Programa 143 a Jazz Club de Nit…. dedicat a Morten Sandholt....
Benvolgudes i benvolguts, amigues i amics de Jazz Club de Nit. Ja hi tornem de nou un altre dijous en directe a Ràdio Sant Vicenç 90.2 o per online a la web ................... http://radio.santvidigital.cat/home/radio-online

Avui tenim intenció de passar-nos molt bé i és per això que contem també amb la vostra presència a l’altre costat de les ones....

La proposta d’avui inclou la presentació d’un músic de casa nostra, experimentat i amb una llarga trajectòria que l’ha portat ha desenvolupar diversos projectes amb formacions reduïdes i també amb Big Bands. Mestre de molts trompetistes i arranjador experimentat...trompetista i sobretot una gran persona...estem parlant de Ramon Quadrada.

També escoltarem a un dels joves exponents del Jazz establert a casa nostra de ja uns anys....estem parlant a més a més del músic que amb la seva formació va inaugurar el Jazz Club La Vicentina el juny de 2009, en Luca Tondena.

I ja per acabar ho farem com sempre fem amb alguna de les glories del Jazz, dels Masters del Jazz. En aquest cas seran dons “monstres” del Jazz en Junior Cook i Blue Mitchell..

Anem doncs a començar pel disc “Geometries Variables” d’en Ramon  Quadrada...




“GEOMETRIES VARIABLES”

RENAISSANCE JAZZ QUINTET

Enregistrat per Jordi Vidal als estudis Laietana, Barcelona, el 17 i 18 de desembre de 2007 i el 2 d’abril de 2008.

Produït per Ramon Quadrada.
Productor executiu Josep Ramon Jové.
Editat per Quadrant Produccions.
Ramon Quadrada, trompeta i fiscorn

Santi de la Rubia, saxo tenor
Jordi Berni, piano
Joan Motera, contrabaix
Xavi Hinojosa, bateria


Totes les composicions són de Ramon Quadrada.

6.- Geometries nº 3  One more thing         (R.Q.)             8m10s

Nascut a Reus un 29 d'octubre de 1957, Ramon Quadrada va cursar estudis de violí i solfeig al Conservatori de la Diputació de Tarragona, fins que va començar a tocar la trompeta de manera autodidacta. A partir de 1983 va estudiar al Taller de Músics de Barcelona amb els trompetistes Michael Kaupa, Tony Lujan i Lluís Figuerola. Allà també va estudiar harmonia, arranjaments i composició amb Zè Eduardo i Daniel Roth i combos i improvisació amb Lluís Vidal. El 1987 va cursar estudis complementaris d'harmonia amb Àlvaro Is. Amb Taller de Músics va assistir a tots els seminaris internacionals de jazz i va rebre classes de Wallace Rooney, Jack Walrath, Cecil Bridgewater, Jimmy Owens, Billy Hart, Dave Liebman, Richie Beirach, Max Roach, Walter Bishop i Bill Dobbins, entre altres. El 1998 va cursar estudis complementaris d'harmonia, arranjaments i instrumentació amb Lluís Vergés.

2.- Geometries nº 4 Danci’n tune               (R.Q.)             7m18s

Ramon Quadrada porta a terme també una important activitat docent com a professor de trompeta, combo-improvisació i harmonia al Taller de Músics de Barcelona, així com a l'Escola Virtèlia de Barcelona, al III Curs Musical d'Estiu d'Igualada, organitzat per l'Escola Municipal de Música d'Igualada, i com a professor d'improvisació aplicada a la música popular a l'Escola d'Estiu de Cultura Tradicional al 1997, organitzada per la Generalitat de Catalunya. Actualment és professor de l'escola Alois Haba, on imparteix l'assignatura 'Introducció i interpretació a la Big Band de Jazz'.




7.- El titi y los avestrules                  (R.Q.)             5m51s

La seva dilatada experiència professional va des de grups comercials com Huapachà Combo, La Salseta del Poble Sec, Orquestra Plateria o Trup 69, fins a grups de Jazz com Be Bop Quintet i Sextet, Barcelona Hot Seven i Big Bands com la de Bellaterra, la de la Cava de Vic, la del Taller de Músics, la de Barcelona, Tarragona i la de Jazz Terrassa, passant per grups de Jazz Tradicional com Old Time Jazz Trio, Barcelona Jazz Antic o Pixie-Dixie. Lidera, a més, diverses formacions, entre elles Ramon Quadrada Trio i Quartet, Ramon Quadrada Dixie Sextet i Barcelona Hot Seven, i ha participat en les sintonies de programes com La Marató de TV3 i Bojos pel Ball, en els musicals 'T'odio amor meu', de Dagoll Dagom, i 'West Side Story'.

1.- Renaissance                               (R.Q.)             5m55s

Ha enregistrat nombrosos treballs discogràfics amb diverses formacions, com ara 'Neptuno Blues', amb la Big Band del Taller de Músics, 'Don't git sassy', amb la Bellaterra Big Band, o 'Aura', amb el Big Ensemble del Taller de Músics i Agustí Fernández.

Cal destacar també que ha sigut president de l'Associació de Músics de Jazz de Catalunya des del 1997 fins al 2000, i director del seu butlletí informatiu entre 1995 i 2000. Quadrada ha format part també del jurat del premi 'Disc català de l'amy', de Ràdio 4 de RNE i ha estat membre de les comissions de treball del Pla Estratègic de la Cultura de l'Ajuntament de Barcelona entre 1997 i 2000.

9.- Qui assegura, dura !!                 (R.Q.)             8m00s
 
Després d’aquest magnífic disc de la formació Renaissance Quintet, ens endinsarem en la proposta musical d’en Luca Tondena, saxofonista italià establert entre nosaltres de fa ja alguns anys. Recentment està preparant el seu primer disc i com a primícia podrem escoltar una colla de temes d’aquest el seu primer projecte.




“POMODORO HUNTERS” 
LUCA TONDENA 
Editat per Errabal Jazz. 

Luca Tondena, saxo tenor 
Alvar Monfort, trompeta 
Alejandro Granados, contrabaix 
Ramiro Rosa, bateria 

Luca Tondena.
Estudia al conservatori superior de música " Tito Schipa " a Lecce , on es queda fins a la seva graduació en 1994. En el mateix any acaba la carrera d'especialització en música clàssica a Perugia. Fins al 2000 efectua nombrosos concerts com a solista en formacions de duet flauta i piano, interpretant peces clàssiques dels grans mestres: Bach, Schubert, Hindemith, Debussy. El 2000 comença a tocar el saxo tenor. Els seus estudis de música moderna els efectua a partir de l'any 2001 al Taller de Músics de Barcelona. Estudia harmonia moderna amb el professor Pere Arguimbau i va a classes de combos amb el professor Jon Robles. Estudia saxo amb els professors Guim García, Jon Robles. Des del 2006 fins al 2009 estudia a l'escola de música de Badalona i va a classes de saxo i de “ear training” amb el professor Martí Serra. Participa en seminaris de jazz de Barcelona amb professors com Jorge Rossy, Perico Sambeat, Jon Robles, Jerry Bergonzi, entre d'altres . En 2007 és cofundador i professor de saxo, flauta travessera i combo de l'acadèmia de música Amadeus de Barcelona. Actualment dirigeix el departament de jazz de l'Acadèmia. http://www.academiaamadeus.com/ Al setembre 2009 comença els estudis superiors de música moderna i jazz al conservatori del Liceu de Barcelona, on pren classes de saxo i de combo amb el professor Jon Robles, de piano amb Mariano Díaz i de percepció auditiva amb Iñaqui Sandoval. El 2009 i 2010 és premiat per la "AIE" amb la beca d'alta especialització i la beca " Tete Montoliu ". Ha treballat amb diferents formacions de jazz a duo, quartet, quintet i sextet. El 2008 és seleccionat com a finalista del concurs de jazz de Barcelona www.concursjazzbarcelona.com, amb el seu propi quartet "Luca Tondena Quartet " interpretant temes propis. Amb el seu quartet ha tocat en diversos festivals de jazz com el festival de jazz de Leverano ( Itàlia ) . Des de setembre 2009 toca regularment cada setmana al Big Bang Bar (Barcelona), on s'encarrega d'organitzar la jam session de jazz. Toca de forma regular en format de duo ( guitarra - saxo ), interpretant estàndards de jazz. El 2011 comença un nou projecte a trio al costat de Wassyli Kandinsky (contrabaix) i Ramiro Rosa (bateria ) , amb els quals interpreta temes propis i s'acosta als estàndards de broadway enfocant els temes d'una manera conforme a l'estil del grup. 

El disc que us presentem sota el quartet de Pomodoro Hunters te també la seva raó de ser....

1.- Gioele (L. Tondena) 6m33s 

Quartet acústic fundat el 2011 per joves músics talentosos, procedents de països dispars, com Itàlia, Argentina i Espanya. La banda està dirigida pel compositor i saxofonista Luca Tondena, que per a aquest projecte ha triat com a integrants del grup a Wassylli Kandinsky (contrabaix) Ramiro Rosa (bateria ) i Alvar Monfort (trompeta) per les seves qualitats musicals . 

2.- Isfahan (D.Ellington, Billy Strayhorn) 7m17s 

 El quartet s'ha anat assentant i ha madurat fins a crear un projecte estable, a través de les seves actuacions setmanals a Big Bang Bar, i en diferents clubs de Barcelona. La proposta del grup aposta per la creació i composició de temes originals, així com la recuperació dels clàssics del jazz utilitzant com a mitjà d'expressió la improvisació i barrejant influències de diferents gèneres musicals que donen forma a aquest estil multifacètic: latin, bossa nova, swing, be-bop, ... i altres influències provinents de la música contemporània. 

3.- Serena (L.Tondena) 7m11s 

Al maig del 2013 han gravat el seu primer treball amb composicions de Luca Tondena i una d'Alvar Monfort sota el segell ERRABAL JAZZ. El disc està inspirat en la infància com aquell període de major autenticitat i contacte amb el més veritable i profund que tenim. Per a la composició de les peces, el saxofonista Luca Tondena ha pres com a exemple les figures dels seus nebots, els quals donen el nom a la majoria de les peces. Cadascun dels temes reflecteix el caràcter i l'essencial de cada un d'ells. 

4.- Blues for ambra (L.Tondena) 4m06s 

Després d’aquest magnífic disc del Luca Tondena acabarem el programa d’avui fent referència a un dels saxos del més potent “Hard Bop”, i no precisament un dels més coneguts. Estem parlant del Junior Cook i el seu primer disc com a líder, el “Junior’s Cookin'”, disc del 1961. 

Aquest disc el podeu adquirir en format vinil de 180 grams a la botiga que Fresh Sound Records te a Sarrià-Sant Gervasi al carrer Benet Mateu nº 26 amb telèfon 932 80 60 28. Jo, després d’adquirir-lo el vaig digitalitzar i serà el que escoltareu, potser amb algun cric crac reduït al màxim. 





“JUNIOR’S COOKIN'” JUNIOR COOK & BLUE MITCHELL 

Enregistrat el 10 d’abril i el 4 de desembre de 1961 a Gols Star Studios, Long Beach, California i a New York City. 
Editat per JazzLand. Produït per Orrin Keepnews. 
Distribuït per Fresh Sound Records en l’edició actual. 

Junior Cook, saxo tenor 
Blue Mitchell, trompeta 
Dolo Coker, piano 
Gene Taylor, contrabaix 
Roy Brooks, bateria 

S’ha de dir que en l’autoria dels diversos temes d’aquest disc no hi ha massa quòrum, i a All Music ho diuen d’una manera, a la wikipèdia anglesa d’una altra i en el disc d’una altra. Cosa força estranya que jo no m’havia trobat mai. Jo em regiré pel que diu el disc, on ves per on, no hi ha cap tema de Junior Cook, què hi farem. 



4.- Blue Farouk (Blue Mitchell) 3m54s 

Aquest primer llançament en solitari del jove saxo tenor Cook va arribar quan tot just estava a la meitat del seu cicle de sis anys amb l’Horace Silver Band. És un moment de tranquil•litat, on els temes no tenen la mateixa intensitat d'un dia típic amb l’Horace. No obstant això, amb el seu soci de primera línia al grup de Silver – el trompetista Blue Mitchell - a bord, i juntament amb la secció rítmica de l’Horace, la sessió de 1961 té una afinitat clara amb l'estil hard bop del grup liderat per l’Horace. 

5.- Sweet Cakes (Blues Mitchell) 5m21s 

També hi ha enllaços als tons freds de principis dels anys 50 de Blue Note per Miles Davis i pel treball de transició de mitjans dels anys 50 de la formació de Clifford Brown & Max Roach. Ja que es va sotmetre l'enfocament general en aquesta direcció, això funcionà en general a benefici de la música, portant-se a terme els punts més fins de les interpretacions de Cook i Mitchell. 


1.- Myzar (Roland Alexander) 7m08s 

Els dos intèrprets destaquen en el to, el fraseig, i la capacitat dels seus solos fets amb elegància per sobre de la secció rítmica. Les partitures aquí no tenen un distintiu particular, però el que li falta d'originalitat, ho compensen però els intèrprets amb el plaer audible de escoltar-los a través dels canvis d’acords. El resultat, tot i que no és un dels discs més essencials, és un conjunt satisfactori i honest que ofereix un retrat atractiu tant de Cook i Mitchell, dues centrals, encara que no fonamentals, figures en el desenvolupament del hard bop . Això va deixar escrit Jim Todd a All music. 

2.- Turbo Village (Charles Davis) 5m40s

0 Comments:

Post a Comment



 

blogger templates |