Bona nit i bon Jazz, benvingudes i benvinguts al millor programa de Jazz de Ràdio Sant Vicenç. Avui dedicarem el programa als guitarristes, dos molt propers a nosaltres i el tercer, americà, i que vàrem veure i escoltar al Jamboree. En el cas dels dos primers s’ha de dir que l’estil és més aviat Groove-Jazz el primer i Jazz-Rock el segon, mentre que el darrer l’emmarcaríem dins del Jazz Contemporani, el que es fa ara i de la manera que es fa ara.
Comencem amb…

ARTURO BLASCO

Reconegut guitarrista i productor format musicalment a Vitòria, en els principals conservatoris i escoles de música moderna, i havent fet tota una colla de masters i cursos amb diferents guitarristas com són ara Pat Metheny, Joe Pass i molts altres. Ha fet diversos cursos de pedagogia musical a Bilbao i és autor del reconegut llibre didàctic “Escalas para Guitarra " editat per Music-Distribucion-Warner ref.ML.2012 (Barcelona 1999).
L’Arturo,  també col·labora habitualment en els Festivals de Jazz de Vitòria i ha produït més de 20 discos i projectes audiovisuals., a més a més d’haver composat bandes sonores per a llarg metratges d’àmbit internacional.
Actualment lidera el seu propi projecte de Jazz anomenat " Los Paseadores ", entre molts altres, al mateix temps que forma part de l’equip pedagògic de l’Escola Jam Session ubicada a Barcelona i de la qual el nostre amic Luis Blanco n’és el director. Ja sabeu l’estreta relació del Jazz Club La Vicentina amb aquesta escola de música que participa cada any en els Festivals de Jam Sessions i que a més a més, ell al capdavant amb professors i alumnes, són fidels habituals a les Jams del darrer divendres de cada mes.

El disc que presentem de l’Arturo Blasco Quartet és:

BARCELONA-VITÒRIA
ARTURO BLASCO QUARTET
Enregistrat  a Barcelona als Estudis Stereodosis Proas  i a Vitòria al Mekoteta.
Editat i distribuït per Jam Session Records el 2012

Arturo Blasco, guitarra
Daniel Villa, piano i teclats
Emili Nieto, baix elèctric
Enric Asensio, bateria

Excel·lent doble àlbum enregistrar entre Barcelona i Vitòria, sota la direcció musical del veterà guitarrista Arturo Blasco, acompanyat pels seus alumnes d’estudis superiors de l’Escola Jam Session. Tots ells signen aquest luxós treball editat en Digipack doble.
En el primer compacte ens trobem amb 10 temes que resumeixen els exercicis de l’assignatura “Combo” dels estudiants del cicle superior, i que varen ser enregistrats als “Estudis Stereodosis Prod” sota la coordinació de l’Emili Nieto el 19 de juliol com a treball de fi de curs, essent-ne l’Oliver Bàrriga el tècnic de gravació i on el mateix Emili en va fer les mescles i masterització conjuntament amb en Sepe Martínez.
En el segon compacte ens trobem tots els temes enregistrats en directe a la XXXV edició del Festival de Jazz Vitòria-Gasteiz en el club “Un toque de Laurel”, el 17 de juliol de 2011, on el quartet va estar tocant durant tota una setmana, l’actuació del mateix va estar enregistrada, mesclada i masterirtzada per Timoteo Ozaeta en 008 a l’Estudi Mekoteta, amb la col·laboració de “Nika Birchiasvili” tocant el violí en un dels temes. Àlbum molt interessant que segur que us agradarà a tots.

Comencem posant el primer tema del primer CD, una composició suau....

1.- Tudo Acid                        (A.Blasco)     6m25s

Ara el tema és una clara pràctica d’un 6x8, també de l’Arturo

2.- Suddenly                          (A.Blasco)     3m47s

Magnífics solos de l’Arturo i Daniel d’aquest Suddenly,..i un de curtet de l‘Enric.
Seguint amb la dinàmica suau amb ritme dolç escoltarem el següent tema

3.- Blues 3.2                          (A.Blasco)     5m54s

Gran solo de l’Arturo, més electrificat i bona secció rítmica al darrera amb els joves Emili, Daniel i Enric.
Ara del segon compacte enregistrat en directe a Vitòria, posarem un parell d’estàndards que tots coneixeu, el primer.

8.- Cantalopue Island           (H.Hancock)  7m17s

I ara escoltarem un altre gran tema, un estàndard que com l’anterior es toca en la majoria de Jam Sessions, aquest però amb la col·laboració de Nika Bitchiasvili al violí...

9.- Footprints                        W.Shorter)     7m0s

Magnífic solo de Nika, i també de la resta de companys....

Deixem aquest so melós de l’Arturo Blasco Quartet que per començar el programa d’avui ha estat excel·lent i continuem amb el segon projecte una mica més pujat de to. Escoltarem alguns temes d’un dels guitarristes més sol·licitats i amb més trajectòria a casa nostra, l’Emili Baleriola. Les seves primeres intervencions en el món de la música venen ja de l’època del grup Màquina, allà pels darrers 60 i primers 70s.

EMILI BALERIOLA
Veiem que ens en diu l’Àlex Gómez-Font
En l'escena musical del nostre país dels darrers quaranta anys, un dels noms destacats és el d'Emili Baleriola. Nascut a Barcelona, ha destacat per ser un artista realment camaleònic. Guitarrista, productor musical, compositor i arranjador, es capaç d'aventurar-se en una gran varietat d'estils musicals i mantenir la seva pròpia identitat.
El disc que ens presenta l’Emili és.....

EMILI BALERIOLA  “JAZZ-ROCK TRIO”
Editat per PiCAP
Enregistrat el 7,9 i 10 de setembre de 2010 per Emili Baleriola i Raimon Iniesta els estudis 3et music school a Mataró.
Produït per Emili Baleriola
Productor Executiu, Àlex Gómez-Font

Emili Baleriola, guitarra
Vicenç Msa, baix elèctric
Raimon Iniesta, bateria

Jazz-rock trio és un d'aquells treballs que sorprèn, perquè compleix els requisits per convertir-se en una petita joia. Al capdavant d'aquesta proposta hi trobem Emili Baleriola, un excel·lent i veterà guitarrista que fa més de quatre dècades que posa música a treballs que van del rock al jazz, passant per la música llatina o la cançó d'autor. Ara, després d'anys de silenci, Baleriola sorprèn amb aquest disc, un treball en majúscules. La principal característica que fa que aquest àlbum sigui esplèndid és la seva frescor, la música sona viva i la sentim a prop, lluny de laberíntics afegits i postproduccions sofisticades. Un disc enregistrat pràcticament en directe, sense afegir-hi segones guitarres i apostant pel so cru que sorgia durant la gravació. Un total d'onze peces: sis composicions pròpies i cinc versions de temes clàssics que donen com a resultat un disc equilibrat, ràpid i àgil.

Comencem amb el primer tema, i que segueix una mica l’ona groove de l’anterior treball....un tema del mateix Emili.

1.- No problema       (E.Baleriola)              6m09s

Un tema amb un clar canvi de ritme, passant d’un 6x8 a un 4x4 i amb “swing” en els diferents passatges del tema..amb un solo molt ben trenat, amb algun riff  recordant els Beatles....gran tema de l’Emili. Seguim parlant de l’Emili...
Músic autodidacte, comença a tocar la guitarra als sis anys. La seva carrera s'inicia a finals dels anys seixanta quan crea el grup Crac, juntament amb Carles Benavent i Salvador Font. Del grup, que fusionava el rock i el blues d'una manera innovadora, cal recordar la seva actuació al mític festival de música progressiva del Saló Iris organitzat per l'Oriol Regàs. A principis dels setanta el trio s'integra al grup Màquina! de la mà d'Enric Herrera, en una segona etapa en que el grup es va decantar més cap al jazz-rock.
Canviem a un ritme més viu amb el tema

2.- Cold duck time    (E.Harris)                   4m10s

Bon marcatge de la secció rítmica, cops al canto de la caixa pel Raimon i el baix del Vicenç...
Paral·lelament, durant tota la dècada dels setanta i coincidint amb el moviment de l'Ona Laietana nascuda al Zeleste de Víctor Jou, Emili Baleriola forma part d'algunes de les principals formacions de blues, progressiu, rock, psicodèlica, música afrocubana, latin-jazz y funk. Entre d'altres, Esqueixada Sniff, Orquestra Plateria i les col·laboracions amb els cantautors Jaume Sisa i Albert Pla, a banda de Música Urbana, Orquestra Mirasol, Gato Pérez o el seu pas pel llegendari Canet Rock.
i ara seguim amb un estàndard de Jazz, lleugerament adequat a les intencions musicals del trio...el conegut

3.- Song for my father          (H.Silver)        3m57s

Ja veieu que ens mantenim en una ona groove, suau, en un Jazz-Rock  ben temperat. Tema aquest que tots coneixem i que s’interpreta també molt sovint a les Jams Sessions....Bon solo de l’Emili i bon suport de la resta de companys.
Durant els anys vuitanta continua el seu treball intens a dalt de l'escenari amb Pernil Latino, The one & only blues band, i la seva pròpia banda, per a la qual composa la música pel seu primer treball, Dilema (1986). L'any 1989 crea els Estudis Montseny, situats al mig del bosc en el Parc Natural del Montseny, on es dedica bàsicament a la gravació i producció musical. D'aquesta etapa com a productor, destaquen Blues for Anna (1993) de Tete Montoliu, el Now hear my meaning (1993) de Lou Bennet i Ho sento molt (1989) d'Albert Pla, on hi participa com a guitarrista.
Seguim amb la mateixa ona ara també amb un clàssic del Miles Davis, el

4.- All Blues               (M.Davis)       4m35s

Tema també que ha començat amb el típic 6x8  suau per veure’s doblat en el tempo en la part del solo pel walking del baix del Raimon...
En el 2004 torna a col-laborar amb Sisa, Orquestra Plateria i l'esporàdica recuperació de Màquina! juntament amb Jordi Batiste i Luigi Cabanach. En 2006 es retroba amb el jazz formant el seu propi trio i en 2010 grava jazz-rock trio, el seu últim treball.
Això ens ho ha dit, recordem-ho, l’Àlex Gómez-Font.

Seguim ara amb un altre estàndard matxucat pobre a totes les Jams....però en una versió magnífica de l’Emili, tant en la intro com després en el mateix tema..

6.- Blue Bossa          (K.Dorham)   4m55s

Un Blue Bossa excel·lent, tant en la interpretació com en els arranjaments de l’Emili Baleriola. Un magnífic solo del Raimon, i després un retorn a la coda, i final amb els acords inicials de la intro.
Acabem ja amb un altre estàndard, un d’aquells que el seu creador va dissenyar per ésser toca a “tota hòstia”, així també vivia el seu creador...però que aquí l’Emili i companyia han suavitzat una mica...

9.- Donna Lee           C.Parker)       3m22s

Deixem l’Emili Baleriola Jazz-Rock Trio després d’aquesta bona sessió d’un Jazz-Rock suau en el Rock i adequat en el Jazz....

Ara canviarem d’estil, de maneres interpretatives  i ens endinsarem amb molta força en un projecte que vaig tenir el plaer d’escoltar al Jamborre Jazz Club. El seu artífex, l’americà Jonathan Kreisberg, gran guitarrista i que va venir acompanyat de tres grans músics més. D’aquest concert en vaig fer un petit tast escrit i que el podeu llegir al blog del Jazz Club La Vicentina....

“SHADOWLESS”
JONATHAN KREISBERG
Editat per New For Now Music
Enregistrat per Michael Marciano el 26 i 27 d’abril el 2010 als Systems Two de Brooklyn, NY

Jonathan Kreisberg, guitarra
Will Wilson, saxo alt
Henry Hey, piano
Matt Penman, contrabaix
Mark Berber, bateria

Jonathan Kreisberg
Va néixer a Nova York. Guitarrista i compositor té records de la seva infantesa relacionats amb la música...."Jo era molt feliç d'haver crescut en una casa amb una gran i diversa col·lecció de discos, incloent-hi el My Favourite Things de John Coltrane, El Concierto de Aranjuez interpretat per John Williams i el Disraeli Gears de Cream!
Jonathan va començar a tocar la guitarra a l'edat de 10 anys després d'anar a Miami amb la seva família. Als 16 va ser admès a la New World School of the Arts, on ens estudis de Jazz eren l'eix central. Es va dedicar intensament al seu instrument i va ser reconegut per dues revistes, Guitar PlayerDownBeat  quab encara era un adolescent. Va guanyar un viatge escola amb la Universitat de Miami, on va ser el guitarrista de l'afamada Concert Jazz Band, fent un viatge a Brasil i tocant amb Joe Henderson, Michael Brecker i Red Rodney.
Després de la seva graduació, Jonathan va començar a tocar Jazz contemporani així com també a participar en multitud d'altres projectes. Va tocar amb la New World Symphony sota la direcció de Tilson Thomas i també ho va fer de manera extensa amb el grup de rock progressiu Third Wish. També va iniciar la primera encarnació del Jonathan Kreisberg Trio.
Establert a Miami, aquest trio elèctric va enregistrar un Cd i va completar diverses gires per l'est dels Estats Units, incloent-hi concerts amb George Benson i Steve Morse. També va començar a tocar i a donar "Master Classes" a escoles de música i universitats. 
Més històries del Jonathan les podeu trobar a la gran teranyina.....

Totes les composicions d'aquest disc són del Jonathan Kreisberg, excepte el primer tema que és una adaptació d'una cançó popular grega. Comencem doncs amb aquest tema...
 

4.- Zembékiko          (Cançoner Grec)      7m07s

Ara fem-ho ja amb el primer tema, ja a un ritme tant viu com el més viu de l’anterior tema.....

1.- Twenty One          (J.K)                          7m57s

Seguim amb una altra perla on en Will Wilson toca el piano a més a més del saxo alt, tal i com ho va fer al Jamboree.

6.- The Common Climb       (J.K)               8m40s



0 Comments:

Post a Comment



 

blogger templates |