Molt bona nit a tothom des d’aquí Ràdio Sant Vicenç i el programa Jazz Club de Nit....Aquest programa i tots els programes de JCdN, estan dedicats a la persona que ens va ensenyar el Jazz, Juan Claudio Cifuentes, “Cifu”, pels amics, que ens va deixar un malaguanyat dimarts 17 de març de 2015 després de tota una vida dedicada al Jazz. Pioner i mestre, serà insubstituïble.

El seu Jazz entre amigos a TVE2 què és aquesta sintonia que heu escoltat i els programes de ràdio “Jazz Porque Sí” i “A todo Jazz”, són el seu llegat que mai oblidarem. Ja sabeu que aquest programa el fem els dimecres i els diumenges en diferit a la mateixa hora. Ens podeu escoltar en directe per online a radiosvh.info i des d’allà prement el botó del directe. Qui us parla, Miquel Tuset i Mallol mirarà de fer-vos gaudir amb la selecció de músiques improvisades que avui escoltareu a Jazz Club de Nit, amb l’ajuda imprescindible de Lluís Vela als controls.

Abans de començar recordar-vos el magnífic concert d’aquest divendres 4 de març amb el darrer projecte del Gonzalo del Val Trio anomenat “KAINÓS”. Un trio que compta amb grandíssims músics com el mateix Gonzalo, bateria; Marco Mezquida, piano i David Mengual, contrabaix. Un trio de mestres que ens oferirà un altre gran concert aquest divendres a la Sala Xica a partir de les 22h.

Avui fem un programa amb algunes sintonies com ben aviat escoltareu. Els dos primers projectes tenen alguna sintonia mentre el darrer és una clara evolució rítmica dels altres dos. Començarem amb el darrer disc del Bernat Font Trio, enregistrat a la Sala Tete Montoliu de l’Auditori anomenat “The Sand – Live”. Després ens endinsarem amb la música més gipsy del duo Saña & Bello i seu “Boston Bridges”, per acabar amb el darrer disc del pianista colombià Rafa Madagascar anomenat “Illumination”. Som-hi doncs amb el disc del pianista Bernat Font anomenat.....


“THE SAND - LIVE”
Bernat Font Trio

Editat per Swit Records              SWT 19
Enregistrat per David Casamitjana el 20 de maig de 2013 a la SalaTete Montoliu i
mesclat i masteritzat pel David a l’Espai Sonor Tete Montoliu, ambdós de l’Auditori de Barcelona.
Produït per Bernat Font
Productor executiu Miriam Guardiola

Bernat Font, piano
Ivan Kovacevic, contrabaix
Martí Elias, bateria

Totes les composicions són de Bernat Font...en un disc iniciativa del grup Nexe en memòria de Jordi Raventós.

Aquest és un disc amb molta personalitat, la d’un gran artista i pianista alhora que gran comunicador i empàtica persona. Senzillesa i bon gust van de la mà en un projecte on tots els temes són propis i tenen un segell ben marcat i definit, el d’aquest gran pianista i els seus inseparables companys Elías i Kovacevic. Un treball on se’ns mostra de manera fefaent tota la musicalitat d’aquest músic complet, ben arrelat a la tradició del Jazz i de la música clàssica però amb el “punt” de contemporaneïtat que el situa ben bé entre nosaltres. Un disc amb 12 temes del qual també se’m fa difícil decidir-me per quin tema deixar de posar...i això ho sabreu quan el tingueu a les vostres mans...

Segons el Bernat la imatge de la creació, d’una idea, una melodia, una pintura o una vida és....

“El nen, a la platja, s’ajup davant la sorra mal·leable i agafa un pal. De sobte, tota la resta desapareix del mapa. Una línia cap amunt, una espiral en un racó, va traçant tot allò que la imaginació i els estris li permeten en aquell moment, únic¨ de tant en tant hi ha pedres que bloquegen el camí de les pinzellades, de vegades l’aigua ho desdibuixa tot; però un paisatge nou és una nova tela on esbossar idees, que en un punt o altre del temps el vent difuminarà.”

“....els impulsos semblen vinguts de fora, les intencions escapen a la raó, la inspiració és enigmàticament anònima; i la feina d’aquell a qui li arriba és la de fer de nexe entre un estímul abstracte, vivificador i personal, i una obra definida, alliberadora i col·lectiva, intentant allotjar aquesta cosa vinguda de qui sap on a l’atapeït mapa de carrers i significats del món horitzontal i meticulós.”

Comencem doncs amb el primer tema de la nit, tema a piano solo que ens recorda a Scott Joplin  anomenat...

7.- Crawling Rag      (B. Font)         5m08s

Doncs amb aquet primer tema de la nit ens hem situat en l’ona Joplin-Font a piano solo per així gaudir amb amplitud de mires, i escoltant de quina manera Bernat domina aquest estil interpretatiu en un dels temes nous d’aquest CD. Bon gust i delicadesa són la clau de volta d’aquest músic.

Un disc enregistrat en directe és segurament la millor manera de tastar la música del Bernat Font i més si has tingut la ocasió de poder-lo, de poder-los veure en un directe. És llavors quan ho entens tot molt més, entre d’altres coses perquè quan l’estàs escoltant també els estàs veient, la qual cosa ens dóna un plus d’informació, un plus d’emotivitat.

Veiem qui és en Bernat Font..(Barcelona, 1989)
Bernat Font és un jove pianista de l’escena musical catalana. Iniciat en la música clàssica als 7 anys, la seva inclinació natural cap a la improvisació i la composició el condueix poc a poc al jazz i el blues. Perseguint el seu interès en aquests estils, coneix l’eminent pianista de boogie woogie Lluís Coloma, de qui es converteix en deixeble i, el 2008, la revista JAÇ es refereix a ell com la “jove promesa del blues a Catalunya.” més tard amplia els seus horitzons cap al jazz clàssic i el swing, rep classes d’Ignasi Terraza i aprèn de forma autodidacta l’estil de l’stride piano.

Seguim ara amb un dels temes editats en anteriors treballs, concretament aquest el va enregistrar el 2012 en el disc Out of the Blue també editat per Swit Records.

9.- Himalayan Sun                (B. Font)         5m37s

I de quina manera tant delicada hem començat...un tema ja a trio on es veu la mestria dels altres  dos. Kovacevic i Elías, contrabaix i bateria, seguint a la perfecció el líder el qual, sense escarafalls complicats ens ha delectat amb la seva proposta.

Enamorat i estudiós del so del “piano antic,” va voler absorbir la música d’arrels afroamericanes i fer-la seva: des del blues, el boogie i el ragtime més primitius fins al swing més delicat de mitjan segle XX. Malgrat seguir evolucionant i ampliant les seves influències, no vol perdre mai de vista la tradició i l’origen i és un dels pocs pianistes de casa nostra que toca ragtime i stride piano, pares del swing i, per tant, de tot el jazz posterior. El 2009 va formar el seu trio amb Ivan Kovacevic i Martí Elias, projecte amb el qual ha visitat diverses localitats de la península ibèrica, ha realitzat tres gires per Sèrbia i ha editat dos discs, el primer dels quals (The Shout, Swit Records) fou galardonat com a millor nova proposta als Premis Jaç-Enderrock 2012. El tema “Big 3”, del mateix treball discogràfic, fou inclòs a la banda sonora de la pel·lícula de producció anglesa “Song for Marion / Unfinished song”. Al trio destaquen les composicions originals, que mantenen els fonaments al swing i el blues però busquen una forma personal i genuïna d’expressar-se, sense les limitacions d’etiquetes estilístiques. Forma o ha format part d’Ivanow Jazz Group, Barcelona Big Blues Band, Companyia Artística Divinas, Barcelona Swing Trio, Ivan Kovacevic 5 Spots. Ha acompanyat als cantants americans Mark Tortorici i Eric Shoutin’ Sheridan i ha compartit escenari amb músics com Philippe LeJeune, Al Copley, Big Mama Montse, Joan Pau Cumellas, Dani Nel·lo, La Locomotora Negra o Shakin’ All. Amb diferents formacions, ha actuat a Colòmbia, Marroc, França, Sèrbia i Corea del sud.

I ja més forts, al menys d’entrada, seguim gaudint de la música delicada d’aquest mestre amb un tema del seu disc del 2011 anomenat The Shout amb  el tema...

4.- Ulls ametlla          (B. Font)         4m25s

Una petita meravella des del principi fins el final, on la delicada pulsió es veu relegada a cops de piano, en comptades ocasions, i sobretot en els inicis. Després però la delicadesa hi és de manera permanent tot i els ensurts que de tant en tant ens sacsegen. Unes composicions del Bernat que sembla no s’hagin d’aturar, si considerem la mestria en imaginar i crear que te aquest músic. I com i de quina manera aparentment senzilla va desenvolupant els temes. Un mestre, sense cap dubte.  

A banda de la seva feina a l’escenari, ha escrit música per a curts i documentals i va ser professor de l’Escola de Blues de Barcelona durant 5 anys.

I algunes paraules del Pere Pons també incloses en el llibret interior...

“Un nou disc de Bernat Font convida a la celebració absoluta. I més si es tracta d’un directe, que és on aquest músic aboca tota la passió que li bull per dins, que no és poca. Blues, swing, jazz, boogie, stride...tots els estils es fonen en els dits d’aquest prodigi d eles tecles d’on surt un foc que encén l’ànim del primer que pari l’orella..”

I segueix, però val més que ho llegiu directament del llibret després d’haver-vos fet amb el disc..

Escoltem doncs el darrer tema d’aquest projecte, i que serà el primer tall del disc anomenat...

1.- Opening               (B. Font)         4m38s

Doncs amb aquest tema iniciat amb dolçor pel pianista acabem el seu projecte. Després de la intro amb aires clàssics minimalistes el tema ha anat adquirint presència rítmica a base d’un solo amb aires swingats d’aquells que ens farien situar-nos en una època anterior i on ara mateix podríem estar veient com les parelles ballen el “Lindy-Hop” per situar-nos també en un present. En Martí Elias i l’Ivan Kovacevic han estat immensos en tot el disc, en tot el directe que van fer a la Sala Tete Montoliu essent una base rítmica imprescindible per aquest líder i gran pianista, tot i dir-vos que en l’actuació al Molino vam poder gaudir amb el Joan Motera al contrabaix, segurament realitzant una suplència, magnífica, i com si del contrabaixista oficial es tractés, que potser així hagi estat finalment.

Doncs deixeu-me que us digui que podeu anar a la botiga Blue Sounds al carrer Benet Mateu 26 i comprar de tot i més relacionat amb el món del Jazz...discos, llibres, dvds, vinils....etc. Allà hi trobareu els caps de setmana i dilluns pel matí a l’amic Enrique Heredia, mentre que la resta de dies hi trobareu a l’Esteban. Ells dos us assessoraran en tot lo de Fresh Sound Records, editorial creada pel gran entusiasta amant del Jazz, Jordi Pujol Baulenas, des d’aquí una forta abraçada...

Seguim ara amb una altra delícia carregada també de swing, tot i ser el swing gipsy, swing manouche de la mà de dos grans amics i músics...l’Oriol Saña i l’Albert Bello i ho fem amb el seu projecte...


“BOSTON BRIDGES”
Oriol Saña & Albert Bello Experiment 2.0

Autoeditat
Enregistrat per Dan Cardial al Dimension Sounds Studio de Boston.
Plaça Eivissa, gravat al Bucbonera Records de Caldes de Montbui per Tomàs Robisco.
Mesclat i masteritzat per Jordi 'Kako' Vericat en l'JK Music Barcelona.
La portada de l'àlbum per Sergi Mesa.

A Boston Bridges col·laboren prestigiosos artistes nord-americans, professors del Berklee College of Music com són...

Darol Anger, Casey Driessen, violí (nominats als Grammy)
Jason Anick, violí (del grup més important de jazz manouche als Estats Units, Rhythm Futur Quartet)
Mike Block, violoncel (col·laborador amb Yo-Yo Maentre)

L'àlbum també compta amb joves intèrprets com
Marta Roma, violoncel  (Graduada a l'ESMUC i a Berklee)
Quinn Bachand, guitarra manouche (un dels joves multi-instrumentistes més coneguts de Canadà)
Max O'Rourke, guitarra
Mairi Chaimbeul, arpa
Kaeli Earle, Greg Toro i Nate Sabat, contrabaix

'Boston Bridges', format per 6 composicions d'Albert Bello i 3 temes clàssics del gènere manouche -sempre sota l'ombra de Django Reinhardt-, és un experiment de mestissatge que fa dialogar el jazz europeu de principis de segle XX amb instruments com l'arpa o la guitarra elèctrica. Enregistrat en un dels millors estudis de Massachusetts, reuneix professors del Berklee College of Music i artistes de la comunitat musical de Boston.

Comencem doncs amb el primer tema que us proposo....anomenat...

4.- Neandhertal’s Blues       (A. Bello)                   8m34s

Doncs ja vegeu que d’alguna manera no ens hem apartat massa del projecte anterior. Els sons gipsys sí ens delaten i ens situen fora però no en canvi el swing que hi és de manera permanent. I amb quina delicada cançó ens hem ficat a la pell d’aquests dos grans músics, en un projecte realitzat a partir d’una visita al Berklee College of Music. Dos grans intèrprets i mestres en els seus instruments, l’Albert i l’Oriol es mostren segurs i ferms en aquestes composicions de l’Albert Bello, ben acompanyats dels músics americans i d’aquí, alumnes i professors, els que primer hem comentat.

'Boston Bridges' és un àlbum enèrgic i fresc nascut de la improvisació dels músics que pretén crear un pont entre la tradició jazzística de les dues ribes de l'Atlàntic. Un àlbum que es va presentar el 27 de febrer a la Sala Clamores de Madrid i ahir mateix, l'1 de març a El Molino de Barcelona, un espai que els dimarts s’ha convertit en un club de Jazz on la programació la fa en Ricard Gili, president de l’Associació de Jazz Clàssic de Catalunya. A més a més, també presentaran el disc a Andorra la Vella (10 de març) i al taller barceloní dels luthiers Solé (març 18).

El desembre de 2014, Bello i Saña van ser professors convidats al Berklee College of Music -primer centre als Estats Units per l'ensenyament de la música moderna i el jazz- a impartir unes classes magistrals en el Departament de corda. Durant una setmana van conviure amb altres músics de Boston i professors de la universitat. Les jam sessions entre els artistes van donar lloc a l'àlbum, gravat en un dels millors estudis de Massachusetts, el Dimension Sounds Studio.

Seguim amb un altre tema, ara amb una mica més de swing en el primer tall del disc, tema anomenat...

1.- Boston Blues       (A. Bello)        4m08s

Doncs amb un ritme més viu, tot i que no massa, ens hem situat en un Blues, el de Boston, que per això s’hi van estar compartint i ensenyant com hem dit. Tot un honor per aquests músics de casa nostra que hagin pogut anar a una de les institucions de música moderna més importants del món. Fer una master class al Berklee College of music no està a l’abast de massa músics. Un tema aquest on hem pogut escoltar de quina manera més “natural” estem escoltant la guitarra manouche primer per després escoltar l’elèctrica sense cap tipus de problema. Un walking del contrabaix curtet ens situa en el tema i ja per acabar-lo.

Boston Bridges té una part basada en l'experimentació incloent instruments mai usats en el jazz manouche com l'arpa, la guitarra elèctrica o el violoncel -d'aquí la segona part del títol de l'àlbum, Experiment 2.0-.

Barcelona, ​​capital del jazz
Boston Bridges busca recuperar el jazz de la Barcelona de principis del segle XX. En els anys 20, Barcelona es va obrir a nous estils musicals, com el xarleston i el jazz. L'any 29, i amb motiu de l'Exposició Universal, la ciutat va acollir actuacions de jazz manouche d'artistes procedents de França. Posteriorment, i gràcies a aquest intercanvi artístic, la ciutat va esdevenir la capital del swing, amb artistes com els violinistes José Portes i Bernard Hilda, músics com Luís Duc o José Ribalta, i més endavant amb Tete Montoliu. Les nits barcelonines de principi de segle eren una festa on cada nit es podia ballar i escoltar jazz.

Seguim amb el mateix tempo i delicadesa amb un altre tema d’ells dos anomenat...

2.- Plaça Eivissa      (A. Bello)                    5m13s

Doncs ens hem tornat a situar en un altre tema ja amb clares connotacions gipsys pel ritme i el fregat dels acords de la guitarra, i amb solos del violoncel primer per després el de la guitarra manouche, intèrpret del qual no en podem dir massa, podent ser tant l’Albert com algun dels nois com ara el Quinn Bachand. Una preciositat de tema amb una gran participació de músics del Berklee. Un disc on tots els instruments són de corda fregada, i no trobem a faltar cap des altres instruments, habituals en les formacions de jazz....però és clar, no els notem a faltar pel motiu evident que estem escoltant gipsy jazz, la música de Django Reinhardt, la del Quintette du Hot Club de France amb només instruments de corda fregada....eps, tot i que hi van haver d’altres instruments com després us explicaré.

El jazz manouche és un gènere genuïnament europeu que va revolucionar el jazz americà a la primera meitat del segle XX. Va néixer en els campaments gitanos dels afores de Paris i el guitarrista Django Reinhardt va ser el pare i un dels màxims exponents. El Quintette du Hot Club de France, del qual Reinhardt era el guitarrista i Stéphane Grappelli el violinista, va ser un dels grups més representatius del gènere.

Albert Bello i Oriol Saña són actualment dos dels músics referents del jazz manouche a tot l'Estat. Professors de l'àrea de jazz manouche de l'EMCA -una de les poques escoles del món dedicades a aquest gènere-, han realitzat concerts i classes magistrals arreu del món i han compartit escenari amb moltes de les grans figures internacionals del jazz manouche i el bluegrass. A més, Bello és el director del Festival Django de L'Hospitalet, l'únic festival de jazz manouche de tot l'Estat, i Saña és el director del Barcelona Fiddle Congress i professor de violí jazz de l'Escola Superior de Música de Catalunya (ESMUC) i del Conservatori Superior de Música del Liceu.

Acabem aquest projecte amb un dels temes de Django Reinhardt d’aquest disc, el conegut i potent..

8.- Swing 48              (J. Reinhardt)                        7m21s

Doncs aquest és un dels temes més carismàtics del gran Django Reinhardt, disc que va enregistrar el 6 de juliol del 1947 a París, dos anys després de finalitzada la 2n guerra mundial. En aquesta ocasió ho va fer amb d’altres instruments com el clarinet, piano, bateria i guitarra rítmica. En un posterior enregistrament de dos temes, el 10 de desembre, s’hi van afegir saxo alto i trompeta. Als nostres herois no sembla que els calguin d’altres instruments, mantenint l’essència del Quintet del Hot Club de France. Pels qui no coneixeu aquest parell de músics us hauré de recordar que vam posar el seu primer treball Experiment 1.0 en un programa de la temporada passada. Oriol Saña és un dels violinistes moderns més potents de casa nostra, professor de l’Esmuc i Conservatori del Liceu i de d’altres institucions com ara El Musical de Bellaterra, on recordo que ens vam trobar en un cap de setmana, jo per aprendre una mica més i ell, i d’altres com en Jordi Gaspar, Eladio Reinón, Benet Palet, i d’altres, per ensenyar-nos algunes claus per improvisar, algunes de les quals potser hauré aprés. Doncs ara sí, deixem-los tot i recordant-vos que ja cal que mireu d’aconseguir aquest magnífic disc en alguna de les botigues o potser entrant als seus webs.
Recordeu però que podeu trobar el millor del jazz que es fa a casa nostra entrant a la web de Quadrant Produccions www.quadrantproduccions.es, allà tindreu la possibilitat d’adquirir els discos que vulgueu i veure tot el catàleg d’aquesta editorial del Lleida dirigida pel Josep Ramon Jové, des d’aquí una forta abraçada...

I seguim i acabem el programa 238, programa que fins ara ha anat de la mà del swing, blues, manouche i demés i ho fem amb un projecte amb un contingut més jazzístic i també amb connotacions latin, el d’un gran pianista i compositor colombià establert entre nosaltres des de fa uns quants anys, i aquest és en Rafa Madagascar i el seu projecte....



“ILLUMINATION”
Rafa Madagascar presenta “Ancestral Project”

Editat per Quadrant Produccions                    Q00065J
Enregistrat pel Juanjo Alba als Medusa Estudios, Barcelona.
Mesclat i masteritzat per Ferran Conangla
Produït per Rafa Madagascar
Productor executiu Salvador Montés de Audio Sant Cugat S.L.

Rafa Madagascar, piano
Vicent Maciàn, saxos tenor i soprano
Nico Sánchez, guitarra
Paco Weht, contrabaix
Gonzalo del Val, bateria
Erik Ibars, perscussió

Totes les composicions són de Rafa Madagascar.

Ens diuen des de Quadrant Produccions..

“Illumination és el títol del disc que el pianista Rafa Madagascar i la seva Ancestral Project acaben de presentar, una proposta original en què el jazz actua com a denominador comú en un repertori de vuit temes que recuperen, a través de la música, variades formes de la espiritualitat dels nostres avantpassats. Madagascar, compositor de la totalitat de la música inclosa en el disc, ha sabut donar forma a un projecte sòlid i d’accentuada personalitat, envoltant-se d’un grup de magnífics músics i posant-se també al capdavant de la producció artística d’aquest magnífic àlbum.”

Doncs comencem amb el darrer tall del disc anomenat

8.- El reencuentro     (R. Madagascar)      6m53s

Doncs un preciós tema iniciat amb aires clàssics i ritmes de vals però que posteriorment derivarà cap a estructures latin. Entremig un gran solo del Paco Weht que ens enlluerna i pacifica, tot i preparant-nos per l’esclat d’energia dels temes posteriors. En aquest, en Rafa se’ns descobreix com un pianista pulcre amb una pulsió potent i rítmica càlida en un tema ideal que començar-lo a conèixer, tot i acabant-lo amb el Gonzalo en solo i el líder amb un riff ben latin.

RAFA MADAGASCAR Pianista (Colòmbia)
Rafael Arciniegas, conegut com "Rafa Madagascar", compositor i pianista llicenciat en Grau Superior amb especialització en jazz i música moderna al Conservatori del Liceu de Barcelona, és un dels pianistes de salsa i latin jazz més sol·licitats de l'escena actual a Barcelona. Va començar la seva incursió en la música a l'edat de 6 anys de manera autodidacta sota la batuta del seu pare. Anys més tard ingressà al conservatori de música de la seva ciutat natal Bucaramanga, Colòmbia. Al seu torn va prendra classes particulars d'harmonia i piano amb les professores Irina Sachli i Victòria Zivorova. Durant la seva adolescència adquirí una forta experiència com a pianista i productor tocant amb diversos grups de jazz, orquestres de salsa i latin jazz, així com produint música per a spots publicitaris, ràdio i televisió. Anys més tard ingressà al Conservatori de la Universitat de Bogotà. A més prengué classes particulars de piano jazz amb el mestre colombià Joe Madrid i el cubà Rodolfo Argudín Justiz.

Seguim doncs amb un altre magnífic tema d’en Rafa ja amb força ganes de bellugar-nos...anomenat...

4.- Aural Blue                        (R. M.)                        6m42s

Un motiu principal a piano ens situa amb un riff reconegut com a ona Keith Jarret, sense cap confusió, el que fan el líder, Nico i el Vicent. La percussió i bateria acompanyen el contrabaix del Paco mentre el líder s’enlaira pels altiplans, amb gràcia i sabers diversos. El riff de Mr, Jarret obra la porta a la impro del gran saxo tenor valencià, un músic que com el Gonzalo i Paco ha vingut algunes vegades al JCLV. Un dels mestres actuals dels vents diversos en l’òrbita del Taller de Músics. Un tema en clar homenatge al gran pianista americà.

L'any 2004 va establir la seva residència Barcelona on estudià a l'Aula de Música Moderna i Jazz, i posteriorment ingressà al Conservatori del Liceu per cursà el grau superior. Alguns dels seus professors de piano van resultar ser Jon Urrutia, Iñaki Sandoval, Stefan Karlsson i Mariano Díaz. A més va participar en màsters class amb músics internacionalment reconeguts com Michel Camilo, Joan Albert Amargós, Gary Willis, Dave Frank, Stefan Karlsson, Llibert Fortuny, Jon Robles, Gonzalo Rubalcaba i Chucho Valdez. El seu primer disc el gravà el 2000 en solitari, sota el títol de "Piano para el espíritu" de la seva pròpia autoria. El 2003 va fer un disc en quartet i en directe, Rafael Enrique Arziniegas Jazz Quartet, “En Concierto”. El 2009 Rafa Madagascar trio, va ser seleccionat finalista del concurs "Audiciones" organitzat per la fundació Canal Isabel II a Madrid. Així mateix va ser seleccionat finalista en el Concurs de jazz de Barcelona. El 2009 publicà un nou disc amb el seu trio titulat "Secret Signals" (autoeditat).

Seguim amb la mateixa trempera amb el tema anomenat....

7.- Ancestral Collapse         (R. Madagascar)      6m51s

Doncs tot i la intro així a mode de col·lapse evident...el motiu principal del tema iniciat pel líder ens situa fora d’aquest col·lapse i ben dintre de l’ànima càlida del líder. El ritme es veu interromput de manera suau de tant en tant i als inicis, mentre les melodies de vent i guitarra a la vegada ens introdueixen de nou el solo del Vicent en una altra demostració de mestria i potència. Finalment també hem pogut escoltar a un dels grans guitarristes de l’escena de casa nostra, el Nico Sánchez, ànima conjunta amb el Santi Colomer de les Jam Sessions dels dijous al Soda Acustic. En Rafa ens torna a impressionar molt gratament amb la seva aportació per després tornar-hi amb el motiu principal i ritme interromput com en els inicis i així acabar-lo de cop.

Vinculat al món del Latin jazz, la salsa i la música llatina, ha realitzat gires i concerts per Bèlgica, Holanda, Tunísia, França, Eslovàquia, Hongria, Alemanya, Dinamarca, Polònia, Itàlia, Suïssa, Turquia, Regne Unit, el Líban, Mèxic , Colòmbia, Veneçuela, formant part de diversos projectes com La Sonora Libre, Bloc 53, Tromboranga, Tamayo Salsa Orquestra, La Sucursal SA, SACAI Trio, Fields Quartet, Oscar Feldman Quartet (USA), Juan Ull Quartet, Sandra Ortega Duo, Leila Sound, Gonzalo del Val, Nico Sánchez, Oscar Neira Latin Project, entre d'altres. A més ha treballat amb diversos artistes en el món de la salsa com Tony Vega, Paquito Guzmán, Maelo Ruiz, Frankie Vasquez, Osvaldo Román, Cano Estremera, Rei Ruiz, entre d'altres. També ha treballat com a arranjador, pianista i compositor per a La Sucursal S.A. el JD Latin Project, Tromboranga i La Sonora Lliure entre d'altres.

I acabem projecte i programa amb un altre gran tema del Rafa anomenat...

5.- The Grasshopper                       (R. Madagascar)      5m53s

Doncs ja vegeu amb quin tema acabem projecte i programa. Una vertadera “canya” amb aires moderns amb melodia i harmonies ben actuals. El tempo continuat contrasta amb les dues notes que fa el Paco al contrabaix però ens situa millor en l’àmbit latin. El magnífic solo del tenor del Vicent no massa llarg ens presenta el del líder, ampli i farcit de qualitat. Un magnífic tema per acabar el projecte i programa.

Un dia, avui en el qual hem descobert tres projectes ben actuals, acabats de sortir del forn i que han mantingut la qualitat de les nostres propostes. Els ritmes han estat suaus en començar per després anar-se espavilant, primer amb el Bernat Font Trio, després amb l’Oriol Saña & Albert Bello i tot just hem acabat amb quelcom més potent i latin de la mà d’un altre gran descobriment, en Rafa Madagascar...un programa que podreu escoltar el diumenge a la mateixa hora i ben aviat al blog del programa Jazz Club de Nit.

Gràcies per ser-hi aquí o al blog, però abans voldria recordar-vos el magnífic concert que tindrem aquest divendres a la Sala Xica amb el Gonzalo del Val Trio amb en Marco Mezquida, piano i David Mengual, contrabaix. Us hi esperem.

Ara sí, acomiadar-me de tots vosaltres desitjant-vos bona nit i bon Jazz Club de Nit en el Jaç de cadascú. Miquel Tuset i Mallol

0 Comments:

Post a Comment



 

blogger templates |