Bona nit, benvingudes i benvinguts a Ràdio Sant Vicenç 90.2 al programa Jazz Club de Nit. Un programa on hi tindrem dos discos que barregen la música clàssica amb el Jazz i el darrer disc de l'Albert Bover Trio Live in Bilbao. El primer és el Classical Jazz Ensemble, trio de piano, baix i bateria més guitarra clàssica que ens interpretaran un Concert for guitar + jazz piano trio del Claude Bolling. El segon és el treball de l'Oscar Jairo Ortega Farrais, editat per Rosazul Serveis Per A la Cultura, dedicat a la figura de Chopin. Acabarem amb la meravella que van fer l'Albert Bover, Masa Kamaguchi i Jorge Rossy al Conservatori de Música Juan Crisóstomo de Arriaga, a Bilbao.  



“Concerto for guitar and piano trio”
CLASSICAL JAZZ ENSEMBLE
Editat per “NunatakSound” el 2010.     NS002

Victor Manuel Aja, bateria
Javier Laboreo, piano
Juan José Saenz, guitarra
Alex Zabala, contrabaix

1.- Hispanic dance (with a blue touch)      5m38s
2.- Mexicaine                                               7m20s

Vegem qui són els Classical Jazz Ensemble, diuen ells....

“La idea d’associar estils musical tant diversos com el Jazz i la Composició Clàssica ha inspirat freqüentment a creadors com George Gershwin, Igor Stravinsky, Aaron Copland, Maurice Ravel....

“Les experiències de fusió entre ambdós mons, ha impulsat també la recerca de grans intèrprets com són ara Jean Pierre Rampal, Yo Yo Ma, Alexander Laoya, Jacques Loussier, Friedrich Guida, Chick Corea, Michel Camilo.....

3.- Invention                                                  4m13s
4.- Serenade                                                4m38s

Claude Bolling (Cannes 1930) és una de les personalitats més rellevants del panorama musical francès de la segona meitat del segle XX. El seu “Concert per a guitarra clàssica i piano Jazz”, composat el 1978, destaca especialment per aquesta fusió de la música clàssica i el Jazz, al qual, l’autor considera “el seu primer amor”, i una música “plena de vida, alegria, tendresa, i de vegades, bon humor.”

5.- Rhapsodic                                              6m23s
6.- Africaine                                                  4m49s

Classical Jazz Ensemble va fer la seva presentació en un breu concert al Palacio de Festivales de Santander el maig de 2004. A partir de llavors ha ofert nombrosos concerts en diferents ciutats d’Espanya i França, havent realitzat diverses gravacions per Ràdio Nacional i Televisió Espanyola.




















“Querido Fréderic”
JAIRO ORTEGA QUARTET
Enregistrat i mesclat als estudis Rosazul, l’agost de 2011 a Barcelona per Lluís Molas i Daniel Hernández-Cros.

Lluis Boronat, clarinet
Brady Lynch, contrabaix
Ancor Miranda, bateria
Jairo Ortega, piano i arranjaments.

Totes les composicions de Fredèric Chopin

1.- Preludio en Mi menor                5m25s
(Fryderyk Franciszek Chopin; Zelazowa Wola, actual Polònia, 1810 - París, 1849) Compositor i pianista polac. Si el piano es l’instrumento romàntic per excel·lència es deu en gran part a l’aportació de Frédéric Chopin: en l’extrem oposat del pianíssim orquestral del seu contemporani Liszt –representant de la faceta més extravertida i apassionada, quasi exhibicionista, del Romanticisme–, el compositor polac va explorar un estil intrínsecament poètic, d’un lirisme tant  refinat  com subtil, que encara no ha estat igualat. 

2.- Preludio en Do menor               4m43s

Pocs son els músics que, a través de la exploració dels recursos tímbrics i dinàmics del piano, han fet «cantar» l’instrument amb la mestria amb la qual ho va fer ell. I és que el cant constituí precisament la base, l’essència, del seu estil como a intèrpret i como a compositor. Fill d’un mestre francès emigrat a Polònia, Chopin va ser un nen prodigi que des dels sis anys va començar a freqüentar els grans salons de l’aristocràcia i la burgesia polaques, on va  suscitar l’admiració dels assistents gràcies al  seu sorprenent talent. D’aquesta època daten també les seves primeres incursions en la composició. Wojciech Zywny va ser el seu primer mestre al qual li va seguir Jozef Elsner, director de la Escola de Música de Varsòvia

Les seves valuoses ensenyances van proporcionar una sòlida base teòrica i tècnica al talent del jove, qui des de 1829 va emprendre la seva carrera professional com a solista amb una sèrie de concerts a Viena. El fracàs de la revolució polaca de 1830 contra el poder rus li va provocar l’exilio a França, on molt aviat es va donar a conèixer com a pianista i compositor, fins convertir-se en el favorit dels grans salons de Paris

4.- Tristeza                                        2m53s
5.- Nocturno en Samba                   4m43s

Allà va conèixer a alguns dels millors compositors del seu temps, como Berlioz, Rossini, Cherubini y Bellini, i també, el 1836, a qui havia de ser un dels grans amors de la seva vida, la escriptora George Sand. Per la seva índole novel·lesca i la incompatibilitat dels caràcters de l’un i de l’altre, la seva relació s’ha prestat a infinitat d’interpretacions. Es van separar el 1847. Llavors Chopin es trobava greument afectat per la tuberculosi que  dos anys més tard se l’empotaria a la tomba. El 1848 va realitzar encara una última gira de concerts per Anglaterra i Escòcia, amb un extraordinari èxit.






















“Live in Bilbao”
ALBERT BOVER TRIO

Enregistrat per Borja Marcos al Conservatori de Músic Juan Crisóstomo de Arriaga. Mescalt i masteritzat per Mikel F Krutzuga a Musikart Studio.
Productor: Carlos “Tato” Gracia.
Productor executiu: Gorka Reino.

Albert Bover, piano
Masa Kamaguchi, contrabaix
Jorge Rossy, bateria

1.- How deep is the ocean              (I. Berlin)        10m54s

Albert Bover: Va estudiar harmonia i piano clàssic a Barcelona. Després va estudiar jazz a Barcelona i a Nova York amb Fred Hersch, Barry Harris, Sal Mosca i Jackie Byard. Ha tocat amb Al Foster, Art Farmer, Harold Land, Kenny Wheeler, Mark Turner, Seamus Blake, Eddie Henderson, Sonny Fortune, Jesse Davis, Marc Johnson, Jeff Ballard, Guy Lafitte, Ed Thigpen, Oliver Jackson, Ralph Moore, Roy Hargrove, Idris Muhammad, Julian Arguelles i Scott Hamilton; i amb músics d´aquí com Perico Sambeat, Chano Domínguez, Javier Colina, Albert Sanz i Guillermo Mcgill. Ha col·laborat en projectes amb músics de flamenc com Miguel Poveda i Chicuelo, i de música andalusí com Dris el Maloumi. Ha participat a quasi tots els festivals de Jazz del país i ha actuat per Europa, Marroc i Japó. Toca actualment a trio amb Masa Kamaguchi i David Xirgu, i a duo amb Horacio Fumero. Forma part dels grups de Gorka Benítez, Horacio Fumero, Julian Vaughn i Vicente Espí. Ha gravat com líder en formació de trio Esmuc blues, Live in Jamboree, a duo amb Horacio Fumero i a piano sol Old bottle, new wine. Com acompanyant a discs de Perico Sambeat, Gorka Benítez, Chris Kase, Bruce Arkin, Bob Sands, Xavi Maureta, etc. És professor de piano del àrea de Jazz de l'Escola Superior de Música de la Universitat de Catalunya (ESMUC). Compositor i intèrpret de la banda sonora de la pel·lícula “Tren de sombras” de José Luis Guerín. Albert Bover és "Artista Steinway".

2.- Luiza                     (A.C.Jobim)                          8m55s

Masa Kamaguchi, 1966 Wakkanai City, Japó. Va néixer a la ciutat de Hokkaido. El 1990, Masa es va traslladar a Boston per estudiar en el Berklee College of Music, on va estudiar amb el bateria Joe Hunt. Mentrestant residia a Boston, Kamaguchi va treballar amb molts dels grans músics de la zona, como Geoge Garzone, Sieger Bert, Hal Crook, Herb Pomeroy i Carberg Frank. També durant aquest temps a Boston, Masa va fer gires per Europa i Escandinavia, en diverses ocasions. El 1994, Masa es va  traslladar a Nova York, col·laborant amb molts grups i actuant amb artistes com, Frank Kimbrough, Sonny Simmons, Ben Monder, David Murray, Toots Thielemans, Malaby Tony, Carlos Galeano, i molts altres. Va fer gravacions amb Frank Kimbrough, Pail Motion, Ron Horton, Dave Douglas, Sonny Simmons, Malaby Tony, John O'allager, Chris Cheek, Russ Lossing, Billy Mintz Tony Moreno i molts altres. El 2006, Masa es va traslladar a Barcelona. Tot i que segueix mantenint una estreta relació amb músics de Nova York, Masa treballa amb músics europeus, com Albert Bover, Perico Sambeat, Albert Sanz, Sara Serpa i Lluís Vidal. El gener de 2010 pel 50 aniversari de la sala Jamboree, va tocar en el grup All Star.

3.- 45’                        (Albert Bover)                       9m46s

Jorge Rossy, Barcelona 1964 (també conegut com a Jordi Rossy), va començar a tocar la bateria a l’edat d’11 anys. Entre 1982 i 1989 toca i grava amb la majoria dels músics de l’escena espanyola com Perico Sambeat, Tete Montoliu, Carles Benavent o Chano Domínguez i amb músics de renom internacional com Woody Shaw, Kenny Wheeler, Jack Walrath, Dave Schinitter, Sal Nistico, Sean Levitt, entre d’altres. El 1989 es trasllada a Boston per estudiar trompeta a la Berklee College of Music.  A Boston, Jorge es converteix  en el bateria escollit per molts músics i s’afegeix al  Danilo Pérez Trio per fer alguns concerts a Panamá, França, Boston i Nova York, després s’ajunta al Paquito d’Rivera Sextet durant dos anys i es trasllada a Nova York el 1991. Jorge també ha tocat i gravat amb Joshua Redman, Bill McHenry, Bruce Barth, Miken Kanan, Ben Monder, Nat Su, Steve Wilson, Mark Johnson, Larry Grenadier, Ben Street, entre d’altres. El 1995 comença a fer gires i a gravar  amb el Brad Mehldau Trio (Brad Mehldau, piano, Larry Grenadier, contrabaix i Jorge Rossy, bateria) fent-ho durant 10 anys. El 2000 va tornar  a Barcelona per formar una família i començar a centrar-se en el piano. En els darrers 10 anys Jorge Rossy ha estat tocant i gravant al piano amb diversos grups como el Jordi Matas Quintet o Joe Smith Septet i amb diversos projectes amb Guillermo Klein, incloent-hi una actuació en el Merklin Home de Nova York i la Biblioteca de l’Auditori  de Congres de Washington D.C. Des de 2006 Jorge ha fet diversos enregistraments, gravant el seu primer àlbum com a líder, “Wicca”, a trio amb l’Albert Sanz, orgue Hammond i amb RJ Miller a la bateria, i també el seu segon àlbum, “IVLIANVS Suite”, amb la mateixa secció rítmica, més Chris Cheek al saxo i Félix Rossy (fill de Jorge) a la trompeta.
La banda liderada per Rossy ha estat de gira per tota Espanya, per la costa est dels Estats Units, Marroc, Itàlia i també han actuat el 2010 a Basilea (Suiza). Però durant aquest temps Jorge també ha estat tocant la bateria ocasionalment amb Lee Konitz i Ethan Everson Quartet, Charlie Haden´s Quartet West i Land of the Sun Septet, Carla Bley´s Liberation Orchestra, Joe Lovano´s Quartet Europa, Kurt Rosenwinkel Quintet, Seamus Blake Quartet, trio 2000 amb Chick Corea i NHOP i un altre trio amb Brad Mehldau i Charlie Haden. Durant l’any 2012 Jorge ha gravat diversos treballs entre d’altres el seu tercer disc com  a pianista i compositor, Iri´s Blues amb Félix Rossy, Raffi Garabedian, RJ Miller i Ben Street. Recentment ha realitzat  una gira Europea el 2012 amb Wayne Shorter Quartet.
    




0 Comments:

Post a Comment



 

blogger templates |