Bona nit de nou, benvingudes i benvinguts a Jazz Club de Nit, programa de ràdio que fem a Ràdio Sant Vicenç 90.2 i que podeu escoltar online a l’adreça http://radio.santvidigital.cat/home/radio-online.
Avui fem el PROGRAMA Nº 110 dedicat a les diverses editorials que hi ha a casa nostra i fora d’aquí i també a les auto produccions.

Parlo de les editorials discogràfiques següents: Blue Moon  secció Inner Jazz, Errabal Jazz, A sense of music, Quadrant Records i una producció de Pau Sastre.

Errabal Jazz és una editorial Basca i si parlem d’ells, jazzísticament , us diré que el mes de juliol és un mes de Jazz al País Basc, amb els següents festivals:




Normalment parlem de la vida i miracles dels músics que posem en el programa, avui però, i ja que són 5 les propostes, ens centrarem en la música, comentant una mica alguna característica dels músics.

Per començar, com que els discos que he escollit tenen diferent feeling i estil, ho farem amb el darrer disc de l’Eladio Reinón, “A flor de Piel”. Un disc ple de balades, boleros i calidesa, molta calidesa i sensibilitat i és clar, una gran tècnica interpretativa per part de tots els músics implicats, per anar pujant rítmicament parlant.

Eladio Reinón
“A flor de piel”
Editat per A sense of music
Enregistrat entre els Estudis Laietana de Barcelona (2,4,6,8, el 8 de febrer de 2012) i el Cafè Mercedes de València (1,3,5,7,9, el 27 de novembre de 2011).

Eladio Reinón, saxo tenor i clarinet baix
Jaume Llombart, guitarra
Mario Rossy, contrabaix
Luís Alfonso Guerra, congues i bongos (1,3,5,7,9)
Yoan Sánchez, pailes (1,3,5,7,9)
David Xirgu, bateria (2,6)

Eladio Reinón, saxofonista valencià establert a casa nostra des dels anys 80s, va ser un dels primers músics que va venir de València a acabar els seus estudis i esdevenir professor del Taller de Músics. La seva trajectòria és llarga, molt llarga així com moltes són les seves intervencions en enregistraments, acompanyant a músics com Tete Montoliu, Bebo Valdés i molts més i també liderant els seus projectes. És professor de l’Escola de Música “El Musical” a Bellaterra, també ho és a l’Esmuc i ho havia estat durant molts anys del Taller de Músics. En un viatge estiuenc Jazzístic que vaig fer al País Vasc, per anar al festival de Jazz de Vitoria i després al Festival de Jazz de Sant Sebastián, vaig poder-lo veure en un concurs que varen fer i guanyar formant part de la banda “A free K”. Deixem-ho aquí que n’estaríem parlant molta estona i comencem amb la música que més li agrada a l’Eladio Reinón i que són les balades i boleros. Comencem amb una de les balades que més es toquen sobretot a les Jam Sessions.

2.- Darn that dream  (J. Van Heusen)        6m43s

 Ara seguirem amb un bolero que segur reconeixereu només sentint les primeres notes, bolero instrumental que quan el canten ho fan amb la lletra que li va posar Antonio Machin.

3.- Mira que eres linda(J. Brito)                 6m29s

Ara escoltarem l’Eladio amb el clarinet baix, instrument que Eric Dolphy va utilitzar abastament allà pels anys 50s i 60s, en un tema de Monk, balada també:

8.- Ask me now(T. Monk)                            3m55s

I acabem amb un bolero del mateix Eladio i que dóna nom al disc que us presentem...

9.- A flor de piel(E. Reinón)                        4m42s



Ara, i continuant amb les balades, la primera ben lenta i dolça i les altres una mica més “swingades” però també amb alguns altres temes més “marxosos”, us presentem el darrer treball d’en Xevi Gata Quartet.

XEVI GARCIA TARRAGÓ. Cantant i guitarrista, especialitzat en improvisació vocal. Inicià la seva formació amb estudis de guitarra clàssica al Conservatori de Terrassa. Més tard ampliaria la seva formació amb estudis de veu, llenguatge musical i harmonia moderna al Taller de Músics de Barcelona, de la mà de Georgina Weinstein, Ana Finger i Sheila Jordan, entre altres. L’any 2005 es llicencia en l’especialitat de Veu Jazz a l’Escola Superior de Música de Catalunya. Professionalment destaca la seva col·laboració com a cantant, guitarrista, compositor i arranjador en gravacions de músics com ara Miquel Àngel Cordero, Xavi Maureta, Pere Arguimbau, Roger Mas, David Gómez, Marti Ventura i Rai Ferrer entre d’altres. L’any 1999 enregistrà el disc “Vides en solitari” amb temes propis. S’ha dedicat intensament a la pedagogia exercint de professor en diversos centres. Des de l’any 1999 exerceix de professor de Llenguatge Musical i Veu al Taller de Músics de Barcelona.

Xevi Gata Quartet
“Com ahir”
Producció musical i mescles, Pau Sastre
Mastering: Pau Sastre i Dr. Hope Studios
Enregistrat a Aurha Estudis el juliol de 2011 i mesclat a Dr. Hope Studios

Tots els temes han estat composats, arranjats i registrats per Xevi Gata Tarragó.

Xevi Gata, veu i guitarra
Federico Massanti, piano
Miquel Angel Cordero, contrabaix
Oriol González, bateria

Comencem amb el tema que dóna nom al disc.

1.- Com ahir  (X. Gata)                    4m43s

I ara veurem, escoltarem, com en Xevi canta un tema des del principi fins el final sense lletra i fent-ho improvisant amb “scat”.

2.- Simple chance    (X.Gata)         5m43s

Gran mestria ens està demostrant en Xevi Gata en el control de la veu i les improvisacions, i continuem amb un tema amb més ritme...

7.- Anem a ballar      (X. Gata)        5m37s

I ara seguim amb un treball de fi de curs que va fer en Marcel·lí Bayer anomenat Nonitz en format de nonet, nou músics, in honor al gran saxofonista alt Lee Konitz.

Veiem què ens diu el mateix Marcel·lí del seu treball:
Nonitz és un homenatge a Lee Konitz, un dels saxofonistes de més recorregut en la història del Jazz. La seva música ha estat present en la meva vida des de fa uns 10 anys: el primer solo que vaig transcriure quan començava a estudiar Jazz ja fou un solo sobre Alone Together; quan vaig fer les proves d’accés a l’ESMUC, vaig tocar Palo Alto i, com era d’esperar, el meu projecte Final de Carrera a l’ESMUC versà sobre la seva obra i esdevingué la llavor del que seria aquest disc.
Jorge Rossy, que acostuma a tocar amb Konitz, em posà en contacte amb ell, en fer-li arribar una carta meva. En aquesta carta li explicava el contingut d’aquest projecte i li adjuntava un enregistrament del concert de Final de Carrera a l’ESMUC, ofert amb el nonet Nonitz el mes de maig passat. A més, en la carta, jo li proposava participar amb nosaltres en un possible enregistrament dels arranjaments, aprofitant la seva actuació al Festival de Jazz de Barcelona a la tardor següent.
Lee Konitz es mostrà encantat amb la idea des del primer moment i, després d’unes quantes cartes més i d’algunes telefonades, quedàrem amb ell un matí de novembre als Estudis Laietana de Barcelona per enregistrar la seva valuosa col·laboració amb el nonet. Desitjo que us agradi!!
Marcel·lí Bayer, abril de 2011.

Marcel·lí Bayer
“Nonitz”
Editat per Quadrant Records
Enregistrat per Jordi Vidal el 9 i 10 de novembre de 2010 als Estudis Laietana, Barcelona.
Mesclat i masteritzat per Ferran Conangla, Santi Careta i Marcel·lí Bayer el març de 2011.
Produït per Marcel·lí Bayer i Santi Careta.
Productor Executiu, Josep Ramon Jové.

Totes les composicions són de Lee Konitz, mentre que els arranjaments originals són de Marcel·lí Bayer.

Pol Omedes, trompeta i flugelhorn
Tom Johnson, trombé
Marcel·lí Bayer, saxos alt i soprano
Cèsar Joaniquet, saxo tenor
Lluc Casares, saxo baríton, clarinet i clarinet baix
Cèlia Torres, violoncel
Sant Careta, guitarra i banjo
Miguel Serna, contrabaix
Joan Terol, bateria i percussió

Lee Konitz, saxo alt en els temes 1, 4, 9 i 11 que són els que sonaran.

Comencem amb el primer tema del Sr. Lee Konitz, el conegut

1.- Sound Lee(Lee Konitz)              4m15s


El tema següent es diu Duo , també del gran mestre Konitz, on escoltarem a duo, els dos saxos alts, en Marcel·lí i Lee, fent una mena de curta improvisació.

9.- Duo           (Lee Konitz)              1m37s

I ja per finalitzar amb aquest magnífic projecte que hem tingut la ocasió d’escoltar diverses vegades, posarem a mode de Bonus Track, o sigui el “Bis” que es toca en els directes.

11.- Bonus Track LT(Lee Konitz)   4m55s

Ara canviem una mica d’estil i ens endinsem en un projecte molt personal. És veritat que tots ho són, però penso que aquest ho és encara més.

No és cap secret: els músics de Jazz semblen condemnats a compaginar diferents versions musicals de si mateixos, a mode de necessària supervivència. D’un projecte a un altre, Juan de Diego ens va deixant pistes d’una personalitat inquieta, versàtil i sempre molt interessant. El títol d’aquest treball -  Erbestea significa “Exili” en euskera – pot predisposar-nos ha una certa transcendència, però aquesta, queda amortida per càlids esclats de “groove”, plens d’humor i tensió rítmica, en un conjunt ple de matisos.

Juan de Diego neix a Bilbao el 1968, fent les seves primeres passes al Conservatori Superior de Bilbao, on va estudiar solfeig, trompeta i harmonia. Posteriorment va venir a Barcelona on ja hi residia el seu germà gran Víctor de Diego, gran saxofonista. A Barcelona va estudiar Jazz  al Taller de Músics i va obtenir el títol superior de trompeta.
A més a més de liderar el seus projectes, Juan de Diego Trio, Freak Trio i l’actual Trakas, ha col·laborat en projectes d’altres artistes com l’ALO, Associació Libre Orkesta, Barcelona Jazz Orquestra, Barcelona Big Latin Band, Big Band del Talles de Músics. Ha treballat amb músics de la talla de Benny Golson, Nicolas Payton, Jesse Davis, Perico Sambeat, i un llarg etc. Amb el seu germà Víctor lidera el quintet De Diego Brothers amb qui van venir al Jazz Club La Vicentina.
Com a docent és professor de trompeta jazz i combo instrumental al Taller de Músics, a l’Escola Municipal de Sant Andreu de la Barca i al Conservatori Superior Pablo Sarasate de Pamplona.

Juan de Diego TRAKAS
“Erbestea”
Enregistrat als estudis Nòmada 57 de Barcelona els dies 25 i 26 de gener de 2012 i mesclat als mateixos estudis el febrer del mateix any.
Masteritzat per Marco Rostagno als Hitmarkers Mastering a Barcelona.

Juan de Diego, trompeta i flugelhorn
Jordi Matas, guitarra
Abel Boquera, orgue Hammond B3
Caspar St. Charles, bateria
Dani Domínguez, bateria a “Calçotsalda”

Totes les composicions són de Juan de Diego.

Comencem  amb un tema una mica més viu, tot i començar-ho no tant. Tema i melodia que ja es pot dir que són patrimoni del Juan, havent aconseguit un característic so propi, cosa que tot músic intenta trobar i que ell ho ha fet.

2.- Todos a una        (J. De Diego)                        5m44s
I seguim amb aquest treball amb un tema ple de swing i molta pulsació rítmica.

4.- Carril guiri            (J. De Diego)                        5m58s

I per acabar, amb un de molta més marxa, on hi intervenen els dos bateries.

6.- Calçotsalda         (J. De Diego)                        6m18s


Ara acabem la selecció d’avui amb un treball liderat pel germans Horton , Nicholas i Stephan, el Time Tale

Horton Quartet (faturing Reid Taylor & Gerald Cleaver)
“Time Tale”
Enregistrat el 3 de juliol de 2009 als Acoustic Recording de Brooklyn, New York.
Mesclat i masteritzat per Huby a Lió, France.

Nicholas Horton, guitarra
Stephan Horton, piano
Reid Taylor, contrabaix
Gerald Cleaver, bateria

Tots els temes són dels dos germans. S’ha de dir que no he trobat gens de informació personal dels dos germans o sigui que res podrem dir d’ells i només comentar els seus temes.

Comencem amb un tema de l’Stephan.

1.- Crazy Ride           (S. Horton)     3m35s

I seguim amb un altre del mateix autor i que dóna nom al treball discogràfic.

3.- Time Tale             (S. Horton)     7m09s

I ara acabem ja amb un tema del Nicholas.

6.- 11 A.M. in Foreign Times          (N. Horton)     6m16s

Com sempre passa a l’hora d’escollir els temes que posaràs, us haig de dir que m’he quedat amb les ganes de posar la resta de temes que no he posat, per qüestió de temps, i que m’hauria agradat de posar, ja que tots, tots, tenen la qualitat necessària i adequada per posar-los, de tots els músics que avui hem escoltat.
Espero i desitjo que us hagi agradat la selecció que us he preparat i ja dir-vos que tot just demà comença el 3er Festival de Jam Sessions a Sant Vicenç dels Horts, esdeveniment únic i gratuït, subvencionat per l’Ajuntament de Sant Vicenç dels Horts i en part també pels col·laboradors del Jazz Club La Vicentina. Demà tindrem d’alt l’escenari dos joves combos de músics que estan estudiant grau superior o ja l’han acabat a l’ESMUC i al Taller de Múscis. Joves amb molt de talent que segur que ens faran gaudir a tots plegats. També vindran d’altres músics per participar a la Jam Session, o sigui que us hi esprem. I ja pel programa de ràdio, serà el darrer dijous d’aquest mes que en Carles Guillem farà el darrer de la temporada 2011-2012, i desitjar que estigueu amb nosaltres l’esmentat dijous i tots els de la propera temporada que començarem a mitjans de setembre. Gràcies per escoltar-nos, bona nit i bon Jaç.

0 Comments:

Post a Comment



 

blogger templates |