mateix us posaré..

Seguim amb l’altre projecte de la Yexza ara amb Miguel Crespo, en un disc preciós anomenat..


“ENCUENTROS”
Yexza Lara i Miguel Crespo Quartet

Editat per Raices Producciones
Enregistrat per Jordi Vidal als Estudis Laietana, el maig de 2014, Barcelona.
Produït per Yexza Lara i Miguel Crespo

Yexza Lara, veu i flauta
Miguel Crespo, bateria
Alejandro Tamayo, contrabaix
Iago Marta, guitarres espanyola, acústica i elèctrica

I la col·laboració de
Jon Robles, saxo tenor
Fèlix Rossy, trompeta
Rubén Fernández, veu
Marisol Cordero, veu
Fulvia Fossati, veu
Jordi Bonell, guitarra elèctrica

I el quartet de cordes fregades Arnau Barrios, violí I; Sara Balasch, violí II; Pepi Izquierdo, viola i Núria Galvan, cello.

Tots els temes estan composats per Yexza Lara i Miguel Crespo.
Encuentros, és un projecte que s’origina a Barcelona fruit de la recerca musical i humana dels seus creadors, la flautista i cantant veneçolana Yexza Lara i el bateria bolivià Miguel Crespo, els quals es van conèixer durant el seu període de formació al Conservatori del Liceu. Les composicions que formen aquest disc neixen del retrobament i comunió entre diversos mons, estils, persones i ànimes, on el Jazz i les músiques i ritmes llatinoamericans es donen la mà i passegen per una terra sense fronteres ni països. Un repertori de músiques originals que barregen subtilment el llenguatge del Jazz amb ritmes i melodies tradicionals de Veneçuela.

Escoltem el primer tema del disc anomenat..

1.- Contemplación    (Y. L. i M. C.)             5m33s

I quina meravella de tema, primer amb la veu de la Yexza, després la seva flauta delicada i per rematar-ho el magnífic solo de Iago Marta a la guitarra, un preciós solo seguint l’harmonia d’una preciosa cançó.


I anem ara pel segon tema on hi col·labora el Fèlix a la trompeta, anomenat...

3.- Sombra                (Y. L. i M. C.)             6m44s

Un gran tema ple groove, amb un gran solo de l’Alejandro Tamayo, també el del Iago a la guitarra ha estat increïble i ja per rematar-ho el del nostre estimat Fèlix Rossy, sempre sorprenent i amb un  gran llenguatge propi que enlluerna per la seva claredat d’idees. I al darrera el Miguel Crespo a la bateria i l’Alejandro amb un groove impressionant. La veu de la Yexza i lletra volen per sobre de les estructures musicals...

Acabem aquest projecte amb el tema on hi col·labora el Jon Robles al saxo tenor i en Rubén Fernández a la veu..anomenat

4.- Baja total o parcial         (Y. L. i M. C.)             4m18s

I ara amb quina delicada i rítmica precisió desenvolupen aquest tema amb ritmes càlids i on hi  col·labora en Jon Robles al saxo tenor i Rubén Fernández a la veu, fent una improvisació molt ben aconseguida a la vegada que el solo, magnífic de Jon Robles.

La veritat és que se m’ha fet difícil escollir els temes, i encara en queden alguns més, tots preciosos i que podrien sonar perfectament en aquest programa, però ja se sap que el problema és el temps, i aquest se’ns ha acabat pels projectes de la Yexza acompanyada dels seus amics, primer amb la Lina Lomanto i Anna Tobías i en aquest darrer pel quartet de Miguel Crespo i una bona colla d’amics entre els quals Rossy, Bonell, Robles, etc, temes preciosos i molt ben interpretats, a banda que les composicions que tenen totes una gran bellesa...i d’aquesta bellesa anem ara al següent projecte a càrrec de la Sabina Witt nascuda a Barcelona però de tot arreu, musicalment parlant...


“VISTES AL MAR”
Sabina Witt & Guillermo Rizzotto

Editat per Olga Records el 2014.
Enregistrat a Nòmada 57 per Pere Aguilar i a Olga Records per Guillermo Rizzotto des del juliol de 2011 fins el juny de 2012.
Produït per Sabina Witt i Guillermo Rizzotto per Olga Records excepte dos temes produïts només per Guillermo.
Suport dels ajuntaments del Masnou i d’Arenys de Mar.

Sabina Witt, veu i composicions
Guillermo Rizzotto, guitarres, veu, processos electrònics i percussions.

Músics convidats:
Míriam Fèliz, Joan Antoni Pich, cello
Marc Egea, viola de roda i flaviol
Pablo Giménez, flauta travessera
Aleix Tobías, percussió

Al bell mig del disc hi ha un text de l’Alberto Szpunberg que comença dient així...
Quan la música torna els seus ulls a la poesia, troba que la poesia és música, i en aquest encontre descobreix que ella és també poesia?...etc....

Escoltem ja la veu de la Sabina amb un tema compartit amb el Guillermo amb lletra de  Miguel Hernández i el seu poema 86 del Cancionero y Romancero de ausencias, anomenat..

2.- Suave aliento suave       (S. W. & G. R. i M. H.)          4m31s

Un poema de Miguel Hernández, aspre com la vida dura i per això les reivindicacions socials d’aquest gran poeta i activista mort el 1941. Aquí els dos líders acompanyats per la Míriam Fèlix, Marc Egea i l’Alexis. Hernández va morir de tuberculosi al Reformatori d’Adults d’Alacant pel fet fe rebutjar la penicil·lina a canvi d’abjurar del seu ateisme. Va morir amb 31 anys.

Seguim amb aquest preciós projecte ara amb la veu principal del Guillermo i amb la Sabina i Míriam donant-li suport...en un altre poema de Miguel Hernández anomenat..

5.- Mis ojos, sin tus ojos      (G. R. i M. H.)            3m46s

Un altre colpidor poema de Miguel Hernández musicat pel Guillermo i cantat per ell mateix, amb la Sabina fent-li els cors i la Míriam al cello..un tema amb una música melancòlica però d’una gran bellesa.

Sabina Witt es gradua en el Conservatori Superior de Música del Liceu de Barcelona, especialitzant-se en cant jazz. Combina la formació acadèmica de jazz i música moderna amb una prolífica activitat artística. Amb una trajectòria de més de deu anys com a compositora, la seva passió per la poesia l’ha portat a musicalitzar poemes i textos de Salvador Espriu, Joan Maragall, Miguel Hernández, Alfonsina Storni, Antonio Machado, Federico García Lorca, Fernando Pessoa o Erik Satie, entre d’altres. Els seus projectes artístics han estat mostrats en escenaris nacionals i internacionals.

Seguim ara amb un poema de Joan Maragall extret de Seguit de les vistes al mar del llibre “Seqüències” de 1911 amb el tema que dóna títol al disc..tema amb música de Sabina Witt...

4.- Vistes al mar       (S. W. i J. M.)            2m40s

Doncs ara amb un poema de Maragall i música de Sabina Witt, amb uns aires optimistes gràcies a les vistes al mar, on hi col·labora la Míriam al cello.

¿Lejos de dónde?, Rubaiyyat, Vistes al Mar y Chiquilladas Pintorescas són els seus quatre treballs discogràfics principals. Ha col·laborat com convidada en diferents enregistraments d’altres artistes, Pintades d’amor i de Guerra, del grup Tarannà; Alter-Ego, de Toni Belenguer i Seis cuentos musicales, de Gonzalo del Val, entre d’altres. Ha participat en diferents festivals, Festival l’Hora del Jazz Tete Montoliu, Festival Internacional de Jazz de Getxo o Kuopio Wine Festival Music (Finlàndia).

Escoltem ara un poema de Salvador Espriu, poema número 3 del llibre “La pell de brau”, de 1960  amb música dels dos líders...

10.- Rap del temps dolorós            (S. W. & G. R. i S. E.)          3m07s

Doncs amb un rap amb música de la Sabina i el Guillermo, iniciat pel pizzicato de cello per la Míriam, i cantat per la Sabina i la guitarra del Guillermo amb uns aires de misteri, on després Sabina es posa a improvisar ja amb un tempo un tant viu, i després el mateix Guillermo a la guitarra..

I deixem aquest magnífic i profund disc amb una cançó amb lletra de Espriu del llibre “Cançons d’Ariadna”, del 1949 amb música de Sabina, anomenat...

6.- Ja mai més no podré dormir    (S. W. i S. E.)            2m57s

Un poema d’Espriu amb música de Sabina, una música adequada a la dimensió claustrofòbica de la lletra. Una missatge de socors, cridat amb angoixa traslladat a la música i ritmes d’en Guillermo, Míriam i Alexis...

Una mica de informació del Guillermo Rizzotto la teniu aquí mateix:

Guillermo Rizzotto, guitarrista, compositor i productor de Rosario, Santa Fe - Argentina (1980) és un dels joves músics contemporanis que mostren un nou enfocament a la música d'Argentina barrejant tradició i modernitat, amb un nou so i una atmosfera acústica, convertint-la en noves composicions fresques que enriqueixen el repertori de guitarra clàssica i la música del seu país.

L'autor mostra les tècniques musicals de guitarra clàssica que es barregen amb la forma tradicional de tocar la música "criolla" (estranger) d'Argentina, a més de la improvisació lliure, el desenvolupament de so i timbre en l'espai auditiu.

Fins i tot si ell  utilitza la guitarra clàssica la major part del temps, té diversos projectes que inclouen dispositius de guitarra i de música electrònica com una eina per a la investigació de nous sons en el seu propi món de la música.

Guillermo Rizzotto ha compartit concerts amb artistes molt importants de diferents gèneres musicals com Juan Falú, Eduardo Eguez, Raúl Carnota, Rudy Flores, LA QUIMERA conjunt, Sílvia Pérez Cruz, Lidia Puyol, Lilian Saba, Norberto Minichilo, Rodolfo Sánchez, Osvaldo Burucuá, José Luis Montón, Miriam García, Franco Luciani, Furio Zanasi, Susana Moncayo, Rubén Llop, Luis Rigou, Bàrbara Kusa, Juancho Perone, Daniel Pérez, Marta Gómez.

Ha participat en molts festivals importants de tot el món, tocant les seves pròpies composicions, de vegades com a solista de guitarra, de vegades en conjunts, i de vegades com una captivadora compositor i prendre els oients en una intimitat / moment ritual espiritual.

I ara acabem el programa especial d’avui dedicat a la poesia, a les cantants i poetes i sobretot a la bona música, i ho fem amb el projecte de la Carme Canela anomenat..


“GRANITO DE SAL”
Carme Canela & Joan Monné Trio

Editat per Fresh Sound Records New Talent           FSNT 439
Enregistrat per Jordi Vidal als Estudis Laietana el 19 i 23 d’abril de 2013.
Produït per Carme Canela i Joan Monné
Productor executi, Jordi Pujol

Carme Canela, veu
Joan Monné, piano
Marko Lohikari, contrabaix
David Xirgu, bateria

Aquest és un projecte que segueix l’intimisme dels anteriors, amb una de les veus més carismàtiques de casa nostra. Una veu que tindrem al Jazz Club La Vicentina a la tardor...

Anem doncs ja amb algun d’aquets preciosos temes, cançons diverses de diversos artistes, temes que a ella li han agradat sempre i que sempre havia volgut cantar, i vet aquí que aquest és el projecte anomenat Granito de Sal, com el tema que li va fer el gran Gato Pérez dedicat a la seva persona i veu.

Comencem amb un el tema que dóna títol a l’àlbum..

1.- Granito de Sal                 (G. P.)            4m22s

Una delicada balada a ritme de bolero suau del gran Gato, mestre en això de les poesies amb ritmes càlids. Un músic argentí nascut el 1951 i que vam perdre el 1990, un tal Xavier Patricio Pérez Álvarez i amb el qual havíem gaudit d’allò més ballant i escoltant. De fet, Gato Pérez va fer escola amb la Rumba Catalana, una rumba més salsera però i sabrosa.

I ara anem a escolta la cançó popular catalana....

8.- El testament d’Amèlia               4m55s

Una cançó popular cantada i interpretada amb una sensibilitat i càlida veu, com només la Carme pot fer. Ben cert és que la subtilesa del Joan Monné al piano es veu recolzada pels dos companys, Marko i David, mestres en els seus instruments. Un tema amb un swing força delicat i magnífic solo del Joan que per començar ens situa en la sonoritat de la Carme i el trio del Joan.

Parlar de la Carme Canela m’agradaria fer-ho abastament, però necessitaríem diversos programes per poder-ho fer amb la suficient dignitat, però dir-vos que és una de les cantants actuals amb més llarga trajectòria. Des dels finals dels 70s que va ser quan la vaig conèixer, tot i que aleshores estava començant, fins ara, han passat molts anys d’èxits personals i col·lectius formant part de projectes com La Orquestra Encantada. Ha cantat amb tothom de renom dins el panorama peninsular i Pirineus amunt i a l’altre cantó de la bassa, com per exemple Guillermo Klein, Bruce Barth, Kurt Rosenwinkel, Lluís Vidal, Joan Albert Amargós, Perico Sambeat, David Mengual, Dani Pérez, Gorka Benítez, Horacio Fumero, Iñaki Salvador, Jordi Bonell, Bernardo Sassetti, Agustí Fernández.

Seguim amb una dolça bossa de Lenine anomenada..Anna i jo..

2.- Ana e eu              (Lenine)                     4m41s

Una magnífica interpretació de la Carme i el trio del Joan, balada cantada amb tot el sentiment imaginable i la delicadesa adequada. Una petita meravella, vaja. Ha cantat al Village Vanguard, al Carnegie Hall, entre alguns dels locals més emblemàtics dels EEUU, participat en més de 40 Cd i amb 6 treballs propis editats 4 d’ells per Fresh Sound Records, un amb Karonte-Contrabaix i que va fer amb Jordi Matas, amb Discmedi, rebent premis, entre els quals el Premi Jaç per aquest disc amb Matas, “Carme Canela canta Jordi Matas”.
Actualment és professora de cant Jazz a l’Esmuc i al Conservatori del Liceu.
 
I acabem el projecte de la Carme amb el tema de Doreval Caymmi

3.- Rosa Morena      (D. C.)                        4m38s

Amb aquesta delícia deixem el treball de la Carme tot i dient-vos que el compacte te encara 7 temes preciosos més, o sigui que us recomano que aneu a la botiga Blue Sounds al carrer Benet Mateu 26 i comprar de tot i més relacionat amb el món del Jazz...discos, llibres, dvds, vinils. Allà hi trobareu els caps de setmana i dilluns pel matí a l’amic Enrique Heredia, mentre que la resta de dies hi trobareu a l’Esteve. Ells dos us assessoraran en tot lo de Fresh Sound Records, editorial creada pel gran entusiasta amant del Jazz, Jordi Pujol Baulenas, des d’aquí una forta abraçada.

Doncs res més, espero i desitjo que hàgiu gaudit d’aquest el programa 200 a Jazz Club de Nit, amb aquest especial dedicat a les cantants de casa nostra, poesies i poetes, amb el Joan i Carles Margarit, Yexza Lara i companys, Sabina Witt i Carme Canela.

Gràcies per escoltar-nos, bona nit i bon Jazz club de Nit en el Jaç de cadascú.
Miquel Tuset i Mallol.

0 Comments:

Post a Comment



 

blogger templates |