Molt bona nit a tothom des d’aquí Ràdio Sant Vicenç i el programa Jazz Club de Nit....Aquest programa i tots els programes de JCdN, estan dedicats a la persona que ens va ensenyar el Jazz, Juan Claudio Cifuentes, “Cifu”, pels amics, que ens va deixar un malaguanyat dimarts 17 de març de 2015 després de tota una vida dedicada al Jazz. Pioner i mestre, serà insubstituïble.

El seu Jazz entre amigos a TVE2 i els programes de ràdio “Jazz Porque Sí” i “A todo Jazz”, són el seu llegat que mai oblidarem. Ja sabeu que aquest programa el fem els dimecres i els diumenges en diferit a la mateixa hora. Ens podeu escoltar en directe per online a radiosvh.info i des d’allà prement el botó del directe. Qui us parla, Miquel Tuset i Mallol mirarà de fer-vos gaudir amb la selecció de músiques improvisades que avui escoltareu a Jazz Club de Nit, amb l’ajuda imprescindible de Lluís Vela als controls i edicions.

Doncs som-hi avui amb el Programa 223 on tindrem novetats però que també re visitarem un altre projecte enregistrat al Jamboree ara ja fa uns anys, el 1996, i cedit amablement pels amics de la nostra cova-cava. Aquesta “joia” és el disc de la Laura Simó Sextet i les novetats, el darrer projecte de Toni Solà “The Heart of Jazz”, i una novetat de Fresh Sound New Talent, la del saxofonista alto Aaron Irwin “Ordinary Lives”. El programa d’avui no serà conceptual com l’anterior sinó ben al contrari, serà un programa amb tres projectes totalment o força molt diferents i aquesta serà la gràcia. Doncs comencem amb el projecte del saxo alto americà Aaron Irwin, i el seu darrer disc anomenat...


“ORDINARY LIVES”
Aaron Irwin

Editat per Fresh Sound New Talent                FSNT 442
Enregistrat el 23 i 24 de maig de 2013 als Systems Two Recording Studio, Brooklyn, N. Y.
Mesclat i masteritzat per Mike Marciano.
Produït per Aaron Irwin
Productor executiu, Jordi Pujol.

Aaron Irwin, saxo alto
Danny Fox, piano / rhodes
Sebastian Noelle, guitarra
Thomas Kneeland, contrabaix
Greg Ritchie, bateria

Totes les composicions són de l’Aaron Irwin.
Aquest és un disc on les músiques traspuen classicisme i no referent al propi jazz i sí a la música del segle passat. Melodies melancòliques farcides de sentiment i una clara intenció de fer-nos reposar i escoltar relaxadament tot i escoltant les magnífiques variacions de melodies i ritmes.

Aaron Irwin és un saxofonista, instrumentista de vents i fusta, compositor i educador. Té graus en música de la Universitat DePaul (BM) a Chicago, ILinois i la Universitat de Miami (MM) a Miami, FL. Originari de Decatur, IL, Aaron viu a la ciutat de Nova York, on practica, compon, realitza, ensenya, i passeja per l'habitació pensant en les coses.

Escoltem ja el seu primer tema força melòdic anomenat...

3.- Song for Nilson               (A. Irwin)         6m14s

A ritme de vals, aquest tema ens omple de delicades melodies on el ritme suau i cadenciós ens fa recordar d’altres temps i moments farcits d’amor, tals són les sensacions d’aquesta preciosa música on tots els components sintonitzen a la perfecció en la idea principal. El so del saxo alto, un so melós, incita la resta a desenvolupar el mateix so, i així piano i contrabaix després segueixen l’estela d’aquesta cançó dedicada a Nilson.

Ens diuen des del Jazz Journal (Gary estand)
Irwin i la resta de músics aconsegueixen l'equilibri perfecte, per la qual cosa, la música a voltes sembla envoltada de penombres, música que perdura molt de temps en la ment. Una petita joia..

Seguim ara mateix amb una altra meravella, delicada com totes les d’aquest projecte anomenada...

7.- Big Blue World                (A. Irwin)         5m19s

El títol ja ho diu tot, el gran món blau, i amb la música amb aquest tarannà un punt melancòlic, ens pot fer veure la quantitat de desgràcies que s’hi couen, que nosaltres coem. Un món atrotinat pels qui el governen, que no som nosaltres, els ciutadans de peu, i si les grans corporacions i el gran capital que és qui promou les guerres, la fam i la mor dels innocents.

I ens continuen dient  els de Christian Science Monitor
El saxofonista alto i compositor Aaron Irwin brilla en el seu últim CD, “Ordinary Lives”, Vides ordinàries. Per a qualsevol persona que gaudeixi amb la música del saxo alto, en aquest disc trobarà una línia elegant del saxo solista, i aquest àlbum en serà un regal preciós. Presenta temes originals que treballen amb la senzilla elegància de la música acústica en conjunt i molt ben feta.

Escoltem ara una altra delícia on el crescendo en el solo d’en Sebastian Noelle i el del mateix líder són extraordinaris...en el tema

1.- A winning smile (For The Champions)            (A. Irwin)         6m34s

Un tema, més aviat podríem de parlar d’una obra, d’una obertura o similar, tal em sembla aquest música que sense pretendre-ho, assoleix magnificència per la seva concepció i composició. Un tema amb una intensitat fora del normal, que només s’acaba tot just al final, que s’ha iniciat dolçament i ràpidament ha agafat la potència emocional a partir de la persistent melodia principal, després d’una magnífica intro a base de piano. El saxo l’ha iniciat i després s’hi ha afegit la resta per arribar a clímaxs importants, on sembla que no s’hagués d’acabar mai. Entremig moments delicats seguint l’estela de l’harmonia i sempre amb el saxo alto del líder encapçalant el tema.

Els de Time Out New York ens diuen..
Aaron Irwin, el saxo alto postbopper presenta unes composicions que encarnen amb èxit una sensibilitat sofisticada i pop, amb força concerts en suport de les seves últimes vides ordinàries, Ordinary Lives.

Acabem aquest projecte amb un tema amb un ritme persistent i licks reiteratius que li donen ales al líder, tema que inclou un break melòdic que segur us agradarà en el tema anomenat...

6.- Hol y Roller           (A. Irwin)                    6m12s

Un tema iniciat per contrabaix i que respira ritme permanent a base sobretot del ride de la bateria, permanent excepte en el break a saxo solo del líder, on ens torna a demostrar la seva gran sensibilitat en la interpretació i sobretot en la composició d’aquestes melodies. Aquest disc te un tarannà determinat en tots els temes, és ben bé un disc temàtic en l’aspecte formal de les composicions, on prima una delicada melancolia musical acompanyada d’una gran bellesa. És un projecte liderat per un gran músic i saxo alto, Aaron Irwin i on el suport de la resta de grans músics com el DannyFox, piano; Sebastian Noella, guitarra; Thompson Kneeland, contrabaix i Greg Ritchie, bateria fan que a més a més, es pugui considerar un projecte col·lectiu.

Recordeu però que podeu trobar el millor del jazz que es fa a casa nostra entrant a la web de Quadrant Produccions www.quadrantproduccions.es, allà tindreu la possibilitat d’adquirir els discos que vulgueu i veure tot el catàleg d’aquesta editorial del Lleida dirigida pel Josep Ramon Jové, des d’aquí una forta abraçada.

Deixem aquesta música per endinsar-nos en un canvi estilístic força radical de la mà del projecte de la Laura Simó Sextet enregistrat en directe al Jamboree...


 “THE BEST IS YET TO COME”
Laura Simó Sextet, Live at Jamboree

Editat per Actual Records          CD 90 2018-03
Enregistrat per Pedri González al Jamboree del 4 al 8 de juny de 1996
Mesclat i masteritzat als Encarnación Street per Toni Arrufat, “Rufus”.
Producció musical de Pedri González, Toni Arrufat i el Sextet.

Laura Simó, veus
Menno Mariën, saxo tenor i soprano
Francec Capella, piano, teclats i arrengaments
Joan Vinyals, guitarra elèctrica i acústica a “Crazy Life”, arrengaments
Jordi Portaz, baix elèctric i guitarra elèctrica a “Crazy Life”
David Simó, bateria i percussió.

Llegint els agraïments del llibret veig que la Laura és una persona súper agraïda, ja que la llista és llarguíssima començant pel mateix Joan Mas per recolzar el Jazz, passant per tota una colla de músics amics i acabant per agrair al mateix sextet la seva participació i entrega.

El dia que el vaig escoltar ja em va captivar la Laura Simó més melòdica. Això també em va passar quan la vaig veure al Jamboree en un magnífic concert amb la música de Burt Bacharach, on vaig escoltar a la més melòdica cantant, la més baladista. Això no vol dir que en els altres registres no brilli, ans al contrari. És explosiva en els temes més vius. Avui però em fa il·lusió que escolteu a la Laura Simó més dolça i delicada...deixarem pel darrer el tema més viu. Ja sabem de fa temps l’afició de la Laura a la música cantada, balades sobretot, del cançoner americà en general, i no només del Jazz. La prova és aquest disc on ella interpreta delicades melodies de Ginno Vannelli. Començarem però amb una balada lenta, lenta, tema del mateix Ginno, una preciositat de tema cantat amb la màxima delicadesa i sensibilitat per Laura Simó, en un tema anomenat...

8.- Crazy Life            (G.Vannelli)               4m47s

Ja vegeu, escolteu més ben dit la meravella d’en Vannelli per la dolça veu de Laura i on els acompanyants brillen abastament, en especial els dos guitarristes, Joan Vinyals i Jordi Portaz, el primer amb la guitarra acústica i el segon amb l’elèctrica..quins grans músics...per cert que el Joan Vinyals darrerament ha estat acompanyant a Santiago Auserón amb la companyia imprescindible de Gabriel Amargant.

La biografia de la Laura és llarguíssima i se’m farà força difícil resumir-la, o sigui que us en faré cinc cèntims, a la vegada que us recomano que visiteu el seu web, on hi trobareu un

Escoltem ara un Blues en tota la regla, tema de Duke Ellington del 1941 que van cantar Ivie Anderson, Ella Fitzgerald, i d’altres, i no era cap blues i del qual el nostre sextet en fa una magnífica versió, anomenat..

13.- I got it bad          (D. Ellington)             5m41s

D’una balada a un Blues, i ja veus quin tros de blues, i de quina manera el canta, així, de manera estripada com es canten els Blues. I quins solos posteriors del Joan a la guitarra amb canvis de so, primer nítid i després distorted. Yeah....quin tros de guitarrista és aquest músic....després Laura en total comunió amb el sentiment del Blues, cantant a ple pulmó i donant-ho tot en el directe al Jamboree.

També es va dedicar a traduir de l’anglès i a fer d’intèrpret alguns anys. Havia fet però estudis de solfeig i piano i el 1985 començà a cantar professionalment amb el grup PIANOGROSSO (duet de piano i veu). L'any 87 'surt el disc de estàndards "BLISS". Compartí escenari amb el mític RAY CHARLES i també amb el saxofonista TONY SCOTT. El 1988 creà el grup LAURA SIMÓ & CONRAD SETÓ SOUND (amb Lluis Atance al baix i David Simó a la bateria). A l'octubre del 88, van representar a Espanya en la categoria de jazz, dins el festival MARS INTERNATIONAL, a París. A partir d'aquest any començá a treballar regularment amb el pianista LUCKY GURI, a duet o amb el seu quintet, i també amb FRANCESC BURRULL, a duet o fent un homenatge a COLE PORTER en quartet.

Seguim ara amb un tema de Jymmy Woodie a ritme de Bossa Nova, el conegut....

2.- Sconsolato                      (J. Woodie)               6m18s

Quina delicada versió en van fer aquests trossos de músics. Francesc Capella aquí dominant el teclat omplin l’espai de manera etèria, on la veu de la Laura brilla com en tots els temes anteriors, i en aquest de manera especial. De la mateixa manera el saxo soprano del Menno Mariën s’enlaira vers el més enllà melòdic a la vegada que la delicada guitarra i magnífic solo del Joan Vinyals vehicula tota l’energia del tema que va agafant força fins tornar a la dolçor de la veu de la líder.

Gravà dos temes del disc "JAZZ AL DRAC-VOL.1", de la mítica Cova del Drac, amb els músics de la casa, liderats pel trompetista Arnau Boix.
El 1989, portà als escenaris l'espectacle "Breviari D'AMOR", de la mà de Jordi Sabatés i el seu quintet de cambra. Va ser un recull de cançons de trobadors provençals dels segles XI i XII, musicades per Jordi Sabatés.
L’any següent, 1990, JUAN CARLOS CALDERON la convidà a realitzar diversos concerts amb la seva Big Band. El més destacat va ser el de la Plaça Porticada de Santander. Realitzà diverses actuacions amb el trio de jazz: Albert Bover al piano, Guillermo Prats al contrabaix i David Xirgu a la bateria.
El 1993 va fer el concert de jazz "EURORING 93" al Palau de la Música, a càrrec de la Big Band de Barcelona dirigida per Francesc Burrull, i Laura Simó actuà en representació de CATALUNYA RADIO, organitzadora de l'acte i en el seu desè aniversari . LAURA SIMO i CARME CANELA van formar el grup “Estamos Reunidas”, amb Joan Vinyals a la guitarra, Xavi Ibáñez als teclats, David Simó a la bateria i Ignasi Zamora al baix elèctric.

Escoltem ara un dels temes més carismàtics de Bill Evans el magnífic i remodelat...

3.- Waltz for Debby              (B. Evans)                 6m43s

Un tema iniciat pel jazz elèctric del Jordi Portaz i ja amb la preciosa veu de la Laura embolcallada per la mestria d’en Francesc Capella i el seu preciós orgue al darrera. El tema agafa l’embranzida adequada de swing amb la intervenció d’aquest darrer al teclat, amb el magnífic suport de la secció rítmica del mateix Portaz i la mestria del David Simó. Un magnífic solo d’un dels actuals acompanyants de la Laura, una col·laboració i amistat de força anys d’un dels mestres de les 88 tecles que també vam tenir al Jazz Club La Vicentina. Després el so canvia de manera radical, o quasi, amb el so electrificat de la guitarra del Joan Vinyals, en un solo magistral. I tot això per tornar-nos a la càlida veu de la Laura en un dels temes claus del Jazz, aquest “Waltz for Debby”, de Bill Evans.

TETE MONTOLIU la va escollir com a vocalista del seu trio, amb Horacio Fumero i Peer Wiboris, actuant per diferents capitals espanyoles. També entrà a formar part de la BIG BAND de JOHN Dubuclet. El 1995 formà el grup LAURA SIMÓ SEXTET (Francesc Capella als teclats, Jordi Portaz al baix, David Simó a la bateria, Menno Mariën al saxo i Joan Vinyals a la guitarra) interpretant temes de compositors de diferents estils i èpoques dins el món del jazz. El 1996, i per celebrar el centenari del naixement del cinema, Laura Simó formà duet amb Joan Vinyals i presentant l'espectacle JAZZ AL CINEMA, que va ser una selecció de temes de pel·lícules i musicals de Broadway, des dels anys 40 fins als 80. Al mes de juny d'aquest any Laura Simó Sextet gravà en directe a la sala Jamboree de Barcelona el CD THE BEST IS YET TO COME, amb arranjaments de Joan Vinyals i Francesc Capella, disc que estem escoltant. El 1997, Laura Simó Sextet presentà el seu treball per les capitals espanyoles. Realitzà concerts amb TETE MONTOLIU TRIO.

Acabem aquest recull de temes amb un tema força divertit i amb força swing, tema de D. Fagen, un tema farcit de R&B anomenat....

11.- Since I fell for you         (D. Fagen)                 3m39s

Doncs ens hem quedat pel 1998 on Laura Simó, Joan Vinyals i Horacio Fumero van gravar el CD LAURA SIMO: DE CINEMA, MY FAVOURITE THINGS, en els estudis Gemecs de Premià de Mar. O sigui que us recomano que entreu al web de Laura Simó per seguir-li la pista...Actualment se la pot escoltar en diferents espais, només cal estar a la guait. Jo la vaig veure al Jamboree i segur deu estar fent bolos i si ens situem el 2010, va gravar i editar al costat de Francesc Burrull: "Temps de pluja". Quin magnífic tema per acabar el seu projecte amb una entrada del tenor del Menno amb un so texà d’allò més evident. Francesc amb l’orgue i la secció rítmica en un “totum quantum” que fa caminar a tota la colla d’amics, i de quina manera. Gran treball del 1996. Gràcies Pere i Òscar.

Doncs deixeu-me que us digui que podeu anar a la botiga Blue Sounds al carrer Benet Mateu 26 i comprar de tot i més relacionat amb el món del Jazz...discos, llibres, dvds, vinils....etc. Allà hi trobareu els caps de setmana i dilluns pel matí a l’amic Enrique Heredia, mentre que la resta de dies hi trobareu a l’Esteban. Ells dos us assessoraran en tot lo de Fresh Sound Records, editorial creada pel gran entusiasta amant del Jazz, Jordi Pujol Baulenas, des d’aquí una forta abraçada...i parlant de Fresh Sound..

I parlant de Fresh Sound Records posarem el segon disc d’aquesta editorial. Si el primer del Aaron Irwin ha estat de Fresh Sound New Talent el que ara escoltareu serà de Fresh Sound Swing Alley, editorial creada per donar cobertura a la música amb més swing, la més fresca també com serà la que ara mateix escoltarem.


“THE HEART OF JAZZ”
Toni Solà

Editat per Fresh Sound Swing Alley               sa025
Enregistrat per Jordi Vidal el 4 i 5 de setembre als Estudis Laietana, Barcelona.
Arrengaments i producció, Toni Solà
Productor executiu, Jordi Pujol.

Toni Solà, saxo tenor
Ronald Baker, trompeta en els temes 1, 5 i 8 i vocals en el 4
Gerard Nieto, orgue en els temes 6 i 9 i piano en la resta
Ignasi González, baix elèctric en el tema 8 i contrabaix en la resta
Jean Pierre Derouard, bateria

Nascut a Barcelona el 1966 i de formació autodidacta, comença a tocar el saxo tenor amb grups de rhythm & blues i rock & roll com Los Rebeldes i Harmònica Zumel blues band, amb els quals grava diversos discos. Cap a 1993 s'introdueix professionalment al jazz de la mà del pianista Lucky Guri, donant-se a conèixer en l'escena jazzística barcelonina. A partir d'aquest moment comença a liderar les seves propies formacions i compartir escenaris amb músics com: Horacio Fumero, Peer Wyboris, Laura Simó, Albert Bover, Josep M. Farràs, José Luís Gámez, Elisabeth Raspall, Jeff Ballard, Dave Mitchell, Nono Fernández, Pau Bombardó i Ignasi Terraza entre d'altres.

Doncs començaríem pel darrer dels temes del disc, un Blues en tota la regla del mateix Toni anomenat, Just an excuse to play the blues, però ho faré amb una de les balades que més li agrada tocar i que ha inclòs en aquest magnífic treball...el tema de la mà dreta del Duke el gran Billy Strayhorn, el preciós...

2.- Lush Life              (B. Strayhorn)            5m03s

Poques coses es poden dir d’aquest tema i sí que John Coltrane va fer un disc titulat Lush Life, amb una gran interpretació i diversos solos de Ronald Byrd, trompeta, Red Garland, piano i el mateix Coltrane al tenor. Aquí, Toni Solà  ha optat per la versió reduïda, és a dir, tan sols la melodia, per potenciar-la encara més i no deixar-la diluïda entres els solos. Amb el so que ell obté del seu tenor, la profunditat del tema es veu ampliada i potenciada. Gran tema i millor interpretació. Seguim amb la seva biografia..

Al gener de 2000 i acompanyat del trio d'Ignasi terrassa, grava el seu primer disc com a líder pel segell Swingfònic titu-costat "Night sounds" amb el qual aconsegueix crear un clima de gran lirisme i que obté un notable èxit en el mercat japonès. En aquesta mateixa època és també membre del grup d'Ignasi Terraza tenint ocasió en ell de tocar amb músics com el trombonista i cantant Gene "Mightyflea" Conners i el bateria Bobby Durham. El 2003 grava el seu segon disc com a líder pel segell Swing alley (Fresh Sound) titulat "Natural sounds" amb una major profusió de composicions pròpies. A la tardor de 2004 realitza una sèrie de concerts amb el seu quartet tenint com a convidat especial el saxofonista tenor canadenc Grant Stewart amb el que té una gran empatia. Al març de 2005 participa al festival de jazz de Terrassa al costat del organista nord-americà Rob Bargad. A la primavera d'aquest mateix any realitza una sèrie de concerts al costat del gran mestre del saxo tenor nord-americà Scott Hamilton la relació conduirà a la col·laboració d'aquest en el tercer disc com a líder de Toni Solà: "Eight reasons to listen it" Toni Solà quartet & special guest star: Scott Hamilton (Swing alley-FRESH SOUND).

Escoltem ara un tema que ens situarà força anys endarrere però que ves per on no perd l’actualitat, d’altra banda com passa amb la majoria de música bona, de qualitat, amb la totalitat dels temes del Jazz, i aquest és el tema de Johnny Hodges, el gran saxo alto, mà dreta de la Orquestra de Duke Ellington....el conegut

3.- Impulsive              (J. Hodges)               5m22s

Tema iniciat per l’imprescindible Gerard Nieto al piano, amic i gran músic, poli-instrumentista i director de la Big Band del Maresme. Home que tant t’agafa la guitarra, com la trompeta a banda de posar-se a cantar. Ja veus, uns amb tant de talent i d’altres amb tant poc, o sigui jo, que me les empesco com puc amb el meu saxo alto. Quin tema amb més swing acabem d’escoltar, amb el so potent i voluminós del tenor del Toni, un so però, sovint farcit de delicadesa. El solo del Gerard destil·la nitidesa i ritme, calidesa i swing, el d’aquest magnífic músic i millor persona. Després és el líder qui el desenvolupa amb el seu característic estil que mostra a la vegada honestedat i clares intencions de mostrar el jazz que li agrada tocar i l’estil del seu saxo. No oblidem que el Toni ve del R&B, en els seus inicis, però que ens indica també les seves preferències. I continuem explicant-vos qui és aquest gran músic.

Toni Solà ha col·laborat amb la "Taller de músics orquestra" de Barcelona a les sessions didàctiques "El jazz a les escoles" dutes a terme al Palau de la música catalana, com músic solista i personatge teatral, durant diversos anys.
També ha format part de grups com la Jubilee Jazz Orchestra, Swing Tenors i Paris Swing project, gravant diversos discos com membre i sol destacat en aquestes formacions. Ha treballat també amb el bluesman Javier Vargas i amb el trompetista i baterista Jean Pierre Derouard, realitzant amb aquest últim, diversos concerts per França. L'any 2006, ha tingut també ocasió de tocar amb el saxofonista alt nortamericano Jesse Davis i amb la cantant també nortamericana Charmin Michelle, en diversos concerts per Espanya. Bé amb els seus propis grups o com integrant d'altres formacions, Toni Solà ha participat en nombrosos festivals de jazz: Terrassa, Terol, Granollers, Reus, Sitges, Arenys, Tortosa, Montauban (França), Andorra, Mas i Mas festival i Sant Boi del Llobregat. D'aquest últim, és membre organitzador des de la seva fundació el 1992.

Escoltem ara el primer tall del disc, un tema propi amb tot l’esperit del què acabem de comentar amb l’afegitó de l’esperit del Hard Bop. Un tema farcit de swing i blues i un so potent on se’ns mostra el Toni Solà més autèntic...i aquí amb la col·laboració del gran trompetista Ronald Baker, un monstre de la trompeta el qual a més a més canta una balada que, ui, malauradament no podrem escoltar..som-hi doncs amb el...

1.- Blakey’s Touche             (T. Solà)         5m21s

Un magnífic tema per obrir el disc on el que es vol dir és...això, i alguna cosa més és el que trobareu.. Una melodia molt ben trobada on hi veiem els Jazz Messengers i la figura llegendària del mestre Blakey que per això aquest tema es diu el Toc de Blakey. Un magnífic solo del Toni dóna peu a la gran intervenció d’aquest gran trompeta, amb un so típic de Freddie Hubbard amb un so brillant i fraseig  similar. No oblido el directe al Jamboree amb una sala plena d’aficionats i amics tots recolzant el projecte del de Sant Boi. En Roland ens va deixar una magnífica impressió en tots els aspectes, el musical i el personal, essent en lo darrer força empàtic amb el públic. I encara més bio d’en Toni Solà.

A part de la seva trajectòria dins de la música de jazz, ha treballat de músic de sessió en estudis d'enregistrament, col·laborant en diversos discos de música comercial i en enregistraments publicitàries. Des de 1995 treballa com a músic de televisió amb l'humorista i presentador Andreu Buenafuente en diversos programes: "Sense Títol", "Sense títol 2", "Sense títol-Sense nombre", "La cosa nostra", "Un altre cosa" (tots ells per Televisió de Catalunya) i "Buenafuente" (Antena 3) atresorat una gran experiència professional en haver treballat en mes de 600 programes i haver acompanyat en directe a artistes internacionals com Celia Cruz i Paul Carrack. Encara que també toca els saxos alt i soprano, el seu estil se centra en el saxo tenor del qual s'extreu un càlid i voluminós so, absolutament personal i molt difícil de trobar en l'actualitat. Les seves principals influències són els mestres de l'escola texana: Illinois Jacquet, Arnett Cobb, boppers com Sonny Rollins i Dexter Gordon, tenors del soul jazz com Stanley Turrentine i King Curtis i a mestres blancs post-mainstream com Zoot Sims i Scott Hamilton.

I ara per finalitzar el projecte d’en Toni Solà i el Programa 223, aquest programa variat, divers i ple de qualitat, ho farem amb un altre tema de l’ona Hard Bop, tema del Nat Adderlery el qual havíem escoltat tantes vegades en la formació dels Adderley Brothers amb el seu germà, un dels saxos altos més importants de la època post Parker, el gran Cannonball Adderley. Doncs el tema en qüestió és el Wabash, som-hi doncs....

5.- Wabash               (N. Adderley)             6m16s

La particularitat d’aquest tema l’hem trobat ja a l’inici, amb una intro marca de la casa i també al final del tema. El tema queda més “rodó”, i si per l’inici serveix com una perfecta benvinguda al magnífic tema de Nat, pel final és una perfecta cloenda, i en els dos casos, l’empremta del líder s’hi veu en claredat a banda de l’homenatge al mestre. Després de l’homenatge la melodia tant coneguda del Wabash a dos vents, i mentre una secció rítmica

I en Ronald fent un magnífic solo i incloent-hi un riff de Parker, cosa habitual que fan molts músics, la de incloure trossos d’altres temes en el què estan tocant. I el solo del metall se sent fresc i intuïtiu i brillant, força brillant, contraposat amb el so més greu del tenor, un so potent i amb la particular sonoritat del so de Texas de gent com els seus estimats Illinois Jacquet i demés. És després del tenor on tenim de nou el so nítid i amb una gran pulsió del pianista Nieto. Posteriorment hem escoltat els “quarts” amb el gran bateria Xavi Hinojosa¸el qual, conjuntament amb la gran feina de l’Ignasi González han mantingut la màquina rítmica en total sincronia. Després el tema de nou per acabar-lo amb la seva particular aportació i fer-ho de cop.

Doncs rés més, això ha estat tot per avui. Espero que hàgiu gaudit amb la selecció que us he preparat primer amb el projecte del gran saxo alto americà Aaron Irwin i el seu “Ordinary Lives”. Després recordant el projecte de la Laura Simó Sextet enregistrat al Jamboree, gràcies Pere i Òscar, i hem acabat amb el darrer i magnífic projecte de Toni Solà “The Heart of the Jazz”. Recordeu que podeu trobar els discos a les botigues de discos, i que aquest programa el fem perquè en gaudiu escoltant-lo en directe o posteriorment entrant al blog http://jazzclubdenit.blogpspot.com.es i per potenciar als músics i als seus projectes en el ben entès que la música, el jazz, perdurarà si els ajudem adquirint els seus discos.

Gràcies per ser-hi, bona nit i bon jazz club de nit en el jaç de cadascú.
Miquel Tuset i Mallol.

0 Comments:

Post a Comment



 

blogger templates |