Bona nit i benvinguts al programa 131 de Jazz Club de Nit. Un programa variat on li donarem sortida a diverses propostes, algunes ja reeixides i a d’altres que encara no han vist la llum radiofònica. Aquest és un programa on hi tenen cabuda projectes de formacions amb força èxit, on a vegades el dediquem als grans Mestres, desapareguts o no, a discogràfiques com és ara Fresh Sound Records, a projectes nous de formacions conegudes, a projectes de formacions desconegudes amb composicions pròpies i també a projectes de músics quasi amateurs com són ara La Locomotora Negra, i també menys reeixits, menys coneguts i també amateurs com és el disc que ara us presento.

“PLOU”
Suburbiam   

Producció pròpia

José L. Garcia, baix elèctric
Jordi Serrano, bateria
Juan C. García, guitarres i llaüt
Eugenio Martin, piano
Wifredo Terrades, trompeta

Comencem doncs molts suaus amb aquest formació de músics no professionals donant-los el suport que tothom necessita per començar amb bon peu.

2.- So Whatt        (M. Davis)       3m53s

Una formació de joves músics amateurs, on un dels quals, en Jordi Serrano, em va fer arribar aquest treball. Un disc que respira respecte pels clàssics, on el denominador comú és la serietat i disciplina interpretatives, no deixant espai per a les invencions i diatribes diverses. Les interpretacions són correctíssimes així com també les dels solos. Escoltem ara un tema del Michel Camilo, calentet, calentet.

4.- And Sammy Walked In  (Michel Camilo)        5m15s

Han escollit una diversitat de temes i ritmes on hi ha temes modals, contemporanis i bossanoves, així com també un tema propi que dóna nom al compacte, Plou de Juan Carlos García.

5.- Song for Bilbao    (P. Metheny)     4m56s

 
Després d’aquest primer tastet em complau posar-vos un parell de temes, en total primícia, enregistrats a l’estudi i enviats per mail a un servidor de vosaltres per l’Uri, Oriol González Orti, bateria que forma part d’aquest grup en quartet amb Federico Mazzanti, piano / Manuel Krapovickas, contrabaix / Roc Calvet, guitarra i el grandíssim trompetista, mestre de tants i tants, Josep Mª Farràs. La formació es diu


“Broken Quartet + Josep Mª Farràs”

Escoltem aquests dos temes que s’estrenen avui mateix en aquesta emissora, Ràdio Sant Vicenç 90.2 i en aquest programa Jazz Club de Nit, interpretats per aquest Broken Quartet + Josep Mª Farràs. El primer és un tema que Farràs ja havia enregistrat amb l’Ignasi Terraza en un  disc del mateix títol, Casa Vella.

1.- Casa Vella           (Josep Mª Farràs)    6m23s

El segon és un tema del grandíssim Gillespie.

2.- Tin Tin Deo          (D. Gillespie)             6m40s

I on podeu trobar els millors discos de Barcelona sinó a  
Blue Sounds? 
Carrer Benet Mateu, 26, Barcelona
Telèfon: 932 80 60 28
Parada:  Maria Cristina. de la L3.

Aquí hi trobareu a l’amic Enrique Heredia els caps de setmana, qui us informarà de les novetats en CD i vinils dels discos editats per Fresh Sound Records. Evidentment que també hi podeu anar els altres dies de la setmana, us atendran amb la mateixa professionalitat, oferint-vos el millor que pugueu escoltar.

El següent treball que escoltareu ve de la mà del segell Fresh Sound Records New Talent. És el primer disc que edita el jove saxofonista israelià Jonathan Greenstein, el qual ens endinsarà en el Jazz més contemporani per concepció i improvisacions, es diu:


THINKING”
Jonathan Greenstein

Editat per Fresh sound Records New Talent    FSNT 386
Enregistrat als Wellspring tudios, Acton, MA el 18 i 19 d’octubre de 2010 per Jonathan Jacobi.
Produït per Jonathan Greentein
Productor executiu, Jordi Pujol

Jonathan Greenstein, saxo tenor
Ilan Bar-Lavi, guitarra
Victor Gould, piano
Dan Carpel, contrabaix
Jeff Fajardo, bateria
 I la col·laboració de Darren Barrett, trompeta.

Totes les composicions són de Jonathan Greenstein  excepte The Big 6 que és de Jonathan Greenstein i I. Borochov.

Així com el Hard-Bop va portar el Blues, el Soul i la melodia a les innovacions del moviment Bebop, la música de Jonathan Greenstein fa el mateix per al jazz del segle 21. Combineu això amb una àmplia gamma d'influències, des de la música clàssica del segle 20 al Neo-Soul, i un respecte cada vegada major de la tradició del jazz i s'obtindrà de què tracta la música de Jonathan. El seu àlbum debut, Thinking (Fresh Sound New Talent), presenta els conceptes de la millor manera possible,  amb alt nivell de sofisticada i commovedora interpretació.

Nascut a Tel-Aviv, Israel, Greenstein es va criar en una família amant de l'art. Ell es va enamorar del Jazz en la seva adolescència estudiant amb Eli Degibri, Omer Avital i el desaparegut Amit Golan i va ser guardonat amb la Beca Presidencial per al Rimon School of Jazz i Música Contemporània. Es va graduar en només un any, i Jonathan va rebre una beca per estudiar al Berklee College of Music a Boston. Prenent exemple del seu avi, un actor i director, Greenstein ha estat tocant professionalment des de molt jove.

Ha tocat a llocs de la ciutat de Nova York com el Blue-Note, Hard Rock Cafè de Boston, Ryles, el Fat Cat, Smalls, HR-57, Sculler, The Iridium i molts més, així com ho ha fet en tots els grans festivals d'Israel. Ha tocat amb molts grans músics, alguns dels quals - Valery Ponomarev, Omer Avital, Ralph Peterson, Judi Silvano, Myron Walden i Terri-Lynn Carrington. Tot això ha fet que se’l segueixi als seus concerts, tant a Israel com als Estats Units.

3.- BBQ                     (J. G.)             4m22s

La música de Greenstein va cridar l'atenció de Jordi Pujol, propietari de Fresh Sound Records. De bona gana el va llançar sota el segell Fresh Sound New Talent, que és la llar de molts artistes joves - Brad Mehldau, Mark Turner, Ambrose Akinmusire, Kurt Rosenwinkel, The Bad Plus i molts més. L'àlbum, "Thinking", conté61 minuts de música original i bones interpretacions, i és una gran addició a la llista de Fresh Sound. La banda compta amb Ilan Bar-Lavi a la guitarra, Victor Gould al piano, Dan Carpel al contrabaix i Jeff Fajardo a la bateria. El gran trompetista Darren Barrett, que va tocar amb Elvin Jones i Herbie Hancock, els va honrar amb la seva presència en alguns temes també.

2.- Sublet                   (J. G.)             6m34s

Greenstein diu que "... mai vaig sentir que la meva música fos israeliana en el sentit de la Mediterrània. En realitat no és la cultura amb la què vaig créixer. Intento donar un altre punt de vista, del que és ser un home de Tel-Aviv ".
Essent un israelià a Nova York, les seves experiències oriündes podrien explicar les seves influències eclèctiques. Però no importa com divers és el fons, la música de Greenstein és sempre individual, totalment formada i compacta. Es considera a si mateix com un home de parlar suau, i li agraden les coses que són senzilles. Ben Shalev de "Ha'aretz" ho va resumir dient: "... és sorprenent trobar un àlbum de debut tant madur ".

7.- New Thank You   (J. G.)             6m49s

I així és com la música de Greenstein s’emporta l'oient. No us sorpreneu si la música es queda amb vosaltres molt temps després que l’hagueu escoltat. Les belles melodies combinades amb el “groove” soul i les interpretacions d'alt nivell provocaran fàcilment un somriure o un copet amb el peu. La individualitat de Jonathan brilla a través de la forma més convincent, i vosaltres us deixareu captivar. Estigueu atents perquè la seva música mereix ser escoltada i les seves actuacions mereixien ser vistes. Si us agrada el Jazz que es fa ara, si us agrada la melodia que es pot cantar o, si us agrada tocar amb aquest toc de soul,  heu de cercar aquest treball de Jonathan Greenstein. No us penedireu.

1.- The Big 6             (J. G.)             5m22s            24m

El darrer disc que posaré avui me’l va fer arribar l’amic i company d’ones radiofòniques, l’Andreu Fàbregues. És un disc d’uns músics del País Basc coneguts per

“North Atlantic Jazz Connection.”

Un quintet format per:
Natanael Ramos,trompeta i fiscorn
Daniel Juárez, saxo tenor i soprano
Seir Caneda, piano
David Ruiz, contrabaix
Fede Marini, bateria

I que compta amb dos col·laboradors:
Roberto Nieva, saxo alt
Javier Rodríguez, percussió i veu.

Editat per Takeo Estudios
Enregistrat per/a Jonás Superestereo

Aquests joves músics del País Basc han participat en diversos Festivals de Jazz entre els quals el Festival Jazzaldia Donosti 2012 i són o han estat alumnes de l’escola superior de música Musikene de la ciutat de Donosti. Una escola que compta amb diversos professors catalans o que viuen a Catalunya, com són el Juan de Diego, Jo Krause, etc, i Roger Mas el qual ha actuat en diverses ocasions a la Sala Xica i ens acompanyarà en un posterior programa on presentarem un parell de discos on hi participa i on un dels quals, amb la cantant Nadia Basurto, serà presentat en directe al Jazz Club La Vicentina  el 14 de juny. Anem a escoltar aquests joves músics, alumnes i ex-alumnes d’en Roger, Juan de Diego i Jo Krause a Musikene.

1.- A Cloud’s History Intro   (Natanael Ramos)                seguides
2.- A Cloud’s History            (Natanael Ramos)    8m

North Atlantic és una expressió de diferents mirades davant un mateix oceà que es descompon en tota la seva varietat. Una formació que conté els espais projectats i els omple, cadascun amb les seves arrels per a confluir en un darrer tot. El vent a escala se succeeix aquí com un diàleg amb el metall i fusta, mentre que una base rítmica més que ponderada s’obre a la llum dels acords d’un piano.

6.- Naërsil      (Daniel Juárez)         6m45s

Un disc eclèctic que es reafirma en el transcórrer dels temes. És la diversitat la que fa rica la generositat d’un repertori que apareix àgil. Suggeriments de variades textures i entorns com si evocacions naturals fossin. Un disc d’oceà pensat per deixar empremtes a l’arena.
Marta Ramón” València 2012.

9.- Capricho                          (Seir Caneda)           5m00s

Ara per acabar amb aquests joves músics estudiants al País Basc un tema amb un estil totalment Hard-Bop i una composició excel·lent del Natanael Ramos.

7.- Mr Makoki Blues             (Natanael Ramos)    6m42s            26m

0 Comments:

Post a Comment



 

blogger templates |