Molt bona nit a tothom, benvinguts totes i tos al programa de Jazz del Baix Llobregat que fem els dimecres a partir de les 22h....Jazz club de Nit aquí a Ràdio Sant Vicenç 90.2 i per online a la nova web radiosvh.info i des d’allà prement el botó del directe....aquí el currant qui us parla, qui decideix la música que escoltareu, qui la manipula, qui la penja al blog del Jazz Club de Nit...Miquel Tuset i Mallol, per servir-vos..

Abans de tot recordar-vos que aquest dissabte 22 de novembre gaudirem d’un gran concert de Jazz amb la formació liderada pel saxofonista colombià Oscar Neira, amb el pianista suís  Gilles Estoppey, el contrabaixista argentí Paco Weht i el bateria català Santi Colomer...recordeu que serà dissabte a les 22h a la Sala Xica de La Vicentina..

Avui, en aquest programa 182, us presento tres novetats amb alguna semblança musical, vosaltres mateixos ho podreu escoltar....avui amb el darrer treball de dos grans músics, saxo tenor i trompeta en un disc editat per Fresh Sound Records, per després presentar-vos el darrer del gran pianista argentí Emilio Solla, establert a Nova York i que ves per on aquests dies el tenim per casa nostra, casa seva com diu ell sovint. Emilio Solla i Xavi Casellas els tindreu demà dijous al Mandacarú, al poble sec, carrer Magalhaes i el dissabte al Palau amb el Gorka Benítez i David Xirgu..Després acabarem amb la gran obra creada per l’Ernesto Aurignac amb una gran orquestra muntada per a la ocasió amb gent com Carles Benavent, Perico Sambeat, etc....el seu “UNO”....dir-vos però que l’ordre de l’audició no te perquè ser el mateix de la presentació...i que la música i els músics seran els protagonistes...

però abans recordar-vos que podeu anar a la botiga de Blue Sounds al carrer Benet Mateu 26 i comprar de tot i més relacionat amb el món del Jazz...discos, llibres, dvds, vinils....etc....tot el de Fresh Sound Records, editorial creada pel gran entusiasta amant del Jazz, Jordi Pujol Baulenas, des d’aquí una forta abraçada.

Bé doncs comencem amb el disc de Fresh Sound Records....


 “andthem”
Scott Wendholt & Adam Kolker Qt

Editat per Fresh Sound New Talent                FSNT 427
Enregistrat el 16 d’octubre de 2011 per James Farber al Sear Sound de New York.
Produït per Adam Kolker
Productor executiu, Jordi Pujol

Scott Wendholt, trompeta
Adam Kolker, saxo tenor
Ugonna Okegwo, contrabaix
Victor Lewis, bateria

Un projecte amb composicions de Monk, Scott Wendholt, Adam Kolker, Ugonna Okegwo, Victor Lewis i Charlie Parker.
Però qui són aquests dos joves músics?..

L’Scott Wendholt, trompetista, és un eloqüent, apassionat i líric trompetista que s'acosta a la música amb energia i esperit. Es comunica amb les audiències amb sinceritat i senzillesa. Nascut a mitjans dels anys seixanta i nodrit al Mile High City (Denver), aquest jove veterà va anar a la Universitat d'Indiana i posteriorment es va traslladar a Cincinnati, Ohio. Ha gravat i/o treballat extensament amb artistes com Kenny Garrett, Cyrus Chestnut, Christian McBride, Don Braden i Bruce Barth. Durant els últims sis anys, Scott ha trobat una mena de llar estable amb el quintet de Vincent Herring. Aquesta banda aclamada ha gravat tres àlbums, incloent Folklore-Live At The Village Vanguard. L’Scott ha realitzat gires pels Estats Units, Europa, Amèrica del Sud, Àfrica i Japó amb aquestes bandes, així com em d’altres i ha enregistrat més de noranta CD. La seva llista de crèdits inclouen: La Carnegie Hall Big Band (dirigida per Jon Faddis), la Big Band de Maria Schneider, la Bob Mintzer Big Band i la Buddy Rich Big Band. Actualment té l'honor de ser inclòs en la Vanguard Jazz Orchestra (abans Thad Jones / Mel Lewis) on és un solista.

Anem ja amb el primer tema de la nit i que coincideix amb el primer del compacte.....el tema de Monk....

1.- Green Chimneys (T. Monk)       3m59s

Un magnífic tema de Monk del disc del 1968 Underground amb Charlie Rouse, Larry Gales i Ben Riley..i el títol és el nom de l’escola on anava la seva filla Bàrbara, Boo Boo. També hi havia el Jon Hendricks veu i lletra en el In Walked Bud..tema interpretat magistralment per aquesta formació liderada per l’Scott i l’Adam, i recordem una formació sense piano...compartint el solo tots dos, enriquint-se l’un de l’altre..per deixar pas al magnífic Ugonna al contrabaix..per després tornar al motiu principal del tema i acabar-lo suaument....bon inici de programa amb un tema de Monk...

Seguim ara amb un tema de l’Scott, el ritme del qual ens apropa càlidament a les músiques que vindran després, i ho fem amb un tema a ritme de Calypso anomenat....

2.- Calypso                (S. Wendholt)            6m59s

Iniciat per l’Scott però amb col·laboració de l’Adam...sempre compartint els solos fent que tot estigui força més ple, musicalment parlant...grans intèrprets tots dos i una bona secció rítmica al darrera..L’Adam, amb el seu tenor ens pot recordar, si volem, al mestre Rollins, mestre dels calypsos en l’època daurada compartida amb el desaparegut Horace Silver..tema llarg de prop de 7 minuts on hem pogut comprovar lo reeixit d’aquesta proposta...després hi tornen tots junts mentre el Víctor Lewis a la bateria fa de les seves, i després, suaument acaben el tema delicadament...sembla que els hi agrada acabar d’aquesta manera...allò, sense molestar...

Vegem ara qui és l’Adam Kolker de manera resumida també...

És un multi talentós intèrpret, compositor i arranjador que va realitzar i gravar amb l'artista de Latin Jazz, Ray Barretto entre 1994 i 2002 (amb el qual va rebre dues nominacions als Grammy). També apareix a la ciutat de Nova York amb grups incloent l'Orquestra de Village Vanguard, de Fred Hersch "My Coma Dreams", l'Orquestra de Maria Schneider, Bruce Barth, Judi Silvano, Lucía Pulido, i els seus propis grups amb John Abercrombie i Billy Hart. Ha gravat amb Bruce Barth, John Hébert, Marty Ehrlich, Ths Story, Allan Chase, Bobby Previte, Gunther Schuller, Bruce Saunders, Frank Carlberg, entre d'altres.
Altres CDs inclouen "Sultanic Verses" (Satchmo Jazz Records) amb Bruce Barth, Billy Hart, Ray Barretto i John Hebert. "Meditacions" (Satchmo Jazz Records) coliderat amb el bateria català Xavi Maureta, i que va rebre el premi al "Millor CD de Jazz Modern" de la Societat de jazz català el 2002,


Seguim ara amb un tema de l’Adam Kolker...

4.- In or out                (A. Kolker)                 2m47s

Un tema iniciat a base de la secció rítmica i un walking del contrabaix perfecte i profund, i amb aquest magnífic swing entren els dos vents amb una melodia simple però força enganxosa...l’Adam és el primer en iniciar els solos amb algun motiu bluesero per després fer-ho l’Scott...i compartint el motiu un i fent el solo l’altre van fent mentre el Víctor s’esplaia i així acaben també...

I ara per acabar aquesta petita mostra del bon fer d’aquests dos músics fem-ho amb un tema de Parker, el conegut..

8.- Ah-Leu-Cha         (C. Parker)                5m14s            19m

Un tema de Parker del 1948 basat amb el Honeysuckle Rose amb el pont fet amb els acords del I Got Rhythm  que ells han iniciat plegats deixant ja uns espais de compassos per bateria i contrabaix, ja en els inicis del tema...cosa gens normal per després iniciar amb un magnífic swing els solos primer l’Scott amb un so de l’ona Joe Henderson i ja seguidament el magnífic solo de l’Adam i compartint com sempre les seves intervencions i sempre el swing de la secció rítmica..un gran solo de l’Ugonna i després tots dos hi tornen per acabar el tema...per acabar amb aquest projecte de Fresh Sound que us recomano de totes, totes....anant a la botiga del carrer Benet Mateu 26 i adquirint-lo..que on és?...doncs al barri de Sarrià...fàcil d’arribar-hi..

Us recordo que hi ha d’altres programes com el Saxofon, el Camps de Cotó, el Jazz para Nictalopes, el Calaix de Jazztre, les Històries del Jazz, per parlar dels programes carregats de voluntariat, com també és aquest, i que també hi ha programes diguem-ne més institucionals, aquells que pots escoltar a les emissores estatals i/o autonòmiques i els de països com el nostre com és l’IcatJazz, els que fa el mestre de tots, Juan Claudio Cifuentes, “Cifu” per els amics, Jazz porque sí i A todo Jazz, etc... Bé, com sempre dic la oferta és força àmplia i n’hi ha per triar i remenar...

Seguim ara amb el següent projecte i darrer del gran pianista i compositor Emilio Solla...


 
“SECOND HALF”
Emilio Solla y la Inestable de Brooklyn

Enregistrat per Joe Marciano al Systems Two, Brooklyn, NY el juny de 2013.
Editat per Ben Rubin a House of Cha Cha, entre gener i març de 2014.
Productors executius Denny Abrams & Emilio Solla

John Ellis, saxo tenor, flauta i clarinet baix
Tim Armacost, saxo tenor i soprano, flauta alta
Alex Norris, trompeta i fiscorn
Ryan Keberle, trombó
Meg Okura, violí
Víctor Prieto, acordió
Emilio Solla, piano
Jorge Roeder, contrabaix
Eric Doob, bateria

I com a convidats

Pablo Aslan, contrabaix en el tema 7
JP Jofre, bandonió en el tema 3
Marcelo Woloski, bombo legüero en els 2 i 6

Tota la música composta per Emilio Solla excepte el tema American Patrol.

El projecte que ens presenta ara, inclou una petita big band amb músics potentíssims, un treball on el referent de Piazzola es veu palès en el tema dedicat a ell, la Suite Piazzollana. En tot el projecte notareu la presència d’instruments imprescindibles com l’acordió, el bandoneó, el violí i el bombo legüero per fer les músiques que més l’hi són pròpies. Una petita obra mestre, delicada a vegades i amb potència d’altres, on els músics gaudeixen interpretant aquestes magnífiques composicions..de fet en un disc com aquest amb dos temes que duren més de 10 minuts la cosa seria fàcil, posar-los tots dos i ja tindria més de 20 minuts de música....de fet aquesta va ser la primera intenció però llavors vaig veure que perdríeu la possibilitat d’escoltar els altres temes més curts però molt intensos i on es veu la gran capacitat de l’Emilio en la composició. No vol dir això que no la tingui en els altres dos temes llargs, és evident que no...però així us picarà la curiositat i els voldreu escoltar i comprar entrant a la web de emiliosolla.com....al final però no m’he pogut resistir i acabarem amb la Suite dedicada a Piazzola...he.

Comencem amb la música de l’Emilio amb el tema...

5.- Esencia    (E. S.)             6m00s

Doncs ja vegeu que l’essència no ha canviat perquè la música és igualment potent i meravellosa...les melodies i harmonies sí que ho han fet ja que les arrels són altres i càlides...Un tema amb una certa majestuositat iniciat per tota la banda per deixar pas a la senzillesa del trio bàsic amb el solo de l’Emilio al piano. Encara recordo tenir-lo a un metre en una WTF que va fer l’any passat al Jamboree i com sempre que ve, fa sortir als seus amics, la Laura Hansen a la veu i a un bandoneonista magnífic....Després d’ell hi torna la majestuositat amb un violí força evident...després però hi ha un canvi força interessant on apareix el magnífic so de l’acordió sonant entre ritmes entretallats i acabant amb un clímax brutal.

Emilio Solla, pianista nascut a l'Argentina i resident a NY va obtenir la seva llicenciatura en piano clàssic al Conservatori Nacional de Música de Buenos Aires i la seva Mestratge en Composició de Jazz a l'Escola de Copland Aaron of Music de Nova York. Va continuar estudiant composició, arranjament, contrapunt, improvisació i realització a Buenos Aires, Barcelona i Nova York.

El 1983 va començar a compondre i tocar la seva pròpia música, una fusió de tango argentí modern i popular amb el jazz i altres estils de música contemporània. La seva primera banda, Obertura, va ser elogiada per Astor Piazzolla com una amb els nous sons més interessants de l'escena de Buenos Aires del 1986. Avui en dia, amb sis discos com a líder de banda per al prestigiós segell Fresh Sound Records i concerts i crítiques tan favorables al seu voltant per Europa, Japó i els EUA, és considerat una de les veus més destacades i personals en aquest corrent musical (generalment anomenat "tango-jazz").

Seguim amb un altra magnífic tema de l’Emilio....

2.- Chakafrik (E. S.)             6m37s

Un tema iniciat amb la melodia i tota la banda per deixar ja entreveure el magnífic so del clarinet baix i entrar ja amb un ritme típic de l’argentina mentre el trombó del Ryan inicia un petit solo amb un gran so...i al darrera una secció rítmica impressionant...després violí i acordió compartint moments musicals, mentre la mà esquerra de l’Emilio a la vegada que el contrabaix ens situen al lloc adequat..moments de calma que donen entrada a piano i banda., amb un gran solo al saxo tenor del John, m’imagino...etc...un gran tema..

 
Solla es va traslladar a Barcelona el 1996, i Nova York el 2006, sempre en la recerca de creixement personal i artístic. Atès que a Nova York, ha compost i ha fet arranjaments per Paquito D'Rivera, Arturo O'Farrill, Edmar Castañeda i Pablo Aslan, entre molts altres, a més de realitzar concerts amb el seu quintet Bien Sur! en alguns dels principals llocs de la ciutat, com Jazz Standard, Blue Note i Dizzie’s amb Chris Cheek, Victor Prieto, Jorge Roeder i Ziv Ravitz. Ex membres d'aquesta banda inclouen Donny Mc Caslin i Jeff Ballard. Aquest quintet ha llançat el seu primer CD, Bien Sur! (Fresh Sound, 2010), amb el convidat especial Billy Hart i excel·lents crítiques, EMILIO SOLLA & THE TANGO CONSPIRACY disc que vàrem posar en el Programa 87..i el Emilio Solla i afines, en el Programa 62, amb músics com Gorka Benítez i d’altres.

I ara acabem amb la magnífica suite dedicada a Piazzola de la qual no en faré cap comentari...dels habituals vull dir....aquí teniu una de les dues obres mestres del disc, obres llargues vull dir...

4.- Suite Piazzollana (part one)      (E.S.)              12m53s

Doncs com he dit, poca posa es pot dir...vaja, vull dir que per comentar aquest tema es podrien dir tantes coses que no acabaríem mai...només reafirmar lo gran que és aquest “monstre” el Sr. Emilio Solla, com a compositor, pianista i evidentment com a persona...entranyable, amb el poc tracte que li he tingut....
Deixem doncs aquest magnífic projecte i recordar-vos que el podeu adquirir entrant al web de l’Emilio Solla punt com....

Ja sabeu que podeu trobar el millor del jazz que es fa a casa nostra entrant a la web de Quadrant Produccions www.quadrantproduccions.es, allà tindreu la possibilitat d’adquirir els discos que vulgueu i veure tot el catàleg d’aquesta editorial del Lleida dirigida pel Josep Ramon Jové.

Seguim ara amb el darrer projecte del malagueny i saxo alto Ernesto Aurignac i la seva orquestra....


“UNO”
Ernesto Aurignac Orchestra

Editat per Moskito Rekords       MR – 009
Enregistrat a la Nova Jazz Cava i a Tasso Laboratori de so per Ferran Conangla i Enric Giné.
Producció artística, Ernesto Aurignac, Ferran Conangla i Enric Giné.
Productors executius Gorka Reino i Carlos “Tato” García

Ernesto Aurignac,saxo alto, director i compositor
Perico Sambeat, saxo alto a “Pericles” i saxo soprano
Fernando Bronx, flauta i piccolo
Mari Pepa Contreras, oboe i corn anglès
Enrique Oliver, saxo tenor
Pau Domènech, clarinet baix
Julián Sanchez, trompeta i fiscorn
Toni Belenguer, trombó
Lorena Fernández, Javier Cámara i Patricio Medina, corn francès
Jaume Llombart, guitarra
Tiziana Tagliani, Arpa
Martín Meléndez, chelo
Dee Jay Foster, contrabaix
Ramon Prats, bateria
Carlos Cortés, percussions

Artistes convidats

Carme Canela, veu a “Sophia”
Jorge Pardo, flauta a “Samadhi”
Gerardo Núñez, guitarra flamenca a “Samadhi”
Carles Benavent, baix elèctric a “Samadhi”
Blas Córdoba, cante a “Samadhi”
Jorge “el Pirata”, Carlos “el Killo” i José Córdoba “Moskito”, palmes i cors a “Samadhi”
Víctor Baxter, platerets a “Nefesh Lee” i “Sephirot”

Totes les composicions de l’Ernesto Aurignac..

Sapigueu que l’Ernesto Aurignac és avui dia un dels saxofonistes més destacats del panorama del jazz a Espanya.

El projecte que avui us presento, és una obra magna, i ja heu escoltat la gran quantitat  de músics i quins músics.... i unes precioses composicions...

Anem a escoltar la música del seu projecte, i ja em perdonarà però no seguiré l’ordre dels temes en el disc i començarem pel tema 9..escoltem el tema més lent, i ves per on que és un Blues, magnífic blues amb nom bíblic....

9.- Isaias 40-22        (E. A.)             8m19s

I quin tros de blues amb magnífics solos del Pau Domènech, Jaume Llombart i Martín Meléndez...Tema delicat i profund, ideal per endinsar-nos en el món musical i personal de l’Ernesto....ja vegeu quin magnífic projecte com no podria ser d’una altra manera amb tots aquests músics...I després d’aquesta meravella anem amb els dos primers temes del disc enllaçats..penseu que ara és la primavera, el sol s’obre pas entre les primeres boirines, cauen algunes gotes fresques i s’obren les primeres flors, i això és el que escoltem.....

Neix a Màlaga on es llicencia de saxòfon clàssic a molt primerenca edat en el Conservatori Superior de Màlaga. A continuació s'instal·la a Barcelona on estudia jazz, harmonia moderna i improvisació de forma autodidacta. Ha actuat al llarg i ample de tota la geografia espanyola recollint sempre èxits de crítica i públic. També ha actuat a New York, Finlàndia, Polònia, Equador, França, Xile, Austràlia, Rússia, Alemanya, Portugal, Anglaterra, Canadà i Mèxic.

Seguim ara sí amb els dos primers temes enllaçats...

1.- Sephirot i 2.- Astrologic             (E. A.)             7m55s

Una delícia immediata...ja a les primeres notes ens embriaga una profunda sensació de pau...aquesta és la intenció de l’Ernesto, fer que la música ens doni pau, amor i tots els sentiments positius que tan necessitem per afrontar la nostra existència en un món com aquest...en el tema Astrologic tenim al gran Perico Sambeat fent un gran solo amb el seu magnífic soprano i el Jaume Llombart a la guitarra, distorsionada, apagada lleugerament.

Imparteix classes a Seminaris de Jazz Nacionals i Internacionals com a professor de saxòfon, iniciació al jazz, combos i harmonia moderna. Ha compartit elenc de professors amb músics de la talla de George Garzone, Seamus Blake, Dave Kikoski, Peter Berstein, Bob Gullotti, John Lockwood o Steve Grossman.


I ara seguim amb un preciós tema a ritme de bolero càlid anomenat...

4.- Jerusalem            (E. A.)             3m51s

I quina calidesa interior musicada, melodia encetada pel trombó amb sordina per després seguir l’Enrique al tenor...poc després el tempo s’ha desfermat, moment en el qual l’Enrique s’hi ha posat amb el seu solo..impressionant solo..mentre la resta de companys omplint l’univers sonor...el Jaume inicia la seva participació reconfortat per riffs dels vents...canvi rítmic i de nou la calidesa del sud..per anar encarant el final.

Ha treballat en multitud de formacions amb músics de la talla de Chano Dominguez, Perico Sambeat, Gilad Hekselman, Eric Alexander, Albert Bover, Javier Colina, Marc Miralta, Alain Perez, Albert Sanz, Anders Christensen, Alexi Tuomarila, Mike Mossman, Massa Kamaguchi, Deejay Foster, Andre Sumelius, David Mengual, Ramon Prats, Enrique Oliver, Julián Sánchez, Toni Belenguer, Bobby Martinez, Jaume Llombart, Jesús Santandreu, Pau Martin, entre d'altres, i amb figures del flamenc com Gerardo Nuñez, Antonio Rei, el ros de Pruna, el Piraña, Jesus Mendez, Sandra Carrasco, Raspall, La Tremendita, La Genara i Israel Fernández.

Actualment resideix a Màlaga, forma part de l'elenc de músics de l'espectacle "Flamenco Hoy" del cineasta Carlos Saura sota la direcció musical de Chano Dominguez, és fundador i vicepresident de l'Associació de Jazz de Màlaga, director de l'AJM Bigband i professor de saxòfon, harmonia i combos del Centre d'Arts i Música Moderna 'Mestre Puyana' (CAMM).

Ja hem dit que forma part de diversos grups a part de liderar els seus propis....En un anterior programa el vàrem escoltar formant part del projecte del Santi Colomer, que per cert tindrem aquest dissabte al JCLV amb l’Oscar Neira Quartet. Amb el Santi va col·laborar en el projecte final de carrera d’aquest tocant el seu alto de manera extraordinària..Acabem ja el disc de l’Ernesto i programa amb un tema col·lectiu com els altres però més encara, amb solos de diversos músics entre els quals el mateix Ernesto, qui ha tingut la saviesa i humilitat de deixar-li els solos lead de l’alto al seu mestre i amic Perico Sambeat...aquí més que fer solos el que fan és tocar junts...

I acabem el projecte i programa amb un magnífic tema de l’Ernesto...

10.- Nefesh Lee        (E. A.)             3m51s            26m

Vaja quin tempo més bèstia Doncs ara sí que el primer en fer el solo és l’Ernesto, curtet, per després fer-ho el Julian Sanchez a la trompeta, després Tony Belenguer, Enrique Oliver i Ramon Prats....i acaben el tema tots plegats a un tempo endimoniat ideal per acabar el programa...

Espero que hàgiu gaudit d’aquest programa amb aquests tres magnífics discos i que tingueu la gana suficient per adquirir-los per acabar d’escoltar les músiques que no heu escoltat avui....recordeu que d’aquesta manera la música no morirà....ajudem doncs a la seva subsistència, ajudant els músics, ajudem la música.

Abans de plegar veles recordar-vos que aquest dissabte 22 de novembre gaudirem d’un gran concert de Jazz amb la formació liderada pel saxofonista colombià Oscar Neira, amb el pianista suís  Gilles Estoppey, el contrabaixista argentí Paco Weht i el bateria català Santi Colomer...recordeu que serà dissabte a les 22h a la Sala Xica de La Vicentina..
Doncs res, això ha estat tot, ens veiem el dissabte a la Sala Xica per tornar a gaudir d’un bon concert de Jazz...Bona nit i bon Jazz Club de Nit en el Jaç de cadascú...
Miquel Tuset i Mallol.

0 Comments:

Post a Comment



 

blogger templates |